GSM Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Hei! Tenker å sette opp den gamle Pc'en min som hjemme server. Den er fra 2005 og har en 2,1ghz Athlon x86 prosessor, 1 gb ram og et dengang "state of the art" hovedkort med ørten Sata kontakter og 2x GB-Lan. Vil denne ha nok krutt til å kunne streame film og musikk til En håndfull DLNA enheter, PC'er og forskjellige squeezebox produkter rundtom i huset? Kan se for meg at den kan bli utsatt for å måtte streame en 2-3 HD filmer samtidig på det meste. Har lurt på tanken om å bygge en dedikert server pc med moderne komponenter, men har mye annet jeg også vil bruke penger på så om jeg kan benytte meg av den gamle pcen foretrekker jeg det =) Alle stasjonære produkter som tver, ps3, stasjonære pcer er kobler sammen i GB-Lan Kommer til å kjøre Server 2008 på den eller Microsoft Home server.
Drooid Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Hva slags server os har du tenkt og kjøre? Synes uansett det var litt lite med 1GB RAM.
Prusk Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Så lenge du kun skal streame, vil nesten alt fungere av maskinvare. Skal du streame til f.eks. PS3, krever blant annet Playstation Media Center at PCen dekoder filmen - noe som setter ganske høye krav til CPU (sett i forhold til din gamle traver).
o0 Skrevet 7. januar 2011 Skrevet 7. januar 2011 Pc'en du har tenkt å bruke er mye bedre enn den jeg bruker til å streame 1080p til ps3'en min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå