Gå til innhold

DC ++ og DivX-filmer.


Anbefalte innlegg

Ikke i alle tilfeller, sjekk selv at størrelsen stemmer.

 

DC++ og avarter sjekker mot filstørrelsen. Laster man ned noe som er korrupt fra før, finnes det ikke funksjonalitet i protokollen som fanger opp dette.

 

Er en .avi-fil korrupt, skulle DivFix rapportere feil, dog.

 

Kodekmessig ville jeg personlig fjernet alle spor etter samtlige kodekpakker, og aldri installert en kodekpakke igjen. De er onde.

Bruk f.eks Gspot til å sjekke hvilken enkoder som er tatt i bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en DivX film er blitt kurrupt under nedlasting vil den alikevel kunne avspilles og det eneste man merker er en freeze-frame eller to under avspilling, ligger korrupsjonen i index-delen derimot så vil den ikke kunne avspilles. Men da index-delen tar 0,01% av filmens størrelse vil jeg tro det er en smal sjangs for det er dette. (Da antar jeg at filmen er ferdig nedlastet når du prøver den, ellers vil den ikke kunne avspilles uten ekstra programmer)

 

Mitt tips: Last ned FFDShow, og AC3 codec. Der har du alt du trenger til 99% av .avi filmene der ute. Jeg har ennå ikke møtt på en .avi film FFDshow ikke takler.

 

FFDShow kan lastes ned her: Sourceforge

 

Og så må vi ikke glemme AC3 codec

 

Og om du fortsatt har problemet med 100% CPU forbruk, ta å legg inn en .reg eller .ini fil som er laget for å rette dette problemet. Den som ble nevnt tidligere bør fikse biffen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ok. Hvis dere mener det er codec-feil, så stiller jeg disse spørsmålene:

Hvorfor går det ikke an å slette den filen det gjelder uten at maskinen låser seg? Hvorfor går det ikke an å flytte filene det gjelder uten at maskinen låser seg? Hvorfor går det ikke an å rename filene det gjelder uten at maskinen låser seg?

Og nei, det er ikke filer som er i bruk, for det går nemlig an å rename dem, men maskinen klikker ca. 30 sekunder etterpå. Det går an å slette dem, hvis jeg bruker WinRar. Det går an å flytte dem, sånn ca. 60% av dem iallfall. Men det går forsatt ikke an å se dem. Natt til i dag lastet jeg ned syv WinRar arkiver - ikke fra DC ++. Fra en jeg kjenner, over IRC. Der funker også vel ca. halve arkivet, før det samme skjer, maskinen låser seg. De funker helt fint hos ham.

 

Så.. Fire-fem filmer og syv WinRar arkiver er det siste jeg har lastet ned. Ingen av dem har fungert. Da lurer jeg på, kan det kanskje være at det ikke har noe med codecs å gjøre, og heller ikke hvor jeg laster det ned fra, men kanskje det er noe med harddisken/partisjonen?

Lenke til kommentar
Herregud! Lasta ned to nye filmer, hver på 700mb. INGEN FUNKA!

 

Det kan jo ikke være tilfeldighet at 4-5 filmer blir slik på rad??

 

Jeg bare lurer skrekkelig på hvilke filmer du laster ned jeg altså? Siden det så absolutt ikke dreier seg om piratkopiering? :) *Undre*

Lenke til kommentar
Herregud! Lasta ned to nye filmer, hver på 700mb. INGEN FUNKA!

 

Det kan jo ikke være tilfeldighet at 4-5 filmer blir slik på rad??

 

Jeg bare lurer skrekkelig på hvilke filmer du laster ned jeg altså? Siden det så absolutt ikke dreier seg om piratkopiering? :) *Undre*

Hjemmelagde amatørfilmer :>
Lenke til kommentar
Ok. Hvis dere mener det er codec-feil, så stiller jeg disse spørsmålene:

Hvorfor går det ikke an å slette den filen det gjelder uten at maskinen låser seg? Hvorfor går det ikke an å flytte filene det gjelder uten at maskinen låser seg? Hvorfor går det ikke an å rename filene det gjelder uten at maskinen låser seg?

Og nei, det er ikke filer som er i bruk, for det går nemlig an å rename dem, men maskinen klikker ca. 30 sekunder etterpå. Det går an å slette dem, hvis jeg bruker WinRar. Det går an å flytte dem, sånn ca. 60% av dem iallfall. Men det går forsatt ikke an å se dem.[...]

 

Alle de nevnte feilene er det windows xp sin preview(forhåndsvisning) funksjon som forårsaker, og fører til 100% CPU bruk og at maskinen låses. Legger du inn den fixen som ble nevnt tidligere vil du oppdage at disse problemene går bort, og du kan slette/rename og alt annet uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...