Gå til innhold

Ny telefon. Iphone, Htc desire eller..?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter ekstremt med å klare å bestemme meg for hvilken telefon jeg skal velge..

 

Noen som har erfaringer de vil dele med htc desire, spesielt om musikk og gps aspektene, som jeg er ganske intressert i..

Er det forresten noen forskjell på desire hd og vanlig desire annet enn oppløsning, skjermstørrelse og kamera kvalitet?

 

alle svar mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desire er etter min mening en av de beste telefonene på markedet, har selv den amerikanskje versjonen (Nexus one) og er storfornøyd. Musikk er fantastisk lett og brukervennlig som bare faen. Har ikke brukt GPSen så mye, men har aldri hatt problemer med den.

PS: Styr unna iPhone

Lenke til kommentar

Desire er etter min mening en av de beste telefonene på markedet, har selv den amerikanskje versjonen (Nexus one) og er storfornøyd. Musikk er fantastisk lett og brukervennlig som bare faen. Har ikke brukt GPSen så mye, men har aldri hatt problemer med den.

PS: Styr unna iPhone

 

Hvorfor "PS: Styr unna iPhone"??

Intrykket mitt er de som har android telefoner hater Iphone og de som har Iphone hater android. Men det kommer alltid gode argumenter for, aldri gode argumenter imot en telefon.

 

hilsen en Nokia N97 bruker....

Lenke til kommentar

Desire er etter min mening en av de beste telefonene på markedet, har selv den amerikanskje versjonen (Nexus one) og er storfornøyd. Musikk er fantastisk lett og brukervennlig som bare faen. Har ikke brukt GPSen så mye, men har aldri hatt problemer med den.

PS: Styr unna iPhone

 

Hvorfor "PS: Styr unna iPhone"??

Intrykket mitt er de som har android telefoner hater Iphone og de som har Iphone hater android. Men det kommer alltid gode argumenter for, aldri gode argumenter imot en telefon.

 

hilsen en Nokia N97 bruker....

 

Jeg har neither iPhone eller androidtelefon og jeg støtter utsagnet om styr unna iPhone, i de aller fleste tilfeller.

 

For hva du får er iPhone overpriset, underspekket og kjedelig. Som en bruker sa nylig, "det eneste du gjør med iPhone er å trykke deg inn og ut av applikasjoner". iPhone kan best beskrives som en iPod med mulighet for å ringe og sende sms. En iPod koster LANGT mindre. Granted, oppløsningen er syk, brukervennligheten er topp og mange vil mene designet er pent, men for 5000 NOK bør den gjøre så mye, mye mer enn det.

 

Se for eksempel på LG Optimus One. Naturligvis langt dårligere enn iPhone på kamera og lyd, men suverent bedre på fleksibilitet og muligheter - som er hva en smarttelefon handler om. Mangelen på dynamisk informasjonsvisning på iPhone samt fake multitasking medfører at man effektivt ofte er for begrenset, i alle fall etter min mening.

 

I tillegg finnes det kun èn type iPhone. Du er låst til en skjør telefon med 3.5" skjerm, et kamera som overprosesserer bildene sine og er svindyr. Du får et pent design samt svært god brukervennlighet. Hvis dette er viktig for deg, så er kanskje iPhone best.

 

For de aller fleste er kriteriene annerledes enn dette. Mange vil ha en telefon som fungerer godt som oppslagsverk, der vær, mails, sms osv vises dynamisk til enhver tid. Andre igjen er opptatte av portabilitet av filer, slik at telefonen blir en slags 'extension' av pcen. Andre igjen vil ha gigantskjermer for optimal internettopplevelse og filmvisning.

 

De som kjøper iPhone er i hovedsak folk som ikke vet hva som finnes av muligheter, eller hvilke behov de har fra en telefon. At de da gidder å bruke 5000 kr er et bevis på at Apple er usedvanlig dyktige på markedsføring - de fronter sine produkter og skaper en illusjon av at kjøp av disse vil gjøre livet ditt bedre (jfr Coca-cola vs Pepsi). Det er fantastisk bra jobbet og det er derfor de per i dag er verdens største teknologiselskap.

 

Hvis brukere tenker seg om og gjør undersøkelser, som er hva dette forumet er til for, så vil det nesten alltid finnes bedre telefoner enn iPhone. Derav utsagnet, styr unna iPhone.

 

Var det gode argumenter?

 

Trådstarter: har du blitt noe klokere? Er det aktuelt å vente?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...