Gå til innhold

PL: 27.12.10 Arsenal v Chelsea, Ashburton Grove


Xanman

Anbefalte innlegg

27.12.2010

Arsenal - Chelsea

Premier League

21:00 @ Ashburton Grove

 

arsenal-chelsea.jpg

 

På mandag gjester Arsenal Chelsea på mektige Ashburton Grove i en real sekspoenger. Kun ett poeng skiller de to Londonlagene i en utrolig jevn gullstrid. Chelsea har oddsene på sin sider etter å ha slått Arsenal i de fem siste oppgjørene, men The Blues er i elendig form for tiden og har kun tatt seks poeng på de syv siste kampene. Arsenal har tatt dobbelt så mange poeng på like mange kamper, og skadesituasjonen ser bedre ut enn på lenge. Arsenal har hatt store problemer i de siste toppkampene, så dette er en fantastisk sjanse til å vise at ungguttene har vokst opp. Men da må de stoppe gigantiske Didier Drogba, som har ufattelige 13 mål på like mange kamper mot The Gunners. Dette vil uten tvil bli en thriller av dimensjoner, og en veldig avgjørende kamp i gullstriden.

 

-----------------------------------------

 

Arsenal news:

Lukasz Fabianski er tilbake, etter å ha stått over kampen mot United. Abou Diaby er også tilbake i full trening, men det er måneder siden sist han startet, så mye tyder på at han vil starte på benken. Cesc Fábregas og Robin van Persie nærmer seg toppform etter en god julepause. Gibbs, Vermaelen, Almunia og Frimpong er fortsatt ute.

 

Forventet startoppstilling:

 

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Sebastén Squillaci - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Jack Wilshere

Samir Nasri - Robin van Persie - Andrei Arshavin

 

Man to watch: Samir Nasri

 

-----------------------------------------

 

Chelsea news:

Jose Boswinga vil returnere etter å ha vært ute i to uker med en hamstringskade. Frank Lampard er også tilbake fra sin langtidsskade. Ellers er Alex, Zhirkov og Benayoun fortsatt ute.

 

Forventet startoppstilling:

 

Petr Cech

Jose Bosingwa - Branislav Ivanovich - John Terry - Ashley Cole

Frank Lampard - John Obi Mikel - Michael Essien

Nicolas Anelka - Didier Drogba - Florent Malouda

 

Man to watch: Didier Drogba

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chelsea viste i kampen mot Tottenham at de er på vei tilbake.

 

Chelsea stiller aldri 4-4-2, det er tradisjon tro at Chelsea stiller 4-3-3/4-5-1:

 

Cech

Ferreira - Ivanovic - Terry - A. Cole

Essien - Mikel - Lampard

Anelka - Drogba - Malouda

 

ELLER:

 

Cech

Ferreira - Ivanovic - Terry - A. Cole

Kalou - Essien - Mikel - Lampard - Malouda

Drogba

 

Men spilles den ikke på Emireates?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet heter stadion "Emirates Stadium", og den ligger i området Ashburton Grove. På samme måte som man sier at en kamp spilles "på Eastlands", kan en da også si "på Ashburton Grove", selv om jeg ikke har hørt sistnevnte bli så veldig mye brukt.

 

Uansett, formasjonen i førstepost kommer ikke til å brukes. Chelsea spiller stort sett 4-3-3, og om man hadde stilt i 4-4-2 hadde Kalou og Malouda byttet ving uansett.

 

Tviler på at vi tar denne. Kan håpe på uavgjort, men i den formen vi er i nå så tør jeg så vidt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chelseas form er på vei oppover. Og de 2 værste mnd historisk sett i en sesong er over nå. Chelsea er bare elendige i 1-2 måneder av en sesong.

 

Chelsea stiller 4-5-1 offansivt eller 4-3-3 defansivt.

 

Anelka vil blomstre igjen med Lampard tilbake.

 

Koser meg med Kozc i Arsenal-oppstillingen :-)

 

Så man sier at alle London-lag spilles i the London, da? Eller SW6? Fulham Road?

Lenke til kommentar

Done! Laget så ikke akkurat mindre skummelt ut nå.

 

For å være helt ærlig så vil Drogs aldri bli noen trussel mot dere, igjen.

 

Carlo Ancelotti lar ikke en skadet Bosingwa gå rett inn på laget etter skaden sin, når Ferreira hadde god kontroll på Bale.

 

Med Bossi på HB så blir det altfor offansivt. Han går ikke tilbake i forsvar heller.

 

Hvem vedder i mot? Jeg vedder at jeg skal bytte avatar hvis denne formasjonen IKKE kommer opp:

 

Petr Cech

Paulo Ferreira - Branislav Ivanovic - John Terry - Ashley Cole

Michael Essien - John Obi Mikel - Frank Lampard

Nicholas Anelka - Didier Drogba - Florent Malouda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...