Gå til innhold

Tråden om bagger/vesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig vet jeg hva en klump er, og hva uttrykket "klumpete" betyr, men kanskje vi har forskjellig oppfatning av det?

 

 

 

Skinn er flatt, og med andre ord ikke klumpete. Designet på en bag gjør den klumpete, ikke skinntypen. Selvfølgelig er det visse skinntyper som har potensiale til å lage en mer klumpete bag enn andre, men det er ikke skinnet i seg selv som forårsaker det.

Du, flisespikkern; Tykkelsen vil påvirke konstruksjonen og utførelsen. Nei, det er ikke skinnet i seg selv som påvirker det, men det er en påvirkende faktor. Jeeez.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

@fkm: pcn min er vel 15". Tror jeg kjøper meg noe midlertidig, og heller sparer til den vanlige fra Saddleback.

 

 

Sir-Andy: Den eneste pene av de du linket til, i mine øyne, var den fra Cenzo.

 

Fant en til fra Cenzo (samme typen) med auksjon, der den lå på $51. Med gratis frakt i tillegg, ble den plutselig ganske interessant :p edit: gjaldt visst ikke til Norge. Kosta nesten like mye i frakt som varen gjorde (40 dollar)

Er for ordens skyld snakk om denne.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vet jeg hva en klump er, og hva uttrykket "klumpete" betyr, men kanskje vi har forskjellig oppfatning av det?

 

 

 

Skinn er flatt, og med andre ord ikke klumpete. Designet på en bag gjør den klumpete, ikke skinntypen. Selvfølgelig er det visse skinntyper som har potensiale til å lage en mer klumpete bag enn andre, men det er ikke skinnet i seg selv som forårsaker det.

Du, flisespikkern; Tykkelsen vil påvirke konstruksjonen og utførelsen. Nei, det er ikke skinnet i seg selv som påvirker det, men det er en påvirkende faktor. Jeeez.

 

Det er egentlig ganske enkelt:

 

post-91352-0-36285300-1295217451_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Av og til er du så bokstavelig at jeg lurer på om du blir sliten av å tenke som du gjør i lengden.

Når Coa skrev "klumpete" tenkte jeg slik: Han vet hvordan de ser ut, størrelsene står på siden, han er ikke dum. Basert på det gikk jeg ut i fra at han snakket om den generelle konstruksjonen og utførelsen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Basert på det gikk jeg ut i fra at han snakket om den generelle konstruksjonen og utførelsen.

 

Du skrev:

 

 

Det er jo full-grain lær, så den er ganske klumpete

 

Dvs. at du sier at klumpetheten er der pga skinntypen. Den generelle konstruksjonen og utførelsen skrev du ingenting om.

Lenke til kommentar

Som jeg alltid sier: Språk påvirkes av mange faktorer. Spesielt er det kulturelt betinget. Miljø spiller også en rolle. Og ordet klumpete er ikke et ord i vokabularet til folk som brukes veldig ofte, så sjansen for at 2 forskjellige mennesker har litt forskjellige forhold til ordets betydning blir bare enda større.

 

Aaaanyway: Har kikket litt på denne. Birkin-ish synes jeg. Liker den.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Ser kurant ut den. Er jo ikke veldig store forskjeller på messenger bags av den typen, ihvertfall ikke før en ser nærmere på den og ikke minst løfter på lokket. Er dog ikke veldig glad i sømmen. Den er der ofte fordi produsenten sparer inn på å ikke velge ett lærstykke for den delen fordi det ikke alltid er økonomisk ved tanke på optimal utnyttelse av skinnet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...