Gå til innhold

Uke 50mm 2010 - k-h-s


Anbefalte innlegg

Deltakernivå: Pingle

Objektiv: Canon ef 50mm f1.8

Utstyr: Canon 550D

Ekstrautfordring: Klare å få inn et bilde hver dag.

 

Skulle jo egentlig klare det å få til å kunn bruke 50mm hele uka, men blir vanskelig. Skal på en konsert på Onsdag i Nittedal Kirke, blir dårlig med bare 50mm der inne...

 

Jeg har da iallefall satt på 50mm'en nå så skal den sitter på til onsdag kveld. Blir vell 70-200mm f2.8L på onsdag kveld før jeg igjen setter på 50mm'eren.

 

Blir spennende sien dette er min første utfordring og ordentlige mål som fotograf.

 

Skal prøve å få til både litt av livet ute, lit godt og varmt. Må jo nesten også få med noe juleforberedelser....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Glemte" å ta bilde når det enda var lyst ute. Med lite kreativitet så fant jeg ikke noe bedre en dette.

 

 

Dette ble etter å ha prøvd ut noen av lightrooms egene presents

1125301031_MBMPH-X2.jpg

ISO 160 f/16 , 1/80s

Redigering gjort i lightroom

 

 

Orginal fila for de som er interessert

 

1124978704_2zyTb-X2.jpg

 

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Var usikker om hva folk ville syntes om denne. Men virker i allefall som om noen likte det :D:D Jeg syntes selv det så litt kult ut.

 

Tenkte meg litt jorden i midten, med masser av strømninger.

 

Var ute å fikk litt bilder tidligere i dag, ble 45 min vandring rundt ved den "lokale" togstasjonen. Fikk litt fine bilder håper jeg(ikke sett de på noe annet en skjermen til 550d'en enda).

 

I -15 med tynne vanter ble det en spesiell opplevelse for å si det sånn, i tileg så jeg så utrolig mange motiver som hadde vært så perfekt med et macro objektiv. Det har jeg jo ikke, men det må investeres i å ta en ny tur opp dit.

Lenke til kommentar

Dette er da dagens bidrag.

 

Skulle møte noen ved Nittedal Stasjon i dag, med NSB sine forsinkelser ble det til et 35 min forsinka tog. Ble da masser av tid til å fotografere mens jeg venta.

 

Litt "historie" om bilde

Er en slik gangovergang over et dobbelt jernbanespor. I den ene enden er det en stål konstruksjon med masse nagler som holder det oppe. Det var denne konstuksjonen som jeg ble ”forelska” i der.

 

Må tilbake en annen gang, får håpe jeg har fått meg makro objektiv til den gang. 30 grader varmere og litt bedre med lys. Ble nemlig litt kaldt som tidligere nevnt.

 

Frem til bilde( r)

 

1126507557_3v2Zt-X2.jpg

ISO 800 ,f/3.2 , 1/200s

 

To ekstra bilder

 

1126519236_bh7wW-X2.jpg

ISO 800 f/1.8 1/800s

 

1126508198_XiCq6-X2.jpg

ISO 800 f3.2 1/125s

 

 

Må tilbake en annen gang, får håpe jeg har fått meg makro objektiv til den gang. 30 grader varmere og litt bedre med lys. Ble nemlig litt kaldt som tidligere nevnt.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Går for nr 2 ja :cool:

 

Var jo mange hundre slike nagler og velge mellom der. Hadde vært gøy å kanskje tatt et bilde med mange av de i fokus, ikke bare en/to.

 

Får ta turen opp med stativ og under bedre lysfrohold.

 

Bildene i dag kan jo bli spennende.

 

Skal på en konsert i Nittedal Kirke. Klarer ikkeå bruke bare 50mm der vil jeg tro, så må nok komapnsere litt med 70-200mm f2.8L også.

 

Skal prøve å bruke litt kreativitet med 50mm'ern. Er et juletre der med lys som kanskje jeg kan prøve på, ellers er det jo mye annet som kan bli fint.

Hvis ikke har jeg en ny tanke om hva jeg kan gjøre litt videre i samme stil som første bilde. :innocent:

Lenke til kommentar

Takk, er flott med gode komentarer.

 

Fikk noen bilder i går men det ble ikke noe særlig bra :dontgetit: får se over de seinere i dag.

 

 

I går kveld/natt så kom jeg over en video på youtube med en som snudde objektivet. Har jo lest litt om dette før men ikke prøvd. Var trøtt men tok av 50mm og snudde det. Og gud så herlig å gøy det var!!! De bildne ble jo faktisk ganske gå bra.

 

Er det "godkjent" å bruke 50mm reversed/altså snudd? :innocent:

Er jo fortsatt et 50mm objektiv som jeg tar bildene igjennom, sitter bare andre veien

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...