Gå til innhold

Bestille bærbar fra Ebay?


Anbefalte innlegg

Vær veldig forsiktig når det er snakk om frakt og garanti.. Kjøpte varer fra eBay og fikk en heftig frakt en uke etter at jeg hadde fått varen. Garantien er heller ikke noe spesielt å skryte av.

 

Husk også at de ikke tilbyr noe returrett, så du må være veldig forsiktig med å handle på nettet.

 

Lykke til! :D

 

Alle de firmaene jeg nevnte tidligere har 14 dagers returrett og Asus global warranty er en fin fin garranti i mine øyne. ;)

 

Vet du om noen andre merker som tilbyr global warranty, Dell f.eks.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær veldig forsiktig når det er snakk om frakt og garanti.. Kjøpte varer fra eBay og fikk en heftig frakt en uke etter at jeg hadde fått varen. Garantien er heller ikke noe spesielt å skryte av.

 

Husk også at de ikke tilbyr noe returrett, så du må være veldig forsiktig med å handle på nettet.

 

Lykke til! :D

 

Jo takk. :)

 

Kunne du ha sagt hva du bestilte og hvor mye du måtte betale i frakt?

Lenke til kommentar

jeg ville nok anbefale deg å spare litt til. Det er jo kjipt for deg hvis det skulle være en feil, også ikke ha noen mulighet til å få den fiksa på garanti. Tror neppe en amerikansk garanti funker i Norge, så du må nok shippe til USA, noe som koster mye, og er risikabelt.

 

Men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar

jeg ville nok anbefale deg å spare litt til. Det er jo kjipt for deg hvis det skulle være en feil, også ikke ha noen mulighet til å få den fiksa på garanti. Tror neppe en amerikansk garanti funker i Norge, så du må nok shippe til USA, noe som koster mye, og er risikabelt.

 

Men jeg kan ta feil.

 

Kjøper jeg en Asus maskin fra noen av de bedriftene Kidio007 nevnte så fulger jo Asus Global Warranty med. Da er det bare å sende varen inn til Asus Norge som kikker på pcen og fikser eventuelle problemer.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden men kort sagt:

 

Du må betale +25% moms

ingen toll på elektronikk generell sett

+ frakt selvfølelig (og evt. fraktforsikring)

 

paypal beskyttelsen er relativt bra så lenge du forholder deg innenfor de beskyttede beløpene. Jeg har kun blitt svindlet på ebay 1 gang pga. noen hacket kontoen til en selger. Da kjøpte jeg en 24" skjerm som kostet masse penger for lenge lenge siden, det var vel lett 7-8000 ihvertfall. Jeg fikk igjen så og si alt av dette (jeg var et par kroner over den beløpsgrensen som var på den tiden). Det eneste negative var at prosessen gikk tregt - over en måned - men det kan jeg forsovidt forstå utifra prosedyren som måtte gjennomgås.

 

Du må være obs på:

- Ingen norske tastatur fra ebay (som regel)

- Du mister norsk 5års reklamasjonsrett, og garantien kan bli nesten umulig å bruke pga. du må sende ting frem og tilbake.

 

Det med reklamasjonsretten er kanskje det viktigste. Du tar en relativt stor sjanse ved å droppe denne i favør for en marginalt lavere pris, i mine øyne.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg så forøvrig på en Asus G73JH fra BTOtech. 5900kr for denne pcen er jo veldig billig. Hvis jeg nå får butikken til å sende varen som gave eller pris som går under grensa for 25% moms, da gjenstår bare frakt som kommer på ca. 600-700kr?

 

Link: http://www.btotech.com/_e/17_Notebook/product/asus_g73jh-rbbx05-refurb/Asus_G73Jh_RBBX05_REFURB.htm

 

Jeg kjøpte den der for noen mnd. siden fra samme linken, er ekstremt fornøyd. Husk å velg asus global warranty på den da, 2 år koster $100 ekstra. Frakten er på $58 tror jeg, tok 5 arbeidsdager før jeg fikk den. Husk og at Btotech er listet på ASUS sine hjemmesider som partner, så de er en av de tryggeste du kan ha med å gjøre i USA. Spurte de om de kunne sette verdien til $300, og det sa de gikk fint. Betalte heller aldri moms på den, men viss du må betale da, så blir det ikke mer enn 600kr. ;)

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer pcen med HD materiale? Ser at skjermen ikke er 1080p, men kan den fortsatt dra filmer i 1080p f.eks. hvis jeg kobler den opp mot en hdtv?

