Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av billig bil


Anbefalte innlegg

Tar bilappen i begynnelsen av mars, men får ikke bilen min før ~mai, så vil ha en bil imens.

 

Denne bilen vil bli brukt som transport til og fra skolen, samt tulle litt rundt med. Gidder derfor ikke legge så mye penger i dette, og setter 10.000 som maks pris.

Vil helst bruke så lite som mulig, så det er ikke nødvendig å bruke 10.

 

Vet dette er lite penger for bil, men jeg har sett tidligere at det finnes biler der ute til denne prisen, og med mine krav.

 

Krav:

 

Bakhjulstrekk

Manuell girkasse

EU-godkjent ihvertfall ut 2011

 

Har sett litt, men ikke funnet noe.

 

Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Mercedes W201(190, 190E, 190D) eller W124(230E, 300E, 250D, etc.) er solide biler, som i tillegg har gode kjøreegenskaper. For ti tusen må du regne med litt utgifter til vedlikehold. Alternativ kan være Ford Sierra eller Ford Scorpio, men disse er mindre solide.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Merce 190 og Opel Omega A vil jeg anbefale på det sterkeste. Har kjørt begge disse bilene en god del i vinter og de er flotte biler begge to. Omegaen er vel hakket bedre å kjøre vil jeg påstå, mens Mercen tåler litt mere juling.

 

Omega A er litt vanskelig å få tak i for tiden ser jeg. Akkurat nå ligger det faktisk ingen til salgs på finn.no.

Lenke til kommentar

10.000 for en krasja 240? Med mindre resten av karroseriet er i gull og interiøret av den fineste silke høres det ut som et ran å kreve såpass ...

 

Hehe, får nå se hvilken stand den er i for tiden.. Sist gang jeg satt i den var den så godt som feilfri.

 

Hvorfor bakhjulstrekk? Kjøper du Volvo vil det bli mye fiksing og mye penger som går til bensin da disse bilene sluker bensin.

 

Fordi det er enklere å ha det gøy med bakhjulstrekk :) Og vet at de bruker mye bensin, så skal vurdere annet som bruker mindre framfor denne.

 

Takk for tips alle sammen, skal se rundt litt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fordi det er enklere å ha det gøy med bakhjulstrekk :)

Jeg trodde de prøvde å lære ungene på kjøreskolene at bilen ikke er et leketøy.

Du altså, går vel an og ha det gøy når en kjører uten nødvendigvis at du setter deg selv eller noen andre i fare.

 

Man lærer mye i livet, men ingen kan si at de har gjort alt alltid slikt de har lært.

 

Det bør du, som er en gammel gubbe vite :-)

Lenke til kommentar

Til de kravene du stiller så er Mercedes E-klasse eller Volvo 740 og anbefale. Noen som nevner bensinforbruk her, men det er faktisk ikke avskrekkende ift. alle andre utgifter man har på bil. Kjøper man noe som ikke er av typen tanks i denne prisklassen kan det fort bli noen dyre verkstedregninger.

 

Golf behøver ikke være dumt. Hadde en nabo som kjørte en gammel liten Gold Diesel. Brukte halvliteren på mila og holdt i mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...