Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Krav på tilpasset undervisning i kroppsøvning?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har helt siden jeg var ti år sliti med korsryggsmerter pga en akeulykke. Var hos legen i dag, da smertene er blitt for store og blitt henvist til røntgen og fysioterapi. Sannsynligvis nedsatt beveglighet eller svakt utviklet muskel pga ulykken. Håper det ikke er verre iallefall.

 

Problemet er hva skal jeg gjøre med gymmen? Deltar jeg så klarer jeg ikke å reise meg dagen etterpå og må knaske smertestillende. Deltar jeg ikke, så får jeg ikke karakter. kroppsøvningslæreren har anbefalt meg å ta det som privatist, men legen mente at jeg burde få tilpasset undervisning i samarbeid med gymmen, enten ved at jeg følger et skjema som fysioterapien lager til meg eller ved å gå turer i ujevnt terreng. Men læreren mente dette ikke var mulig, da jeg måtte aktivt delta og gjøre det samme som de andre.

 

Så, hva skal jeg gjøre nå? Jeg vil helst ha gym, for fysisk trening vil jo gjøre ryggen bedre etterhvert. Får en 4'er der nå, men da griner jeg av smerte timene etterpå. Har jeg rett til å få en tilpasset undervisning og få en karakter basert på det jeg utfører?

 

Jeg går forresten siste året på videregående.

 

 

Ruska :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips; Gjør for all del de øvelsene du får beskjed om fra fysio. Fordi jeg ikke gadd å ta kjedelige øvelser, har jeg nå som 20åring en hofte som en 60åring, pluss kroniske smerter. Alt kunne blitt bedre dersom jeg fikk fingen ut av ræven for 5år siden.

 

 

 

Uansett, flott at saken løste seg. Du har alltid krav på TPO eller Individuell Opplæringsplan dersom det ligger særlige grunner for det, noe det gjør i dette tilfellet=)

Gudd løkk Mr.!

Endret av Scannor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...