Gå til innhold

Jeg ønsker å bli spesialsoldat. Hva må til?


Welcro

Anbefalte innlegg

Følte at det ble veldig mye kluss i den forrige tråden. Starter derfor en ny tråd og håper på at folk vil ta denne tråden mer seriøs. Det jeg i hovedsak lurer på er hvor jeg skal begynne. Jeg hadde sett for meg å være fallskjermjeger i førstegangstjenesten og deretter gå videre mot pilotutdanning. Det jeg i hovedsak lurer på er veien jeg må gå for å få dette til å skje? Kom gjerne med svar og diverse innspill på dette området.

 

Takker på forhånd for svar.

Endret av Osse-Mon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok at du bør gå direkte for pilotutdanningen.

Forsvaret er til di grader svært byråkratisk så det kan være komplisert å komme seg fra fallskjermjeger til jagerpilot, så har du det som kreves så går du rett og slett for jagerpilotutdanningen.

 

Enig med fokuseringen på det fysiske, men husk også å greie opptakskravene til jagerpilot.

 

 

 

PS: Forsvaret drives mye av trynefaktor også, så har du noen gode venner på de rette plassene så er det langt lettere å komme videre.

PS2 : SannAss triks : Lag Vaffler og sørg for å ha de klare når vakthavende går runden sin, det fører som regel til mye lurt :p

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men skal prøve å være med OnT!

Du bør begynne å trene allerede nå (hvor enn gammel du er). Jeg er 16 og går VG1. Har lyst til å søke forsvarets luftflygerskole, men ta et slags "friår" som fallskjermjeger. Jeg trener allerede hard styrke og en del kondisjon nå, men tenkte at jeg skulle satse seriøst fra VG2. Da med sekk i skog og flere baseøvelser i treningsprogrammet som Markløft og andre ting.

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Hva er den beste tiden din på 3 000 meteren, hvor mange hangups, situps og pushups tar du, som er gjort med riktig teknikk? Husk at en av de viktigste tingene er å vise at man er moden og ansvarsfull. Tviler på at du hadde overlevd så lenge i isvann som du påstår i den andre tråden, men det er ikke så viktig. Om du ikke kommer inn er det ikke fordi du ikke lå lenge nok i iskaldt vann.

Lenke til kommentar

Hvorfor trekker du inn det i denne tråden? Eneste grunnen til at jeg valgte den emnetittelen var fordi jeg gjorde et nytt forsøk på å få svar på alle spørsmålene mine. Er det virkelig så jævlig mye å be om?

 

Jeg prøver ikke å begynne å krangle igjen. Jeg prøver å gi det et seriøst tips. Vil du ha flere seriøse innlegg anbefaler jeg at du bytter emnetittel.

 

Men du vet hva du må gjøre dersom du vil bli fallskjermjeger; trene, trene, trene! :) Flott at du har psyken, men du må også ha formen!

 

Forøvrig har forumet en egen militærtråd du kan spørre i. Mener også at det fantes en egen FSK-tråd, men mulig jeg tomler.

Lenke til kommentar

Hva er den beste tiden din på 3 000 meteren, hvor mange hangups, situps og pushups tar du, som er gjort med riktig teknikk? Husk at en av de viktigste tingene er å vise at man er moden og ansvarsfull. Tviler på at du hadde overlevd så lenge i isvann som du påstår i den andre tråden, men det er ikke så viktig. Om du ikke kommer inn er det ikke fordi du ikke lå lenge nok i iskaldt vann.

 

Jeg ser at folk enda ikke klarer å gi slipp på den badeland episoden. Vet ikke hva som er mest patetisk, at jeg sa det først eller at det nå er brakt opp igjen. Vel, er nok min egen feil i og med at jeg skrev det første gang, men er hovedsakelig ganske så synd at dette i det hele tatt skjer. Kan egentlig ikke gjøre annet enn å le, mer komisk situasjon har jeg nok aldri befunnet meg i. Tragisk.