 

Ja det funker helt fint. Å se 1080p filmer på den 1600x900 skjermen funker også, bare at det heller blir 900 enn 1080. For min del så ser jeg ikke forskjell på 720p og 1080p filmer, så å se forskjell på når filmen viser 900 istedenfor 1080, så ser jeg enda mindre forskjell.

 

Når du kobler en bærbar pc til en ekstern skjerm, i dette tilfelle en HDTV, så blir oppløsningen slik som den er på TVen. Og siden G73jh er såpass kraftig, 5870m grafikkort, så kjører den all form for HD filer uten noe problemer overhodet! Den har selvsagt HDMI.

 

Konklusjon; 1920x1080p på en bærbar 17.3" er i mine øyne ikke verdt det. Syns skjermen på G73jh er utrolig fin og se på også ;)

Lenke til kommentar

Herlig. Tar en telefon til dem på mandag og hører, eller sender en mail. Du har ikke opplevd noen form for problemer med pcen?

 

Ingenting enda; skulle det skje noe så sender jeg den bare inn til Asus så fikser de den gratis. Selv om det står refurbished, så ser den helt ny ut når du får den. Var ikke en ripe noensteder på pcen, helt strøken, og meget godt pakket inn.

Lenke til kommentar

Da har jeg valgt spesifikasjonene:

 

Asus G73Jh-RBBX05-REFURB

 

CPU: Intel Core i7-720QM 1.6-2.8GHZ 45w 6MB

RAM: 8gb DDR3 1333MHZ (4x2gb)

GPU: ATI Mobility Radeon HD 5870 1GB Gddr5

HDD: 500GB 7200 RPM

OD : DVDRW Super Multi DVD burner

WC : 802.11A/B/G/N Wireless Card

OS : Windows 7 Home Premium 64-bit Installed No Recovery DVD

WAR: 2 Year Global Refurbished Product Warranty

 

Frakt: ca. 58$

 

Totalpris: $1231 = 7396kr

 

Lurer litt på om jeg kanskje bare skal ta 1år med Warranty istedet for 2. Ser litt på operativsystemet også, kanskje en fordel å velge med revovery? Slik jeg hadde forstått det, kunne man bare laste ned språkpakker med win7 ultimate, men virker ikke sånn etter nøyere ettertanke. Det var ca. dette som var totalprisen for deg også Kidio007?

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

Da har jeg valgt spesifikasjonene:

 

Asus G73Jh-RBBX05-REFURB

 

CPU: Intel Core i7-720QM 1.6-2.8GHZ 45w 6MB

RAM: 8gb DDR3 1333MHZ (4x2gb)

GPU: ATI Mobility Radeon HD 5870 1GB Gddr5

HDD: 500GB 7200 RPM

OD : DVDRW Super Multi DVD burner

WC : 802.11A/B/G/N Wireless Card

OS : Windows 7 Home Premium 64-bit Installed No Recovery DVD

WAR: 2 Year Global Refurbished Product Warranty

 

Frakt: ca. 58$

 

Totalpris: $1231 = 7396kr

 

Lurer litt på om jeg kanskje bare skal ta 1år med Warranty istedet for 2. Ser litt på operativsystemet også, kanskje en fordel å velge med revovery? Slik jeg hadde forstått det, kunne man bare laste ned språkpakker med win7 ultimate, men virker ikke sånn etter nøyere ettertanke. Det var ca. dette som var totalprisen for deg også Kidio007?

 

 

Jepp, bare at jeg valgte 6gb RAM. Ellers er det helt likt. Recovery cd er litt fint å ha egentlig ja, koster vel ikke så mye ekstra heller. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...