Gå til innhold

Erfaringer med at Komplett lagerfører varer de ikke har?


Anbefalte innlegg

Julegaven går i vasken i år fordi Komplett.no ikke hadde varen på lager, selv om den var oppgitt å være inne på kjøpstidspunktet.

Komplett ringte etter en uke og fortalte at varen ikke er inne..

 

Har noen opplevd å bestille en vare som har lagerstatus "på lager", for å så få beskjed om at den ikke er inne, eller at varen kommer på lager senere?

 

Komplett sier at det er helt umulig at slikt kan skje. Det har aldri skjedd at vare som er oppgitt på lager, ikke er på lager!

De sier at alle som i ettertid får beskjed om at varen ikke er på lager, eller at varen kommer inn senere, har kjøpt en vare hvor det er oppgitt at den ikke er på lager ved kjøpstidspunktet (Kundeservicetelefonen 21.des kl 8:10).

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS, jeg har opplevd dette. Det kan skje av to grunner jeg kommer på i farta:

 

1. Det er få igjen på lager, f.eks. 1-3 eks. Noen andre bestiller samtidig, og gjennomfører handelen (betaling osv) før deg. Det er en viss forsinkelse før lagerstatus på siden deres oppdateres, så for deg ser det enda ut som den er på lager, men så havner din bestilling i rest da de nettopp ble frie. Husk at det er veldig mange som handler på Komplett.

 

2. Noen har rota med inventaret, og det viser seg at din vare er borte eller skadet og ikke kan leveres.

 

Syns komplett burde strekke seg litt lengre siden du ble råket så uheldig av dette og levere en erstatningsvare med gratis express over natt.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd dette rundt omkring, men kan aldri huske å ha gjort det for Komplett sitt vedkommende. Sier ikke at det ikke kan skje, men jeg har aldri opplevd det i alle fall.

 

(om det faktisk _kan_ skje eller ikke for Komplett sitt vedkommende aner jeg ikke, men dem selv sier jo at det ikke kan det)

 

Uansett så er Komplett absolutt en av de som leverer når dem skal etter min erfaring. Ikke best på pris, eller utvalg, men support og levering, toppkarakter i min bok.

Lenke til kommentar

Har skjedd med meg da de hadde supersalg for lenge siden. De "solgte" flere ting (for det meste skjermkort) enn de hadde fordi lagerstatusen ikke var reell (mange minutters "forsinkelse"). Slik er det visstnok alltid, uavhengig av stor pågangen er eller ikke. Skulle ikke tro at vi lever i 2010 (snart 2011). Jeg måtte spørre de selv hvorfor de ikke hadde pakket og sendt den aktuelle varen etter å ha ventet en stund. De tok ikke kontakt med meg. At de sier at dette er umulig er bare tull og uvitenhet blant de som svarer deg. Jeg har opplevd det selv (noe sikkert ikke de som har svart deg har gjort).

Lenke til kommentar

Og her er salget jeg refererer til som gikk fryktelig "galt" for Komplett og deres lagerstatus:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1094745&st=0

 

Du kan jo sende den linken til den personen på kundeservice som er så påståelig så får du se hva han/hun sier. Tipper det enten blir helt stille i andre enden eller at han/hun innrømmer at det har kommet litt bæsj på leggen.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter å lage noe stort ut av dette, men kundeservice var jo skråsikre på at slik feil ikke skjer. Det var helt umulig...

Jeg bestilte sammen med en kompis for å dele på frakt, skal få snakket med ham. Komplett har kansellert orderen, vil jeg allikevel kunne se den?

Jeg vet komplett skal være seriøse har handlet flere ganger der siste 7 år.

Jeg skal be kompisen sende over mailbekreftelsen. :thumbup:

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Seriøsiteten kan nok diskuteres.

 

Bestilte en PC 14.12.2010 og denne står ennå i vent.

 

Dagen før, ble jeg informert om at jeg ville høyst sannsynlig få denne PC før Jul.

Jeg forventet at den ble postlagt før Jul, slik at jeg hadde den i romJula om ikke annet.

 

Men ennå står den som åpen bestilling.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det virker som om de har helt enormt lang leveringstid. Bestilte en komplett-pc for tre uker siden. Ringte i forrige uke, da hadde de nettopp plukket deler og var klare til å bygge. Ringte igjen i dag, da hadde visst alle delene endelig kommet og den skulle bygges i løpet av 6-7 virkedager. Jeg kjenner jeg blir litt matt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte et demoanlegg fra Komplett, anbefaler ingen å gjøre det.

 

De har elendige rutiner og glemte levere fjernkontroll til meg.

Fikk aldri en beklagelse eller kompensasjon for 2 bomturer til postkontor, de presterte å sende 2 helt gale fjernkontroll før de etter 3 uker fikk hjelp av noen som kan jobben sin (3.part) som sendte meg riktig kontroll.

