Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har to 24" @ 1920x1080, og nei, har ikke spesielt lyst å bruke tiling egentlig da resizing, edge snap og remove border etc. er lekende lett i KWin (KDE) i utgangspunktet.

 

KWin støtter også tiling, men av det lille jeg testet var det litt trist. Det der er vinduer fordelt over 4 skrivebord forresten :) Har noen i floating (de med border), og noen tettpakket sammen (de uten border).

 

Slik ser main desktop ut. Hender jeg har alt tettpakket, men føles litt deilig ut å ha det luftet innimellom, og slippe å kikke helt vil venstre om jeg har browser i fullscreen og deretter flytte synet heeelt til høyre for å se på noe der :p

 

XnFu0m.jpg

Endret av Occi
Lenke til kommentar

post-259789-0-05063000-1338923080_thumb.png

 

Her er min desktop på laptopen.

Begynte først med Backtrack (...) og fant ut at jeg skulle legge det litt tilside, siden det var "litt" for vanskelig for meg.

 

Fant Ubuntu 12.04 rett etter 12.04 stable releasen kom ut. Hev det på en USB-pinne og testet det ut.

Falt selvfølgelig pladask for distroen, så jeg reformaterte hele laptopen og bruker nå Ubuntu som hoved OS. Det har funket til alt jeg vil og mer, super raskt og hele pakken. Angrer ikke et sekund :-D

 

Jeg liker Unity, så ikke spør hvorfor jeg har det ;-)

(HP-ikonet er for printeren min).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åja, kan vel spørre her. Klarer ikke få det ene Conky panelet der til å ha gjennomsiktig tekst. Bruker xftalpha 0.2 og ${font} med ikke noe annet.

 

Edit: Jeg liker ikke selve Unity, men liker veldig mye av Ayatana tingene. Overlay scrollbarene og HUDet er det jeg liker best. Håper inderlig de begge blir lagt til i andre distroer som en valg mulighet. Om noen vet hvordan å legge dem til vanlig gnome (Fedora) er det bare å si ifra.

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Fint bakgrunnsbilde Sekai-ichi, skikkerlig firefox-preg.

 

Selv kjører jeg Ubuntu 12.04 LTS, med xmonad som wm, og xmobar øverst.

Jeg har to skjermer, hvor den ene(til høyre i bildet) kjører kun monitoring av blant annet brannmur, sikkerhets-feeder(RSS), syslog og last på forskjellige maskiner, mens den andre bruker til resten av workspacene.

 

post-152839-0-43507100-1339058402_thumb.png

 

Bakgrunnsbildet er ikke synlig så ofte ettersom xmonad tiler vinduene helt tett, men det er hentet fra Ubuntu 11.10 og viser Dybbølsbro stasjon i Danmark

Endret av Octanium
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...