 

Jeg må si jeg reagerer på emnetittelen. Hvis du ønsker å bli "hardcore spesialsoldat", tror jeg ikke du er spesielt godt egnet. Kjøp deg heller mw2 eller black-ops, du.

 

Hehe, kommer ikke til å kjøpe noen av de spillene dessverre. Men hyggelig at du viser interesse og tar tråden seriøst...

 

(PS: Brukte forøvrig nettopp et virkemiddel som kalles for ironi.)

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

Hva er den beste tiden din på 3 000 meteren, hvor mange hangups, situps og pushups tar du, som er gjort med riktig teknikk? Husk at en av de viktigste tingene er å vise at man er moden og ansvarsfull. Tviler på at du hadde overlevd så lenge i isvann som du påstår i den andre tråden, men det er ikke så viktig. Om du ikke kommer inn er det ikke fordi du ikke lå lenge nok i iskaldt vann.

 

Jeg ser at folk enda ikke klarer å gi slipp på den badeland episoden. Vet ikke hva som er mest patetisk, at jeg sa det først eller at det nå er brakt opp igjen. Vel, er nok min egen feil i og med at jeg skrev det første gang, men er hovedsakelig ganske så synd at dette i det hele tatt skjer. Kan egentlig ikke gjøre annet enn å le, mer komisk situasjon har jeg nok aldri befunnet i. Tragisk

 

Her prøvde jeg faktisk å gi deg konstruktiv tilbakemelding, og jeg nevnte også at dette ikke var så viktig. Det er ikke rart folk vender seg mot deg når du svarer alle på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk, du, jeg har hørt om språklige virkemidler jeg og. Jeg tar ikke tråden seriøst, fordi emnetittelen ikke er spesielt seriøs.

 

Told'ya! :whistle:

 

Hvis noen skrev "hardcore apeimigrasjon" og ønsket en seriøs debatt om innvandring, tror jeg ikke det ville slått an.

 

Jeg hadde tatt den seriøs for det er jo en jævla apeimigrasjon! :rofl:

Lenke til kommentar

Enig med hestekølle. Jeg klikka meg inn har pga jeg regnet med det var mye lols her (pga emnetittel).

 

Men, til saken

 

Vil du bli jegersoldat eller jagerflypilot?

 

Jeg ser IKKE for meg at hæren/forsvaret/marinen/whatever gidder å kaste bort penger på å først gi deg jegerutdannelse, og SÅ sende deg avgårde til noe helt annet etter å ha brukt år på å trene deg opp.

Lenke til kommentar

Hva er den beste tiden din på 3 000 meteren, hvor mange hangups, situps og pushups tar du, som er gjort med riktig teknikk? Husk at en av de viktigste tingene er å vise at man er moden og ansvarsfull. Tviler på at du hadde overlevd så lenge i isvann som du påstår i den andre tråden, men det er ikke så viktig. Om du ikke kommer inn er det ikke fordi du ikke lå lenge nok i iskaldt vann.

 

Jeg så helt klart det konstruktive i dette innlegget og takker for svar. Jeg reagerte vel nokså unødvendig på det med isvannet, beklager det. Er bare at det blir en overflod av negative tilbakemeldinger for øyeblikket. Vet at modenhet har mye og si, har ikke tenkt til å ligge i isvann, men heller jobbe opp mot de forskjellige målene jeg har og også jobbe opp mot opptakskravene og det som kreves.

Lenke til kommentar

Enig med hestekølle. Jeg klikka meg inn har pga jeg regnet med det var mye lols her (pga emnetittel).

 

Men, til saken

 

Vil du bli jegersoldat eller jagerflypilot?

 

Jeg ser IKKE for meg at hæren/forsvaret/marinen/whatever gidder å kaste bort penger på å først gi deg jegerutdannelse, og SÅ sende deg avgårde til noe helt annet etter å ha brukt år på å trene deg opp.

 

Etter hver utdannelse i forsvarter har man en plikttid. Denne skal gjøre opp for det utdannelsen kostet (mer eller mindre). Når man er ferdig med plikttiden kan man gjøre hva man vil :)

 

TS sier han vil prøve seg som fallskjermjeger i førsteganstjenesten. Dette fungerer helt fint fordi førstegangstjenesten ikke har noen plikttid i ettertid selv om man får utdannelse som fallskjermjeger eller annet. Tenker selv å gjøre det samme og søke på luftflygerskolen. Forhåpentligvis som helikopterpilot.

Lenke til kommentar

Hva er den beste tiden din på 3 000 meteren, hvor mange hangups, situps og pushups tar du, som er gjort med riktig teknikk? Husk at en av de viktigste tingene er å vise at man er moden og ansvarsfull. Tviler på at du hadde overlevd så lenge i isvann som du påstår i den andre tråden, men det er ikke så viktig. Om du ikke kommer inn er det ikke fordi du ikke lå lenge nok i iskaldt vann.

 

Jeg så helt klart det konstruktive i dette innlegget og takker for svar. Jeg reagerte vel nokså unødvendig på det med isvannet, beklager det. Er bare at det blir en overflod av negative tilbakemeldinger for øyeblikket. Vet at modenhet har mye og si, har ikke tenkt til å ligge i isvann, men heller jobbe opp mot de forskjellige målene jeg har og også jobbe opp mot opptakskravene og det som kreves.

 

Skjønner det godt. Men tilbake til det fysiske. Har du testet deg selv på noen av de nevnte øvelsene? Kan du oppgi hva du presterte i hver enkelt øvelse også? Kan gi en god indikasjon på hvor mye arbeid som gjenstår :)

Lenke til kommentar
LOL... Det er isvann, meninga er at du skal ta hodet kjapt under for så å gå ut i det varme vannet igjen. Skal visst gi en slags orgasmisk følelse av noe slag. Mens vanlig folk gjør det bestemte jeg meg for å se hvor lenge jeg kunne ligge der. Køen ble ganske lang til slutt også, trolig derfor vakta kom når jeg tenker meg om, kunne nok ha holdt på en god stund til uansett, men da hadde jeg kanskje ikke sittet her idag? Begynte jo faktisk å miste følelsen i både bein og armer etter de timene jeg lå der. Jeg fikk da testet psyken min ordentlig.

 

Tror du er klar jeg... Kjenner til den typen basseng, og jeg klarer maks en liten dukkert i et slikt et. En kompis av meg gjorde det samme som deg. Han fikk frostskader på føttene, men han sa han ikke kjente kulden. I dag er han fallskjermsjeger. Dere startet likt, så det lover bra.

Endret av Doffeo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
LOL... Det er isvann, meninga er at du skal ta hodet kjapt under for så å gå ut i det varme vannet igjen. Skal visst gi en slags orgasmisk følelse av noe slag. Mens vanlig folk gjør det bestemte jeg meg for å se hvor lenge jeg kunne ligge der. Køen ble ganske lang til slutt også, trolig derfor vakta kom når jeg tenker meg om, kunne nok ha holdt på en god stund til uansett, men da hadde jeg kanskje ikke sittet her idag? Begynte jo faktisk å miste følelsen i både bein og armer etter de timene jeg lå der. Jeg fikk da testet psyken min ordentlig.

 

Tror du er klar jeg... Kjenner til den typen basseng, og jeg klarer maks en liten dukkert i et slikt et. En kompis av meg gjorde det samme som deg. Han fikk frostskader på føttene, men han sa han ikke kjente kulden. I dag er han fallskjermsjeger. Dere startet likt, så det lover bra.

 

Vær så snill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LOL... Det er isvann, meninga er at du skal ta hodet kjapt under for så å gå ut i det varme vannet igjen. Skal visst gi en slags orgasmisk følelse av noe slag. Mens vanlig folk gjør det bestemte jeg meg for å se hvor lenge jeg kunne ligge der. Køen ble ganske lang til slutt også, trolig derfor vakta kom når jeg tenker meg om, kunne nok ha holdt på en god stund til uansett, men da hadde jeg kanskje ikke sittet her idag? Begynte jo faktisk å miste følelsen i både bein og armer etter de timene jeg lå der. Jeg fikk da testet psyken min ordentlig.

