Gå til innhold

Intel slipper Sandy Bridge


Anbefalte innlegg

Det er vel muligens relatert til denne HDCP greia tenker jeg, på en eller annen måte.

 

Forøvrig skal det bli morsomt å se hva erstatteren til X58 har å komme med framover :)

 

x58 er vel fortsatt det beste man får? så blir spennende ja :)På tide at det kommer noe nytt, er jo ikke noe å oppgradere lengre = kjedelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x58 er vel fortsatt det beste man får? så blir spennende ja :)På tide at det kommer noe nytt, er jo ikke noe å oppgradere lengre = kjedelig.

X58 med Gulftown blir high-end helt til slutten av året når det blir erstattet av LGA-2011 med X68 chipset og "Sandy Bridge E" prosessor (uten grafikk på CPU, og isteden flere CPU kjerner)

Lenke til kommentar

Det er vel muligens relatert til denne HDCP greia tenker jeg, på en eller annen måte.

 

Forøvrig skal det bli morsomt å se hva erstatteren til X58 har å komme med framover :)

 

x58 er vel fortsatt det beste man får? så blir spennende ja :)På tide at det kommer noe nytt, er jo ikke noe å oppgradere lengre = kjedelig.

 

Hvis signaturen din stemmer så har du mye å oppgradere til ;) Men men. Litt sleivspark, men det er humoristisk ment.

 

Se forøvrig hva GDI skriver.

Lenke til kommentar
Intel Insider er en annen stor nyhet med Sandy Bridge. Dette er en løsning for sikker avspilling av HD-materiale, noe som gjør at studioene i Hollywood har begynt å slippe opp grepet.
Aldri hørt om usikker HD, men det er nå bare meg.

 

Det er innebygget DRM i Sandy Bridge prosessorene som gjør det mulig å ta i bruk Intel sin ny 1080p streaming film tjeneste som de skal lansere. Uten en Sandy Bridge cpu så får du ikke tilgang. DRM'en påvirker bare Intel sin nye tjeneste, alt annet av filmer du måtte ha blir ikke berørt. Så det er bra. :)

 

Med samarbeid med Hollywood så blir filmene lansert på denne nye tjenesten samtidig som de kommer ut på DVD/BluRay. Høres spennende ut synes jeg, men spørs om pris og hvor restriktiv denne DRM'en kommer til å bli.

Lenke til kommentar

Ja, uten DRM så hadde denne tjenesten vært mye bedre, men det hadde ikke Hollywood blitt med på tenker jeg. Ironisk nok så hadde nok tjent mer penger uten DRM også.

 

Det jeg synes er spennende er at de prøver noe nytt, mye bedre å kjøpe filmer via nettet enn å gå i butikken synes jeg. Kunne blitt en tjeneste som Steam bare for filmer, hadde vært kult.

 

Men vi får se hvordan det blir, er mange muligheter til at denne tjenesten ikke blir noe suksess.

Lenke til kommentar

Ja, uten DRM så hadde denne tjenesten vært mye bedre, men det hadde ikke Hollywood blitt med på tenker jeg. Ironisk nok så hadde nok tjent mer penger uten DRM også.

 

Det jeg synes er spennende er at de prøver noe nytt, mye bedre å kjøpe filmer via nettet enn å gå i butikken synes jeg. Kunne blitt en tjeneste som Steam bare for filmer, hadde vært kult.

 

Men vi får se hvordan det blir, er mange muligheter til at denne tjenesten ikke blir noe suksess.

 

Isåfall er de idioter, hva er poenget? Bluray er knekt for lengst, ting lekker ut i høy kvalitet uansett. Å kreve en konkret CPU for å kjøre en film er ikke annet en idioti.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...