Gå til innhold

Bestille bærbar fra Ebay?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tar jeg med recovery cd også, kommer på ca. 180kr ekstra. Vil man merke mye forskjell på 6GB DDR3 1066mhz i forhold til 8GB DDR3 1333mhz?

 

Man klarer seg egentlig med alt over 2gb i disse dager. Og forskjellen på 6gb og 8gb er minimal. Du vil kun bruke 2-4gb av de 6 du har tilgjengenlig uansett også. Er det noe å spare på å velge 6gb hadde jeg valgt det. Hadde heller spart de pengene og kjøpt en 40gb intel X25 SSD for 729kr på netonnet.no Jeg spurte btotech om jeg bare kunne sette inn en SSD, og de sa det gikk fint, og garantien ble ikke skadet på noen måte.

Lenke til kommentar

Da tar jeg med recovery cd også, kommer på ca. 180kr ekstra. Vil man merke mye forskjell på 6GB DDR3 1066mhz i forhold til 8GB DDR3 1333mhz?

 

Man klarer seg egentlig med alt over 2gb i disse dager. Og forskjellen på 6gb og 8gb er minimal. Du vil kun bruke 2-4gb av de 6 du har tilgjengenlig uansett også. Er det noe å spare på å velge 6gb hadde jeg valgt det. Hadde heller spart de pengene og kjøpt en 40gb intel X25 SSD for 729kr på netonnet.no Jeg spurte btotech om jeg bare kunne sette inn en SSD, og de sa det gikk fint, og garantien ble ikke skadet på noen måte.

 

Står at du også kan bestille SSD fra BTOtech. Forskjellen er da at de kun tilbyr 80gb, prisen som da blir lagt til er $200, ca. 1200kr. 6gb eller 8gb ram har jo ikke noe spesielt å si, men forskjellen på 1066 og 1333mhz, kan det ha mer å si?

Lenke til kommentar

Da tar jeg med recovery cd også, kommer på ca. 180kr ekstra. Vil man merke mye forskjell på 6GB DDR3 1066mhz i forhold til 8GB DDR3 1333mhz?

 

Man klarer seg egentlig med alt over 2gb i disse dager. Og forskjellen på 6gb og 8gb er minimal. Du vil kun bruke 2-4gb av de 6 du har tilgjengenlig uansett også. Er det noe å spare på å velge 6gb hadde jeg valgt det. Hadde heller spart de pengene og kjøpt en 40gb intel X25 SSD for 729kr på netonnet.no Jeg spurte btotech om jeg bare kunne sette inn en SSD, og de sa det gikk fint, og garantien ble ikke skadet på noen måte.

 

Står at du også kan bestille SSD fra BTOtech. Forskjellen er da at de kun tilbyr 80gb, prisen som da blir lagt til er $200, ca. 1200kr. 6gb eller 8gb ram har jo ikke noe spesielt å si, men forskjellen på 1066 og 1333mhz, kan det ha mer å si?

 

Kommer litt ann på hva du skal bruke pcen til. Siden dette er snakk om bærbare datamaskiner vil det ikke være like realistisk å overklokke veldig mye, så ja, 1333 er raskere enn 1066, men du vil ikke merke noen forskjell til det viss du ikke du driver med noen tasker som krever mye RAM, som video koding. Bruker du pcen til spilling og surfing vil du ikke trenge mer enn 4gb uansett, så 6gb er mer enn en VANLIG bruker trenger.

 

Du kan si, 2-kanals 1333mhz minne har 21gb/s mens 2-kanals 1066 minne har 17gb/s. Veldig få tasker klarer å utnytte 21gb/s, du vil vanligvis ligge mye under dette.

Lenke til kommentar

Hør her - hvis du er bestemt på å handle Asus fra USA, så bruk for all del anerkjente og profesjonelle forhandlere, som XoticPC. Hvis jeg hadde sendt en forespørsel til et "firma" i USA, med "kan dere hjelpe meg med å lure toll- og skattemyndighetene i Norge?" - og dette firmaet eller privatpersonen hadde svart "Ja, gjerne" ... så hadde i hvert fall jeg holdt meg langt unna. Denslags er så useriøst som det kan få blitt. Men hvis du vil deale med cowboyer, så for all del - kjør på.

Lenke til kommentar

Kanksje det å sende mail var litt feil fremgangsmåte? De har kanskje mistanker om at jeg kunne ha vært en undercover cop?

 

Jeg spurte dem aldri, men da jeg kjøpte pcen så spurte de meg hvordan jeg ville "declare" pcen. Jeg sa at de skulle legge verdien til $300. Neste svar fra dem var "Done deal".

 

Hi

what is your phone #?

how did you want this declared?

 

Thank You:

BTOTECH.com

 

 

Hi, my cell phone number is xxxxx.

And I want the laptop to be valued to $300 in customs.

I did that when I ordered my other laptops.

 

Thanks.

 

 

 

ok

done deal

 

Thank You:

BTOTECH.com

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Hvorfor driver du og dveler med summer på 3-400 dollar kidio007?

 

Som nevnt tidligere så er grensen for betaling av MVA 200,- NOK, Eller 1000,. NOK hvis det er en gave, men dette gjelder da kun mellom privatpersoner. 

 

Og hva gjør du hvis pakken skulle bli borte i posten? Å få igjen 150 kroner for noe en betalte 7-8000 for i utgangspunktet er ingen god deal. Greit at det er veldig skjelden kost at pakker blir borte, men det kan skje...

 

Jeg mener også at feilraten på bærbare er alt for stor til at det er hvert og ofre 5 års reklamasjonsrett på en så kostbar vare.. 

 

 

Lenke til kommentar

Kommer kanskje ann på hvem som er på vakt akkuratt der og da, og hvem som sender pakkene? Kanskje sjefen selv er i mot det og har ansatte som heller er ute etter å selge mest mulig. hehe

 

Hva skal jeg gjøre da? Bare håpe på at riktig vakt ser bestillingen? :dontgetit:

Du får godta at dersom du kjøper fra dem bruker de korrekt verdi på pakken. Alternativt må du fortsette å lete for å finne noen som er villig til å endre verdien på pakken.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...