Gå til innhold

Hvor burde jeg kjøpe ny/brukt PS3 konsoll?


Aaland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har sett noen andre tilbud på ps3? På nett eller i reklameblad? De var utsolgt for ps3 på Obs hos meg. Irriterende at jeg ikke visste om det tilbudet før helgen.

 

Trenger ny en. Min gamle ylod'et for tredje gang, dermed gir jeg bare opp.

Endret av Ody
Lenke til kommentar

Hehe, la meg omformulere det. Det er tredje gang jeg selv har prøvd å fikse ps3'en for ylod. ;) Har ikke sendt den inn. Garantien gikk ut long time ago.

 

Jeg har sjekket litt rundt omkring. Jeg fant en grei pris på Toys R Us. 2490 kr. Bare noen hundre ekstra iforhold til Obs tilbudet.

 

Utenom den har Gamestop et bra tilbud på 2799 kr. med et valgbart spill. Men den passer ikke så greit siden spillene ikke er så interessante for meg. De har også et tilbud på 1000 kr å handle for når du kjøper ny konsoll, men det inngår ikke i andre tilbud står det. Dermed er det vel en helt annet pris på ps3'en enn 2799 tilbudet. Men skal sjekke imorgen. Med min flaks er det vel utsolgt begge plassene i disse juletider.

 

Begge er 160 GB.

Endret av Ody
Lenke til kommentar

Hehe, la meg omformulere det. Det er tredje gang jeg selv har prøvd å fikse ps3'en for ylod. ;) Har ikke sendt den inn. Garantien gikk ut long time ago.

 

Jeg har sjekket litt rundt omkring. Jeg fant en grei pris på Toys R Us. 2490 kr. Bare noen hundre ekstra iforhold til Obs tilbudet.

 

Utenom den har Gamestop et bra tilbud på 2799 kr. med et valgbart spill. Men den passer ikke så greit siden spillene ikke er så interessante for meg. De har også et tilbud på 1000 kr å handle for når du kjøper ny konsoll, men det inngår ikke i andre tilbud står det. Dermed er det vel en helt annet pris på ps3'en enn 2799 tilbudet. Men skal sjekke imorgen. Med min flaks er det vel utsolgt begge plassene i disse juletider.

 

Begge er 160 GB.

du kan vel fremdeles reklamere da. vis de ner under 5 år gammel...

Lenke til kommentar

Å lete etter ting på tilbud denne uka er vel det værste du kan gjøre. Det er den uka i året hvor folk er mest desperate og handler uansett pris. Dette vet butikkene godt, som f.eks. Elkjøp: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10028385

 

Ang. tilbudet på Coop OBS! er nok det over. Det stod ikke i dagens tilbudsavis. Og det skjønner jeg godt. Folk kjøper som sagt uansett i disse dager hvis de skal ha en.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Men hva er logikken i å selge PS3 for 2200kr hvis innkjøpsprisen er over 2000kr?

Som NinjaChris påpekte så er en av grunnene salg av ekstrautstyr og ikke minst spill. Det er jo et lite sjansespill å selge med så lite avanse for frakt og lagerkostnader kan spise opp den lille avansen som er, men de som "har råd" til å selge maskinene så dyrt er nok bare de store kjedene som kjøper inn veldig store kvanta. Du finner neppe et sånt tilbud hos Larsens Elektro i Stokmarknes.

 

Bare for å ta et litt artig eksempel på dette: J.D Rockefeller som var en av verdens rikeste menn i forrige århundre ga bort parafinlamper i starten av sin karriere for så å tjene masse penger på å selge parafin til nettopp disse ;)

Lenke til kommentar

Men hva er logikken i å selge PS3 for 2200kr hvis innkjøpsprisen er over 2000kr?

Som NinjaChris påpekte så er en av grunnene salg av ekstrautstyr og ikke minst spill. Det er jo et lite sjansespill å selge med så lite avanse for frakt og lagerkostnader kan spise opp den lille avansen som er, men de som "har råd" til å selge maskinene så dyrt er nok bare de store kjedene som kjøper inn veldig store kvanta. Du finner neppe et sånt tilbud hos Larsens Elektro i Stokmarknes.

 

Bare for å ta et litt artig eksempel på dette: J.D Rockefeller som var en av verdens rikeste menn i forrige århundre ga bort parafinlamper i starten av sin karriere for så å tjene masse penger på å selge parafin til nettopp disse ;)

Jeg ser tankegangen, kjenner jo også til såkalte lokketilbud som skal få folk inn i butikken slik at de kjøper noe annet, som f.eks. den billige juleribba i år.

 

Da er det vel bare å spare opp penger. Tviler på at folk kommer til å selge maskinene med tap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...