Gå til innhold

Test: Intel Core i5 2500K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde det ikke vært et minus at man ikke lenger kan overklokke ved å øke FSB (eller er det BCLK det heter)? Tidligere har jo alle vært enig om at FSB overklokk gir bedre ytelse enn å bare justere multiplieren. I tillegg må man betale ekstra for å få denne muligheten, ved å gå for en K-modell.

Lenke til kommentar

Rart at ikke hw testet Gpu'en, virket nesten litt sløvt... Er jo ikke en fullstendig test da. Men er jo mange andre tester ute jeg sikkert kan se nærmere på.

Like unødvendig sløvt som å ikke lese gjennom tråden man poster i.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

Når kommer Intel med en billig 6 eller 8 kjerner?

 

 

 

 

Billig blir de neppe, men til høsten så kommer det sandy high end. Billige 6 og 8 kjernere kommer ikkje til å skje tror jeg i år.

 

 

 

 

 

Husker dog ikkje helt "intel kartet"

 

 

 

 

Du får nok kjøre på med en billig AMD 6 kjerner som yter ca som en 1155 sandy som er underklokka :p

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sandy_Bridge_(microarchitecture)#History

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Grafikk løsningen til Intel er genial til business desktop. Utover det er den ikke mye å skryte av. Funker sikkert helt greit til bestemor osv... Den hadde gitt noe mer mening om OpenCL var mer utbredt og bedre støttet av Intel. Da kunne man tross alt brukt den til noe fornuftig sammen med en dedikert GPU i en kraftigere maskin.

 

Med oppgraderingen til Ivy Bridge vil nok GPU delen bli mer interessant i mellomstore batteridrevne maskiner siden en får mer båndbredde gjennom en ekstra integrert minnekontroller+RAM i sokkelen og bedre energieffektivitet fra 22nm og integrering av DRAM.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt provosert av alle som syter og klager over at det ikke finnes flere produkter å sammenligne med. HW.no har jo lenge sagt at de kommer til å oppdatere både testbenkene og testmetodene over nyttår - noe som nødvendigvis betyr at de må starte på blanke ark. At de i det hele tatt hadde fått såpass mange resultater opp allerede synes jeg er ganske imponerende, tatt i betraktning av at denne testen tross alt ble publisert 6. januar.

 

That being said, så synes jeg grafene på overklokkings-delen også skal inneholde overklokka eksemplarer av hver enkelt prosessor. Blir et litt mer komplett sammenligningsgrunnlag for den gjennomsnittlige hw.no-leser. Selv om man lett kan finne dette på andre nettsteder, er det litt "slurv" at ikke også dere skal ha det med. IMO.

Lenke til kommentar

Syntes det var en fin artikkel, og jeg gleder meg til HW får oppdatert testbenken sin. Syntes dog de kunne tatt for seg GPUen bedre, og sammenliknet ytelse med andre low end grafikkort/integrerte løsninger. Hadde også vært fint å sett i5-2500K opp mot en mer high end CPU, og kanskje noen temperaturer ved overklokking.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg skal poste for hver som etterlyser GPU biten, men så lenge brikkesettet er P67 kan man ikke bruke GPU til grafikk. Så antar at HW.no ikke hadde ett H67 brikkesett hovedkort liggende for den jobben.

Da burde de ha opplyst om dette da GPUen er en vesentlig egenskap ved denne CPUen. Videre er det ikke alle som har satt seg inn i de nye brikkesettene og deres egenskaper. Det ville da ha vært nærliggende i en test slik som denne å kommentert hva slags brikkesett som må til for å utnytte prosessorens egenskaper.

Endret av Nuffern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...