Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den vekten får man av sporingsnummeret alene. Det er også ganske ryddig av Netshop som på sett og vis "beviser" hva som var i pakken ved å skrive opp vekt på hver enkel enhet.

 

Det er personopplysninger man skal være forsiktig å gå ut med. Hva du bestiller fra en nettbutikk som selger datadeler er noe annet.

 

Om vi hadde vært i kvinneguiden, og en jente klaget på manglene dildo fra xxx-shop, så hadde vi uansett visst at innholdet i pakken var fra den butikken.

 

Hovedkort 1,5 kg

Harddisk 0,7 kg

Minne 0,3 kg

Skjermkort 1,8 kg

Strømforsyning 3,5 kg

DVD-spiller 0,5 kg.

- Med andre ord mannen har kjøpt deler til en PC. Som forventet.

 

I tillegg skriver de hva vekten var hos dem, og vi kan selv lese hva den er hos posten.

Lenke til kommentar

Den vekten får man av sporingsnummeret alene. Det er også ganske ryddig av Netshop som på sett og vis "beviser" hva som var i pakken ved å skrive opp vekt på hver enkel enhet.

 

Jeg er uenig, synes det er unødvendig (altså listen). Det beviser også ingenting? Det antyder en del ting, men bevis er mer enn ord.

 

Pakken veide 55kg, jeg jobberer på posten og veide den selv. Husker den godt, var mye teip på undersiden av den. :)

 

edit: jobber ikke jogger

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar

Den vekten får man av sporingsnummeret alene. Det er også ganske ryddig av Netshop som på sett og vis "beviser" hva som var i pakken ved å skrive opp vekt på hver enkel enhet.

 

Jeg er uenig, synes det er unødvendig (altså listen). Det beviser også ingenting? Det antyder en del ting, men bevis er mer enn ord.

 

Pakken veide 55kg, jeg jogger på posten og veide den selv. Husker den godt, var mye teip på undersiden av den. :)

 

Men hva er problemet med det, da TS allerede har ramset opp hva han har kjøpt?

Lenke til kommentar

Så poenget ditt, Kjetil..., er at nettbutikker ikke kan svare for seg når brukere på forumet kommer med injuriende klager.

 

Ok.

 

Godt moderatorene her har et annet syn.

Slik saken står hos meg, har Netshop handlet etter beste evne, og forklart godt hva de har gjort.

 

Trådstarter har kommet med beskyldninger som gjør at Netshop mister potensielle kunder, og dette er helt uten bevis. Er det greit at kunder roper svindel, men butikker skal ikke få svare for seg?

 

Håper og tror du troller litt med oss, Kjetil...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Vel, er det ikke logisk at personen som jobber på datakjeden kjøper inn kortet via datakjeden for å få det til innkjøpspris ?

 

Ikke hvis de ikke fører det produktet?

 

Hvorfor kjøpe et kort man ikke får til innkjøpspris når man kan få tilsvarende i butikken man jobber i.

 

Ikke at det er umulig, men det høres ikke logisk ut

Lenke til kommentar

Godt moderatorene her har et annet syn.

Slik saken står hos meg, har Netshop handlet etter beste evne, og forklart godt hva de har gjort.

 

Til informasjon, så er det ikke vi som enkeltveiledere/moderatorer som bestemmer retningslinjene på forumet (ei heller forsåvidt hva forumbrukere synes om netshops informasjonsdeling). Det er jo hyggelig at folk synes noen av oss har et annet syn, men jeg føler for å presisere en gang til at vi uttaler oss som forumbrukere, både når folk er enige og uenige med oss :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Men hva er problemet med det, da TS allerede har ramset opp hva han har kjøpt?

 

 

Så poenget ditt, Kjetil..., er at nettbutikker ikke kan svare for seg når brukere på forumet kommer med injuriende klager.

 

Håper og tror du troller litt med oss, Kjetil...

 

Tja, jeg overdriver kanskje en del for å få igjennom poenget mitt. Ser jo at det ikke falt spesielt i smak, men mitt poeng er som sagt ikke at Netshop ikke skal få forsvare seg som jeg allerede har nevnt, men det er måten de gjør det på. En profesjonell framstilling av deres syn på saken hvor de løser opp missforståelser og gir korrekt informasjon uten å nødvendigvis gå inn på detaljer (se pakke eksempelet).

