Gå til innhold

Intel Sandy bridge tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nizzen

 

BCLK er på langt nær låst men sterk begrenset, opptil 107-110 skal være mulig med rett/heldig kombinasjon av MB og CPU.

Det er mange gode tips på XS, har ikke fått tid til å se nærmere på hva som er *must* når det gjelder settinger.

 

Går ut i fra at du har bios 1053 som støtter "Internal PLL Overvoltage"

Lenke til kommentar

Nizzen

 

BCLK er på langt nær låst men sterk begrenset, opptil 107-110 skal være mulig med rett/heldig kombinasjon av MB og CPU.

Det er mange gode tips på XS, har ikke fått tid til å se nærmere på hva som er *must* når det gjelder settinger.

 

Går ut i fra at du har bios 1053 som støtter "Internal PLL Overvoltage"

 

Den biosen la jeg inn ved første boot :thumbup:

 

 

Men har ikkje testet noe særlig anna fancy volt greier enda. Nå bare leker jeg med sandypandy

 

 

Lenke til kommentar

Akkurat dette med bios er jeg fremdeles litt skeptisk til på ASUS i forhold til GB.

GB har et utall med bios oppdateringer mens ASUS til tider har vært mildt sagt trege, vi får tro at det bedrer seg på den fronten :)

 

Du får noen dager til å leke deg før andre ;) kommer med noe.

Lenke til kommentar

Pokker og. Hele psu'en gikk i lufta da jeg slo pa det nye SB-vidunderet. Fikk et lite infarkt nå, håper ikke alt det nye gikk i stykker også. Et kjempesmell og gule og blå flammer. Faen. Noen som har en ide om hva som kan ha skjedd? Har aldri opplevd noe sånt før.

 

Hva slags psu hadde du? Hvilke andre komponenter har du?

Lenke til kommentar

Alt var ordinært. Psu var northq 500w. Den har gått kontinuerlig i 4-5 år uten problemer, men nå virket det nesten som om den ikke tålte å bli slått av og så på igjen etter å ha stoppet helt opp. Så at det var noen solide støv-"klumper" inni der forresten. Bestilte en ny nå, så nå bare krysser jeg fingre for at ikke hk, cpu og 16 gb ram også tok kvelden... grr...

Lenke til kommentar

2600K og P8P67 Pro hovedkort kom inn døra her nå.

 

Pakka ut 2600K. Det følger bare med samme lille vifte som de andre. Altså da har de svindla reviewerne som har fått med en Intel BXXTS100H kjøler med 2600K! Føler meg litt lurt her ja.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

2600K og P8P67 Pro hovedkort kom inn døra her nå.

 

Pakka ut 2600K. Det følger bare med samme lille vifte som de andre. Altså da har de svindla reviewerne som har fått med en skikkelig vifte med 2600K! Føler meg litt lurt her ja.

Sliter med å finne de reviewsa som sier du får en annen vifte enn standard intel sammen med 2600k.

Kan du hjelpe meg :-)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...