Gå til innhold

Intel Sandy bridge tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

2600K og P8P67 Pro hovedkort kom inn døra her nå.

 

Pakka ut 2600K. Det følger bare med samme lille vifte som de andre. Altså da har de svindla reviewerne som har fått med en skikkelig vifte med 2600K! Føler meg litt lurt her ja.

Sliter med å finne de reviewsa som sier du får en annen vifte enn standard intel sammen med 2600k.

Kan du hjelpe meg :-)?

 

Fant igjen disse 2 i farten.

 

http://www.legitreviews.com/article/1501/5/

Quote: Intel also sent along their BXXTS100H CPU cooler that will be shipping with the Intel Core i7 2600K processor.

 

Også bildet på anandtech sin review: http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested

 

Mener på at jeg har sett det nevnt på de fleste reviewer at 2600K kommer med bedre kjøler.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

2600K og P8P67 Pro hovedkort kom inn døra her nå.

 

Pakka ut 2600K. Det følger bare med samme lille vifte som de andre. Altså da har de svindla reviewerne som har fått med en skikkelig vifte med 2600K! Føler meg litt lurt her ja.

Sliter med å finne de reviewsa som sier du får en annen vifte enn standard intel sammen med 2600k.

Kan du hjelpe meg :-)?

 

Fant igjen disse 2 i farten.

 

http://www.legitreviews.com/article/1501/5/

Quote: Intel also sent along their BXXTS100H CPU cooler that will be shipping with the Intel Core i7 2600K processor.

 

Også bildet på anandtech sin review: http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested

 

Mener på at jeg har sett det nevnt på de fleste reviewer at 2600K kommer med bedre kjøler.

Hos anandtech har jeg sett bildet, men det stod ikke noe mer info om kjøleren.

Uansett, så står det svart på hvit hos legitreviews at cpu cooleren følger med i7 2600k, noe som er misvisende fra den ene eller den andre siden.

Lenke til kommentar

2600K og P8P67 Pro hovedkort kom inn døra her nå.

 

Pakka ut 2600K. Det følger bare med samme lille vifte som de andre. Altså da har de svindla reviewerne som har fått med en skikkelig vifte med 2600K! Føler meg litt lurt her ja.

Sliter med å finne de reviewsa som sier du får en annen vifte enn standard intel sammen med 2600k.

Kan du hjelpe meg :-)?

 

Fant igjen disse 2 i farten.

 

http://www.legitreviews.com/article/1501/5/

Quote: Intel also sent along their BXXTS100H CPU cooler that will be shipping with the Intel Core i7 2600K processor.

 

Også bildet på anandtech sin review: http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested

 

Mener på at jeg har sett det nevnt på de fleste reviewer at 2600K kommer med bedre kjøler.

Hos anandtech har jeg sett bildet, men det stod ikke noe mer info om kjøleren.

Uansett, så står det svart på hvit hos legitreviews at cpu cooleren følger med i7 2600k, noe som er misvisende fra den ene eller den andre siden.

 

Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt 2600K over 2500K hvis jeg viste at den eneste forskjellen var 2mb cache. 2mb cache + bedre vifte var nok hovedgrunnen min ja. Så føler meg litt svindlet. Skal nok overleve :)

Lenke til kommentar

Er det jeg som er dum, men du har jo linket til en webshop i utlandet, som har den inne på lager :dontgetit: eller vil du ha flere alternativer?

Jeg ville gjerne kjøpt noe mer lokalt med tanke på leveringstid. Men pakken er på vei nå.

 

Netshop har bilde av Rev.A og ubekreftet leveringstid.

 

Jeg ser også at minneslottene er skummelt nærme CPU-sokkelen. Er det noen som har hatt problem med Corsair Vengeance og større CPU-kjølere (som TRUE)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det jeg som er dum, men du har jo linket til en webshop i utlandet, som har den inne på lager :dontgetit: eller vil du ha flere alternativer?

