Gå til innhold

Intel Sandy bridge tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Er det bare 100 mhz og HT som er forskjell på 2500k og 2600k? Skal klokke, er det like greit med 2500k da? Sparer jo 800 kroner.

Det er vel forskjellen ja.

Spørs jo litt hva du skal bruke den til, HT har ingen funksjon i spill og som noen har nevnt tidligere kan den CPUer med HT bugge litt og gi noe dårlige FPS.

Bruker du applikasjoner som har støtte for HT, kan de 800,- absolutt være verdt prisen.

 

Edit: det er vel noe mer cache på i7en også.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

@re0gr , vett at Evga er gode greier, men virkelig verdt å vente på helt frem til 2 feb? :dontgetit:

 

har allerede kjøpt og installert i systemet jeg har nå -.-

 

satser heller på og kjøpe ett 580 kort, og sette de sammens i sli :)

Ah da så :-)

Bare si ifra vist du skal selge 570 kortet ! :tease:

Lenke til kommentar

@re0gr , vett at Evga er gode greier, men virkelig verdt å vente på helt frem til 2 feb? :dontgetit:

 

har allerede kjøpt og installert i systemet jeg har nå -.-

 

satser heller på og kjøpe ett 580 kort, og sette de sammens i sli :)

Ah da så :-)

Bare si ifra vist du skal selge 570 kortet ! :tease:

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en plass i Norge hvor Thermalright Socket 1156 Bolt-Thru-Kit Rev.B selgest? (evt. i utlandet). Jeg ser på 2500K + P8P67 PRO + Vengeance 1600MHz CL8 2x4GB og vil gjerne gjenbruke Thermalright Ultra-120 Extreme.

 

Er det jeg som er dum, men du har jo linket til en webshop i utlandet, som har den inne på lager :dontgetit: eller vil du ha flere alternativer?

Lenke til kommentar

Er det bare 100 mhz og HT som er forskjell på 2500k og 2600k? Skal klokke, er det like greit med 2500k da? Sparer jo 800 kroner.

Det er vel forskjellen ja.

Spørs jo litt hva du skal bruke den til, HT har ingen funksjon i spill og som noen har nevnt tidligere kan den CPUer med HT bugge litt og gi noe dårlige FPS.

Bruker du applikasjoner som har støtte for HT, kan de 800,- absolutt være verdt prisen.

 

Edit: det er vel noe mer cache på i7en også.

 

2mb ekstra cache gjør en forskjell i enkelte applikasjoner, og kanskje opptil 10% ytelse økning i spill.

 

Så følger det vel med en heftig kjøler med 2600k som ikke følger med 2500k mener jeg på?

 

Jeg bestilte 2600K pga HT/2mb ekstra cache/bedre kjøler.

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det bare 100 mhz og HT som er forskjell på 2500k og 2600k? Skal klokke, er det like greit med 2500k da? Sparer jo 800 kroner.

Det er vel forskjellen ja.

Spørs jo litt hva du skal bruke den til, HT har ingen funksjon i spill og som noen har nevnt tidligere kan den CPUer med HT bugge litt og gi noe dårlige FPS.

Bruker du applikasjoner som har støtte for HT, kan de 800,- absolutt være verdt prisen.

 

Edit: det er vel noe mer cache på i7en også.

 

2mb ekstra cache gjør et stort utslag i enkelte applikasjoner / spill.

 

Så følger det vel med en heftig kjøler med 2600k som ikke følger med 2500k mener jeg på?

Trenden er generelt at i5 2500k og i7 2600k er veldig jevne i gaming, i følge anandtech's test:

http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/20

 

Noen spill reagerer positivt på i7's ekstra cache og klokk, andre reagerer negativt høyst sannsynlig på HT'en.

 

Uansett, så er de 2 veldig jevne i spill og er nok derfor ikke verdt den ekstra prisen for en allroud gamer.

 

Kjøleren er nok noe heftigere, men de fleste vil nok foretrekke en tredjepartskjøler for det om, dessuten kan en kjøpe en ganske heftigt cpu-kjøler for ca. 800,- som er mellomlegget.

Lenke til kommentar

Er det bare 100 mhz og HT som er forskjell på 2500k og 2600k? Skal klokke, er det like greit med 2500k da? Sparer jo 800 kroner.

Det er vel forskjellen ja.

Spørs jo litt hva du skal bruke den til, HT har ingen funksjon i spill og som noen har nevnt tidligere kan den CPUer med HT bugge litt og gi noe dårlige FPS.

Bruker du applikasjoner som har støtte for HT, kan de 800,- absolutt være verdt prisen.

 

Edit: det er vel noe mer cache på i7en også.

 

2mb ekstra cache gjør en forskjell i enkelte applikasjoner, og kanskje opptil 10% ytelse økning i spill.

 

Så følger det vel med en heftig kjøler med 2600k som ikke følger med 2500k mener jeg på?

 

Jeg bestilte 2600K pga HT/2mb ekstra cache/bedre kjøler.

Heftig kjøler til 2600k?

 

Det følger med en bitteliten "core 2 duo" kjøler laugh.gif

 

Altså epic fail til noe anna enn stock. Jaja, sandy blir ikkje noe særlig varm, men det er jo greitt å ha litt kjøling på den da :yes:

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...