 

Har ikke fått avkreftet at policy i returavdeling er å:

* Aldri innrømme feil

* Aldri beklage

* Ikke informere om status på saken

 

Møkkafirma, hvis du må returnere!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TS, jeg har opplevd dette. Det kan skje av to grunner jeg kommer på i farta:

 

1. Det er få igjen på lager, f.eks. 1-3 eks. Noen andre bestiller samtidig, og gjennomfører handelen (betaling osv) før deg. Det er en viss forsinkelse før lagerstatus på siden deres oppdateres, så for deg ser det enda ut som den er på lager, men så havner din bestilling i rest da de nettopp ble frie. Husk at det er veldig mange som handler på Komplett.

Jeg har opplevd dette en gang med en harddisk da jeg bestilte deler til selvbygger-PC, og det var med Komplett. Men da ringte de meg opp en time etter (eller noe sånt), og ga meg litt rabatt på en litt dyrere harddisk med større kapasitet.
Lenke til kommentar

Hmm, har bestilt PC fra komplett, bestile 3.Mars, og det står i ordrebekreftelsen at forventet sendedato er 16.Mars. Fint nok :)

Fikk også en "case-mail" hvor jeg måtte bekrefte at jeg skulle kjøpe PC'n p.g.a høy pris. Dette ble gjort 4.Mars. Fortsatt bare fint.

 

Har holdt meg oppdatert på når varer har kommet inn på lager, og det så ut som om prosessoren skulle bli akilleshelen til systemet mitt, da denne ikke skulle komme før 23.Mars. Til min store glede så kom den inn på lager 9.Mars! Så da mangler jeg bare minnekortene som skal komme i dag 10.Mars.

 

Men, oppdaget plutselig at grafikk-kortet står som "varen er ikke lenger i våres sortiment". Denne skulle komme inn 8. eller 9.Mars. Men er nå altså ikke lenger "salgbar" hos komplett. Ser også at denne er fjernet fra valgmulighetene på gjeldende PC.

 

Kan jeg forvente at de fikk inn de 7 eller 8 kortene de skulle få inn, og at jeg får det jeg skal ha. Eller bør jeg forvente meg en telefon om en god del dager med informasjon om at jeg ikke kan få det alikevel?

Lenke til kommentar

Bestilte Asus P8P67 Deluxe for noen dager siden. Det stod 15 Mars (Ubreftet) Men i går kveld fikk jeg melding om at de hadde fått det inn og det vare bare å hente kortet. Da ble jeg utrolig glad :) Har ventet på sandy bridge HK dritlenge nå, ikke på grunn av Komplett, men kortet har vært tilbakekalt verden over pågrunn av feil.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Hmm, har bestilt PC fra komplett, bestile 3.Mars, og det står i ordrebekreftelsen at forventet sendedato er 16.Mars. Fint nok :)

Fikk også en "case-mail" hvor jeg måtte bekrefte at jeg skulle kjøpe PC'n p.g.a høy pris. Dette ble gjort 4.Mars. Fortsatt bare fint.

 

Har holdt meg oppdatert på når varer har kommet inn på lager, og det så ut som om prosessoren skulle bli akilleshelen til systemet mitt, da denne ikke skulle komme før 23.Mars. Til min store glede så kom den inn på lager 9.Mars! Så da mangler jeg bare minnekortene som skal komme i dag 10.Mars.

 

Men, oppdaget plutselig at grafikk-kortet står som "varen er ikke lenger i våres sortiment". Denne skulle komme inn 8. eller 9.Mars. Men er nå altså ikke lenger "salgbar" hos komplett. Ser også at denne er fjernet fra valgmulighetene på gjeldende PC.

 

Kan jeg forvente at de fikk inn de 7 eller 8 kortene de skulle få inn, og at jeg får det jeg skal ha. Eller bør jeg forvente meg en telefon om en god del dager med informasjon om at jeg ikke kan få det alikevel?

 

Jeg ville ringt kundeservice, de er veldig hyggelige og kan ofte gi deg de svarene du trenger :)

Lenke til kommentar

Hmm, har bestilt PC fra komplett, bestile 3.Mars, og det står i ordrebekreftelsen at forventet sendedato er 16.Mars. Fint nok :)

Fikk også en "case-mail" hvor jeg måtte bekrefte at jeg skulle kjøpe PC'n p.g.a høy pris. Dette ble gjort 4.Mars. Fortsatt bare fint.

 

Har holdt meg oppdatert på når varer har kommet inn på lager, og det så ut som om prosessoren skulle bli akilleshelen til systemet mitt, da denne ikke skulle komme før 23.Mars. Til min store glede så kom den inn på lager 9.Mars! Så da mangler jeg bare minnekortene som skal komme i dag 10.Mars.

 

Men, oppdaget plutselig at grafikk-kortet står som "varen er ikke lenger i våres sortiment". Denne skulle komme inn 8. eller 9.Mars. Men er nå altså ikke lenger "salgbar" hos komplett. Ser også at denne er fjernet fra valgmulighetene på gjeldende PC.

 

Kan jeg forvente at de fikk inn de 7 eller 8 kortene de skulle få inn, og at jeg får det jeg skal ha. Eller bør jeg forvente meg en telefon om en god del dager med informasjon om at jeg ikke kan få det alikevel?

 

At Komplett kommer til å ta kontakt med deg er lite sannsynlig. Det er i alle fall min erfaring med de når ting som dette skjer. Dårlig eller ingen informasjon ut til kunden. Anbefaler derfor at du kontakter dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...