Jeg ville gjerne kjøpt noe mer lokalt med tanke på leveringstid. Men pakken er på vei nå.

 

Netshop har bilde av Rev.A og ubekreftet leveringstid.

 

Jeg ser også at minneslottene er skummelt nærme CPU-sokkelen. Er det noen som har hatt problem med Corsair Vengeance og større CPU-kjølere (som TRUE)?

Skum leste noe snakk om demontering av kjøleribbene på vengeance pga store kjølere en eller annen plass.

Lenke til kommentar

en ting er sikkert.. mitt P8P67-M klarer ikke holde turboen oppe under prime95 på 4.6Ghz 1.45v. for å si det rett ut, jeg HATER klokking på dette kortet. du vet faktisk aldri hva du sitter igjen med av volt osv i windows.

 

ser ikke ut som det throttler i Vantage tho, sprekt med 30800 poeng i cputest på bare 4.6Ghz.

 

skal gi kortet en biosupdate før jeg bestemmer meg helt, men ser ut som det blir Maximus IV Gene hvis det dukker opp snart.

 

edit; ser ut som 4.6Ghz går fint på 1.32v også her.. 0.000v i bios er 1.456v og -0.030 er 1.33v.. FETT :D

post-88790-0-33186700-1294758119_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

2 MB cache er mer verdt enn en bedre vifte imo...

 

En bedre vifte kan fort gi deg 500-1000MHz mere speed... 2mb cache matcher neppe det i ytelse.

 

Poenget var jo at en skulle få begge deler da :p

 

Ønsker ikke å dra fram "eplekjekke-capsen", men tror du bør lese litt om hvordan en CPU fungerer og er bygd opp. Cache er basically den viktigste komponenten i en CPU, samt den dyreste å produsere. Det er den raskeste veien prosessoren henter og skriver informasjon.

L1 cache er det raskeste og minste minnet, L2 cache er større men er noe tregere osv. osv.

 

Du kan jo innbille deg en CPU med ubegrenset mengde cache, da hadde du ikke trengt noe som helst system minne (DDR II, DDR III), som igjen hadde gjort maskinen mer responsivt enn vi i dag har mulighet til å innbille oss.

 

Klokkehastighet har noe å si på ytelse, men cache er vel så viktig om ikke mer :w00t:

 

Fant forresten et glimrende eksempel og en enkel og grei forklaring ved et kjapt google søk: Caching :thumbup:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

...

edit; ser ut som 4.6Ghz går fint på 1.32v også her.. 0.000v i bios er 1.456v og -0.030 er 1.33v.. FETT :D

 

Det blir spennende å se hvor stor forskjell det ev. er på de tidlige batchene som kommer hit til Norge.

Jeg ser at det er en viss forskjell som blir rapportert på XS og det kan se ut som de blir bare bedre og bedre jo nyere de er. (så langt)

 

Du får prøve på GB igjen, ser ut som UD5 er rimelig spenstig. Jeg hadde tatt den tvert hadde det hatt UEFI, må bare prøve det :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt 2600K over 2500K hvis jeg viste at den eneste forskjellen var 2mb cache. 2mb cache + bedre vifte var nok hovedgrunnen min ja. Så føler meg litt svindlet. Skal nok overleve :)

 

Det er da flere forskjeller:

  1. 2600k har Hyper Threading!
  2. Graphics Max Dynamic Frequency 1.35 GHz vs 1.10 GHz
  3. 2600k har .10 GHz raskere CPU
  4. 2600k har Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)
  5. 2600k har Intel® Trusted Execution Technology

+ 2MB mer Cache som du sier selv.

Lenke til kommentar

jeg må ha meg matx kort, og må følgelig vente.. irriterende..

 

Noen som vet om de har lansert noen m-iTX hk med P67 chipset, helst uten SO-DIMM - på CES?

 

Gigabyte kommer med et, samme med Zotac.. vent 2-3 uker så er de her.

 

edit: det er H67 det...... vet ikke med P67

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...