Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av billig bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte å si det, har nå kjøpt en Golf 2 til 7000kr. Bra stand, men motoren går litt ujevnt. Har en kompis på mekanisk som skulle ta den inn på skolen så skulle de se på det. Gratis arbeid, må bare betale for delene :) Fulgte i tillegg med fullt anlegg og 3 sett felger, hvorav 2 av dem er aluminium.

Høres ut som en veldig bra deal, gratulerer med ny bil! :)

Lenke til kommentar

alu felger? sikker på at det ikke er lettmetall felger?

 

og 7000 kr for en golf 2 hørtes dyrt ut. men hvordan er tilstanden da? og årsmodell? jeg hadde en golf 2 86 modell og fikk pinadø 10 k for den da jeg solgte den. den var sinnsykt strøken da og alt var i orden med 250k på telleren. hva er din forresten kjørt? bilder hadde vært kult?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Strøken? styggeste rullemala 2'er golfen jeg har sett. den var forfærdelig stygg. men uansett. det er en bruksbil ;) og golf 2 er goe biler så lenge det er bensiner ;D

 

Så jævli positiv du skulle være da, sunshine..

haha, dritt i han :-) han kjører jo glansbildet omega stv. selv så xD

Lenke til kommentar

For de første, kjøper du en bil med bakhjulstrekk i den tro at det bare er og hivelaust og ha det gøy, så blir du stående billaus etter kort tid, siden eg rekner med at du ikkje har veldig mykje kunskap om kordan drivverk tar slitasje etc.

 

Ellers så er Mercedes og Volvo dei 2 beste alternativa, viss du skal ha bilen i litt meir en 3 månda så bør du vertfall prøve et av dei 2 merkene, Opel har litt lett for og gå sønde, desverre.

 

Ellers så bør du kanskje også tenke på at når du kjøpe en bil til 10.000 så er den gjerne fulstendig herpa fra før av og du må gjerne rekne med reprasjoner til en del tusen kroner med mindre du klarer og utføre en del ting som og skifte foringer, sveiserust, skifte dempere fikse småfeil etc skjøl.

 

men viss du skal ha leikebil til førstebil anbefaler eg Volvo. Viss du skal ha en bruksbil som du kan stole på starter og ikkje detter sønd me kvar anledning bør du kanskje gå for Mercedes.

 

men ingen biler kan leikast masse me orginalt, og du kjøper ikkje en førstebil for og leike me ..

Lenke til kommentar

Kjører min førstebil enda jeg:) En Mercedes 230E, genial bil, selv om den er litt for glad i saft så er den genial å kjøre. Har skjeldent problemer med den, annet enn at jeg byttet til større dynamo og bedre batteri da jeg putta annlegg inn i faenskapet:P Man kan ha det gøy i bilen da det er bakhjulsdrift, og selv om det er automat på min så sklir ræva ut like herlig hver gang jeg trøkker litt på gassen når det er vinterføre, og den har gode kjøreegenskaper generelt mtp svingradius, rimelig stor motor som går greit(til bilen å være), og den har god kjørekomfort til lengre bilturer. Den tåler en støyt og har LANG levetid, så sant du behandler den greit og er snill med olja og ikke rævkjører den totalt. Fattern har hatt en helt lik modell som min, og han kjørte den fra den var ny (1990) til han solgte den i fjord og kjøpte seg ny merce.

 

En bil som kan anbefales på det sterkeste! men om du skal ha stort bagasjerom hadde jeg kanskje gått for E 220 eller noe i den duren, da bagasjerommet på 230E er rimelig smått. Har du basskasse baki har du lite plass til annet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...