Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en skolpc som finner opp flere tusen virus hele tiden. Den ligger og bråker følt og blir veldig varm fordi Symantec Endpoint Protection jobber hele tiden. Den har en brannmur jeg kan bruke, men det som er problemet er at den kræsjer med nettverket hjemme hos meg. Det kommer en boble nede som sier at IPen blokkeres. Men på skolen funger alt slik det skal.

 

Derfor lurte jeg på om det finnes et portabel brannmur jeg kan kjøre fra minnepennen, slik at jeg kan deaktivere Symantec og kjøre d portable.

 

Psst: jeg har ikke admin tilgang så kan ikke innstallere noe eller endre noen inntillinger.

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironisk nick på forumet da. :)

 

Symantec Endpoint Protection har vist tidligere at den kan blokkere nettet hjemme fordi noe i lokalnettverket prøver å infisere PCen. Skaffe en portable firewall er bare tull uansett. Uten adminrettigheter vil du ikke få disablet Symantec.

 

Få PCen tanket på nytt igjen, og bruk nettvett(.no).

Lenke til kommentar

Tror nok at du kan selge denne PC-en for en del. Det er den første jeg har hørt om som finner opp virus! Prøv ebay.

 

Tror dette er ironi (jeg lo iallefall godt :D), men for å være sikker:

Selge en skole-PC (da tenker jeg at denne er skaffet via skolen også) er definitivt ikke det lureste før de tre årene er avsluttet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som var problemet var at IPen min ble blokka pga symantec brannmuren, defor deaktiverte jeg brannmuren og hadde ingen brannmur aktivert. Det førte til at maskinen med engang ble veldig treg, varm og det poppa opp at symantec har funnet mange virus.. Hva med et godt portabelt antivirus jeg kan søke med planlagt?

 

Har dere noen gode råd? :D

Lenke til kommentar

Ironisk nick på forumet da. :)

 

Symantec Endpoint Protection har vist tidligere at den kan blokkere nettet hjemme fordi noe i lokalnettverket prøver å infisere PCen. Skaffe en portable firewall er bare tull uansett. Uten adminrettigheter vil du ikke få disablet Symantec.

 

Få PCen tanket på nytt igjen, og bruk nettvett(.no).

 

 

Det som var problemet var at IPen min ble blokka pga symantec brannmuren, defor deaktiverte jeg brannmuren og hadde ingen brannmur aktivert. Det førte til at maskinen med engang ble veldig treg, varm og det poppa opp at symantec har funnet mange virus.. Hva med et godt portabelt antivirus jeg kan søke med planlagt?

 

Har dere noen gode råd? :D

 

Velger å sitere meg, for dette kan være en forklaring til at Symantec ikke lar deg slippe til på nettet hjemme...

 

En annen ting, med en gang du deaktiverte Symantec Endpoint fikk malwaren du hadde på PCen/nettverket lov til å gjøre hva de ville. Bruk veiledningen, og post loggene her.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Har du hørt om Google noen gang?

Det er en fin søkemotor der du finner det meste av ting du måtte lure på.

Uannsett så finnes det løsninger på problemet ditt, men det skal ikke jeg gi deg iallefall.

For det første fordi at du bør finne det ut selv pga ditt forum-nick :p

For hvis du ikke klarer å løse dette enkle problemet så lever du ikke opp til forum-nicket ditt.

 

Så jeg foreslår at du leverer PC`en til Admin på skolen din også, så KANSKJE du får tilbake PC`en din også.

Selv om jeg kanskje ikke synes du fortjener det, da du tydligvis ikke kan å følge regler som skolen setter.

 

Det med at man får virus selv om man ikke er Admin er ikke så fantastisk vanskelig. Internet Explorer er dum som et brød og slipper igjennom stortsett det som kan slippe igjennom hvis da ikke Admin har satt sperre på sider da selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...