 

Tror du er klar jeg... Kjenner til den typen basseng, og jeg klarer maks en liten dukkert i et slikt et. En kompis av meg gjorde det samme som deg. Han fikk frostskader på føttene, men han sa han ikke kjente kulden. I dag er han fallskjermsjeger. Dere startet likt, så det lover bra.

 

Vær så snill.

 

 

HEI! hva faen? true story bro!

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

Hva er den beste tiden din på 3 000 meteren, hvor mange hangups, situps og pushups tar du, som er gjort med riktig teknikk? Husk at en av de viktigste tingene er å vise at man er moden og ansvarsfull. Tviler på at du hadde overlevd så lenge i isvann som du påstår i den andre tråden, men det er ikke så viktig. Om du ikke kommer inn er det ikke fordi du ikke lå lenge nok i iskaldt vann.

 

Jeg så helt klart det konstruktive i dette innlegget og takker for svar. Jeg reagerte vel nokså unødvendig på det med isvannet, beklager det. Er bare at det blir en overflod av negative tilbakemeldinger for øyeblikket. Vet at modenhet har mye og si, har ikke tenkt til å ligge i isvann, men heller jobbe opp mot de forskjellige målene jeg har og også jobbe opp mot opptakskravene og det som kreves.

 

Skjønner det godt. Men tilbake til det fysiske. Har du testet deg selv på noen av de nevnte øvelsene? Kan du oppgi hva du presterte i hver enkelt øvelse også? Kan gi en god indikasjon på hvor mye arbeid som gjenstår :)

 

Ikke konkret, men skal begynne treningen så fort som mulig, kan heller komme med mer informasjon når jeg har gjort det.

 

LOL... Det er isvann, meninga er at du skal ta hodet kjapt under for så å gå ut i det varme vannet igjen. Skal visst gi en slags orgasmisk følelse av noe slag. Mens vanlig folk gjør det bestemte jeg meg for å se hvor lenge jeg kunne ligge der. Køen ble ganske lang til slutt også, trolig derfor vakta kom når jeg tenker meg om, kunne nok ha holdt på en god stund til uansett, men da hadde jeg kanskje ikke sittet her idag? Begynte jo faktisk å miste følelsen i både bein og armer etter de timene jeg lå der. Jeg fikk da testet psyken min ordentlig.

 

Tror du er klar jeg... Kjenner til den typen basseng, og jeg klarer maks en liten dukkert i et slikt et. En kompis av meg gjorde det samme som deg. Han fikk frostskader på føttene, men han sa han ikke kjente kulden. I dag er han fallskjermsjeger. Dere startet likt, så det lover bra.

 

Vær så snill.

 

 

HEI! hva faen? true story bro!

 

LOL... Det er isvann, meninga er at du skal ta hodet kjapt under for så å gå ut i det varme vannet igjen. Skal visst gi en slags orgasmisk følelse av noe slag. Mens vanlig folk gjør det bestemte jeg meg for å se hvor lenge jeg kunne ligge der. Køen ble ganske lang til slutt også, trolig derfor vakta kom når jeg tenker meg om, kunne nok ha holdt på en god stund til uansett, men da hadde jeg kanskje ikke sittet her idag? Begynte jo faktisk å miste følelsen i både bein og armer etter de timene jeg lå der. Jeg fikk da testet psyken min ordentlig.

 

Tror du er klar jeg... Kjenner til den typen basseng, og jeg klarer maks en liten dukkert i et slikt et. En kompis av meg gjorde det samme som deg. Han fikk frostskader på føttene, men han sa han ikke kjente kulden. I dag er han fallskjermsjeger. Dere startet likt, så det lover bra.

 

Vær så snill.

 

 

HEI! hva faen? true story bro!

 

Det holder. Ikke lat som du ikke vet hva du gjør. Slutt å oppføre deg som en barnlsig liten drittunge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...