Gå til innhold

Oppsett - Sandy Bridge og AMD Radeon 9000,-


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Med ny jobb kommer mere penger, og skal derfor bygge meg ny rigg. Med såpass mye nytt på markedet de siste dagene/månedene er jeg litt usikker på hva jeg skal velge av komponenter.

 

Håper derfor dere kan hjelpe meg med HK, CPU, GPU og RAM? Har et budsjett til dette på ca 9000 kroner.

 

Ser iallefall for meg en 2600K CPU og et 6970 GPU. Skal kjøre eyefinity.

 

Maskinen skal i all hovedsak brukes til gaming, og den skal overklokkes.

 

Håper dere har noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et 6970-kort, og får sandy bridge oppsettet mitt i dag. Jeg gikk for 2600K, ASUS P8P67 Deluxe, og Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 4GB. Veit ikke hvor bra det blir, men er sterk i troen på at det blir et bra oppsett.

 

Uansett kan jeg si at 6970-kortet yter veldig godt. Kjører det sammen med et Core 2 Quad 9770QX og 8 GB ram på et X48 HK, og det drar BF:BC2 på 1900x1200, alt på max uten å blunke. Men kortet ligger et lite hakk under 580, og omtrent likt med 570 fra nVidia da...

Lenke til kommentar

Jeg har et 6970-kort, og får sandy bridge oppsettet mitt i dag. Jeg gikk for 2600K, ASUS P8P67 Deluxe, og Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 4GB. Veit ikke hvor bra det blir, men er sterk i troen på at det blir et bra oppsett.

 

Uansett kan jeg si at 6970-kortet yter veldig godt. Kjører det sammen med et Core 2 Quad 9770QX og 8 GB ram på et X48 HK, og det drar BF:BC2 på 1900x1200, alt på max uten å blunke. Men kortet ligger et lite hakk under 580, og omtrent likt med 570 fra nVidia da...

 

Var det hovedkortet jeg hadde siktet meg inn på og ;)

 

Hadde vært kanon om du kunne komme med en liten rapport når du har fått oppsettet opp å gå!

Lenke til kommentar

Var det hovedkortet jeg hadde siktet meg inn på og ;)

 

Hadde vært kanon om du kunne komme med en liten rapport når du har fått oppsettet opp å gå!

 

Det skal jeg gjøre! Satser på å få delene i 4-tiden og ha det oppe å gå i kveld. (Hvis samboeren tillater det :p )

 

Nå sverger gamerne til i5-2500k fremfor i7, da den yter like godt og til og med bedre på gaming i følge foreløpige tester. Er vel hyperthreadinga som monger (hvilket jeg har erfart før) og dessuten er 2500k meget overklokkbar.

 

Det har jeg også lest. Men 2600K har større cache, og håper at jeg kan skru av HT i biosen. Men var VELDIG usikker på om det ble i5 2500K eller i7 2600K. Må inrømme at jeg til slutt gikk på Intel sitt salgstriks, og ville ha i7 sticker i stede for i5 ;)

 

PS: Ser at alle kjølere som passer på LGA 1156 også skal passe på LGA 1155 :p

Lenke til kommentar

Ok, da var systemet mitt oppe. Driver og legger inn programmer og spill.

 

Det føles en del kjappere enn mitt gamle system. Men skal kjøre noen benchmarks og skjekke nå snart.

 

En liten OBS! Asus sine 1155 HK har EFI BIOS, dvs "brukervennlig" BIOS. Jeg savner for å være ærlig den gamle blå biosen, men det kommer sikkert av gammel vane :blush:

Lenke til kommentar

Gikk på CPU i 3Mark Vantage fra 12251 (QX9770) til 21391 (Core i7 2600K HT på.)

 

Så kan trygt si at Sandy-bridge sparker rumpe! På toppen av dette bestemte HK seg for at 3,4 Ghz er for lite, så det klokket CPU opp til 4 Ghz sånn uten videre. :!:

Endret av keitran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...