Gå til innhold

Fullførte Quake på rekordtid (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykt sterkt, men de har ikke klart å drepe alle monstre, se 48:54 feks, 80/81 Kills :p

 

Du ser dette flere ganger i runnen, det som teller er ikke antall kills når han treffer ned-level-teleproten, men antall kills når opptellingen etter levelen er ferdig, det siste monstret dør under opptellingsksjermen, og man når 81.

 

Ellers er de tsom mistenkte at denne runnen er litt mindre underholdene enn den som var uten 100% kills, anbefaler folk å sjekke ut den, den er på omlag 11 minutt, mere rocketjumping og skøy. Uansett er det bra det skrives litt om speedruns, det er gøy. Sjekkg gjerne ut http://speeddemosarchive.com/ for mere moro, evt http://tasvideos.org/ om man liker tool-assisted runs (som kan være krem underholdning det også)

 

AtW

Lenke til kommentar

Akkurat som å se meg selv spille Quake med min Amiga 4000. :)

 

http://de3.aminet.ne.../kimmequake.jpg

http://de3.aminet.net/pix/misc/kimmequake.readme

 

Sykt rått mann oldschool lzm.

 

Edit: Videoen var jo helt sykt, utrolig hvor gode folk kan bli. Hadde likt å sett en speedrun video hvor det bare blir rushet gjennom spillet uten å drepe alle monstre, finne items osv.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Speedruns er fascinerande å sjå på. Spesielt når ein har gjennomført spelet sjølv. Sjølvsagt for å sjå kor raskt det kan gjerast, men ein kan kanskje få meg seg nokre tips her og der samtidig.

 

Kor mykje start og stopp er det normalt brukt ved speedruns? Super Mario 3 speedrun på 11 minuttar meiner eg å hugse det tok 2 år å lage. Han brukte mykje start og stopp med emulator.

Lenke til kommentar

Speedruns er fascinerande å sjå på. Spesielt når ein har gjennomført spelet sjølv. Sjølvsagt for å sjå kor raskt det kan gjerast, men ein kan kanskje få meg seg nokre tips her og der samtidig.

 

Kor mykje start og stopp er det normalt brukt ved speedruns? Super Mario 3 speedrun på 11 minuttar meiner eg å hugse det tok 2 år å lage. Han brukte mykje start og stopp med emulator.

 

Det varier veldig, for tool-assisted er det tusenvis, men for vanlige speedruns så vil jeg tippe mellom 10 og 100 segmenter er det vanligste, på speeddemoas-archive står det hvor mange semgenter som er brukt. NOen kjører også single-segment-runs. Det som tar tid er å perfeksjonere vært segment, det kan være hundrevis av forsøk per segment, eller tilogmed tusen+ i ekstreme tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...