Gå til innhold

Kamptråd: Norge - Danmark


Hanske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jo Agger -84-modell. Er ikke akkurat en spiller for fremtiden.

 

Jeg tror spillere som Joshua King, Harmeet Singh, Markus Henriksen, Marcus Pedersen og Mohammed Fellah vil holde et meget høyt nivå om fem år. Jeg tror nok ikke Norge skal avskrives helt.

Lenke til kommentar

Det virker som Drillo konsekvent overser Enga.

 

Dette har jeg tenkt på selv også. At han ikke tar ut Singh, er uforståelig for meg. Fellah har slitt litt med skade, så det er greit nok. Muri er jo også et alternativ.

 

Nå ble jo Rogne tatt ut, så han er foran i køen. Nordtveit er vel bedre han og? Reginiussen? Nå ble vel Demidov skadet? Og han er jo foran og. Kanskje andre er foran? Er enig i de to andre spillerne...

Lenke til kommentar

Mine vurderinger:

 

KEEPER

Espen Bugge Pettersen og Rune Almenning Jarstein VS Anders Lindegaard, Stephan Andersen og Thomas Sørensen

 

Nå er vel deres beste keeper og Norgeskjenner Lindegaard ute med en skade, noe som egentlig er ganske greit. Men de har en erfaren keeper i Sørensen, til syvende og sist tror jeg at det er ganske jevnt mellom Bugge og Sørensen.

 

Fordel: Stiller ganske likt

 

FORSVAR

Brede Hangeland, John Arne Riise, Kjetil Wæhler, Espen Ruud, Jonathan Parr og Thomas Rogne VS Daniel Agger, Simon Kjær, Mathias Zanka Jørgensen, Daniel Wass og Lars Jacobsen

 

Ekstremt mye press på at Kjær og Agger skal prestere for dem når de ikke har klassebacker, Norge på den andre siden har et godt forsvar og vil stille med hele TO spillere fra den danske ligaen fra start nemlig Wæhler og Ruud. Begge to er nøkkelspillere for sine lag i Danmark, i tillegg må man ikke glemme Brede Hangeland og John Arne Riise som er våre kanskje viktigste spillere i forsvarsrekka vår!

 

Fordel: Norge

 

MIDTBANE

Morten Gamst Pedersen, Erik Huseklepp, Bjørn Helge Riise, Christian Grindheim, Henning Hauger, Ruben Yttergård Jenssen og Alexander Tettey VS Christian Poulsen, Christian Eriksen, Jakob Poulsen, Kasper Lorentzen, Lasse Schøne, Michael Silberbauer, Thomas Enevoldsen, William Kvist, Michael Krohn-Dehli og Dennis Rommedahl

 

Wonderkid Eriksen vil ha et enormt press å prestere på Lørdag, og for å være ærlig er han den eneste på midtbanen deres jeg frykter. På det norske landslaget er det utrolig vanskelig å få plass visst du spiller i Nederland om dagen, er bare Grindheim som har klart det de siste årene. Det ser veldig forskjellig ut hos dere, for dere har fylt laget med spillere som spiller i Nederland. Det vil stå mellom teknisk fotball fra Nederland mot norsk julingfotball og pasningsfoten til Gamst Pedersen og Erik Huseklepp

 

Fordel: Stiller likt, selv om de har den klart største stjerna på midtbanen!

 

ANGREP

MOA, John Carew og Steffen Iversen VS Nicklas Bendtner, Mads Junker og Nicklas Pedersen

 

Danmarks største frykt er hodet til Carew og tror det vil bli langpasninger til han hele tida, tror de vil bli tatt på senga av en MOA Abdellaoue som er mer en avslutter enn en header! På topp vil de mest antagelig stille med den størsten "divaen" i hele fotballverden bak Zlatan, nemlig Bendtner. Nicklas er en farlig mann uten tvil og på en god dag scorer han en del, men med et ego større enn samtlige spisser i Arsenal så kan ting fort gå imot han. MOA i scoringsform mot en Bendtner som ikke er all verden for tida.

 

Fordel: Norge

 

Mitt tips:

Tror det blir en jevn kamp, er en kamp ingen kan tape! Særlig Danmark! Men jeg tror Norge vinner 3-1

Lenke til kommentar

Espen Bugge Pettersen og Thomas Sørensen stiller likt?? Det må være noe av det mest radikale jeg har hørt de siste dagene. Er nok uenig der gitt.

Nå sitter vel Sørensen på benken til Stoke, og Lindegaard er vel den egentlige førstekeeperen til Danmark og jeg personlig mener at det ikke var så stor forskjell på Bugge og Anders ifjor i TL! Men det er jo bare min mening :)

Lenke til kommentar

Det er bare en fordel for oss som Danmark tror dette blir en lett kamp uten Carew. En Moa i scoringsform er en minst like god spiss som Carew. Jeg gleder meg til å se Moa om fem år. Tror nok han gå inn i historiebøkene som en av de største norske spillerne noensinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er som sagt bare Danmark tror at Carew er like viktig for oss som Bendtner er for dem, noe som ikke stemmer...

 

Hva betyr dette?

 

Det er bare en fordel for oss som Danmark tror dette blir en lett kamp uten Carew. En Moa i scoringsform er en minst like god spiss som Carew. Jeg gleder meg til å se Moa om fem år. Tror nok han gå inn i historiebøkene som en av de største norske spillerne noensinne.

 

Word.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som faktisk er ekstra gira på denne kampen fordi det er Danmark vi møter? Ikke jeg hvertfall, og medias forsøk på å hause opp en hatstemning er så flau at jeg finner ikke ord.

 

Det finnes ikke kultur for at det skal være et "hat" mellom Norge og Danmark på fotballbanen, slik som det kanskje er mellom Norge og Sverige når det gjelder langrenn.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Det er jo fortsatt et "lokal derby" i globalt perspektiv og en ekstremt viktig kamp for begge land. At vi spiller mot Danmark gjør det mer spennende enn om vi skulle spille mot Zimbawe naturligvis.99 % av nordmenn hater da ikke danmark, men synes det danske fokuset på Norge er ganske latterlig, og bryr seg ikke særlig om norske avisers forsøk på å herme. Sinna er jeg ikke, men veldig spent.

Lenke til kommentar

Tviler på det er noe særlig fokus på det blant befolkningen i danmark egentlig, har pratet med et par-tre over middels fotballinteresserte dansker, og de gir forsåvidt faen i at det er Norge de møter. Dansk media er vel bare like talentløse som den norske...

 

Mitt inntrykk er at det er dansk media som starter ordkrigen, og vi kaster oss på. Men det kan ha sammenheng med det du skriver. Media vil kanskje øke fotballinteressen.

 

Ellers er det gøy at vi møter Danmark. Jeg hadde syntes det hadde vært like kult å møte Brasil, Tyskland eller Spania, men det hadde vært kjedelig å møte et hvilket som helst annet lag på nivå med Danmark. For eksempel Serbia, Irland eller Skottland. At det er Danmark er et stort pluss.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...