 

Spesielt saker som har skjedd muntlig på telefon skal bedrifter være veldig forsiktig med og uttale seg hva som blir sagt og ikke minst hva motparten oppfatter det som. Hadde jeg snakket med NetShop og de hadde fortalt meg om at et nytt skjermkort var lagt til bestilling og at jeg skulle gå ned på posten og høre med de også. Da ville jeg resirkulert esken(e) og kontaktet posten, hvis posten ikke hadde mer og si om saken ville jeg ikke nødvendigvis kontaktet NetShop igjen.. hvorfor skulle jeg? Posten viste ikke noe mer, og nytt skjermkort var jo allerede til bestilling :)

 

Har møtt på flere saksbehandlere som vrir på fakta, finner på ting og kommer med påstander som virkelig ikke stemmer. Det er derfor det er så viktig at man som kundebehandler er veldig tydelig på hvordan prossesen skal gjennomføres og hva som kreves av begge parter :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det kan godt hende at noen oppfatter det som lett å misforstå, men jeg ser ikke helt hvordan følgende uttalelse fra Netshop kan tolkes på så forferdelig mange måter.

 

"Jeg ber TS om å gå tilbake til postkontoret for å registrere manko på pakken, for så å ta kontakt med oss igjen etter at saken er registrert slik at vi ordner med resten. Siden vi ikke hadde flere av dette skjermkort på lageret forteller jeg til TS at jeg legger et nytt kort i bestilling. "

 

Det går jo forholdsvis klart frem hva som er fremgangsmåten for TS slik at saken skal bli håndtert riktig.

 

Det kan godt hende jeg er gal, men av en eller annen grunn mistenker jeg at TS er uskyldig oppi det hele. Uheldigvis blir det vanskelig når TS praktisk talt aldri er innlogget, og når han først er innlogget så er han forholdsvis selektiv i forhold til hva han svarer på.

 

I et tidligere innlegg (sitert her i tråden) så nevner TS at han måtte kjøpe ekstra skjermkort fordi det andre hadde blitt borte i posten. Hvorfor skulle han kjøpe inn et stort antall deler for så å prøve å svindle til seg et ekstra skjermkort, hvorfor gå så hardt ut på et offentlig forum når det vil bli heksejakt i etterkant. Det vil være langt mer logisk å forholde seg til mail/tlf med butikken. Føler det hele blir såpass absurd at det er for dumt til å være svindelforsøk.

 

Dessverre så virker det som det meste av "bevis" peker i en litt annen retning.

Lenke til kommentar

 

 

"Jeg ber TS om å gå tilbake til postkontoret for å registrere manko på pakken, for så å ta kontakt med oss igjen etter at saken er registrert slik at vi ordner med resten. Siden vi ikke hadde flere av dette skjermkort på lageret forteller jeg til TS at jeg legger et nytt kort i bestilling. "

 

Det går jo forholdsvis klart frem hva som er fremgangsmåten for TS slik at saken skal bli håndtert riktig.

 

 

Ja? Selvfølgelig er det klart når det står skrevet ned, og i tillegg er det skrevet ned av NetShop som har alle fordeler av at saken fremstilles slik.

 

Det er ikke sikkert det var like tydelig på telefon, selv tar jeg få viktige ting på telefon fordi det er så vanskelig å høre hva folk sier og mener, men så har jeg ganske dårlig telefon. :)

Lenke til kommentar

At Netshop skal få pes for å legge relevant informasjon på bordet når de vil renvaske seg fra ganske så alvorlige beskyldninger skjønner jeg lite ut av.

 

 

 

4.5 kg ved utsending fra NetShop og 4.5kg innsjekk på det lokale postkontoret er mer enn nok informasjon? Trenger du listen over hva han kjøpte?

 

Og hvordan vet vi at hva noen som helst her inne er fakta? bildebevis netshop? la meg gjette registreringen av vekten på pakken er elektronisk? Feil i datasystemet?

 

Vil dere leke heksejakt så la oss leke heksejakt :)

 

Pust rolig inn og ut, og tell til 10. Jeg ser ikke denne tråden som noen heksejakt. Om du hadde tatt deg tid å lese hele tråden så hadde du sett at en del fakta ligger der.

Faktisk så har jo Netshop innrømmet en liten feil fra deres side, og det bør dem berømmes for. Personlig foreslår jeg å stenge tråden, den har utspilt sin rolle frem til TS kommer med ny informasjon.

 

Å starte en ny runde med spekulasjoner har ingen hensikt. Jeg foreslår HW.no kontakter TS på PM og spør om han ønsker å åpne denne tråden med ny informasjon..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

"Jeg ber TS om å gå tilbake til postkontoret for å registrere manko på pakken, for så å ta kontakt med oss igjen etter at saken er registrert slik at vi ordner med resten. Siden vi ikke hadde flere av dette skjermkort på lageret forteller jeg til TS at jeg legger et nytt kort i bestilling. "

 

Det går jo forholdsvis klart frem hva som er fremgangsmåten for TS slik at saken skal bli håndtert riktig.

 

 

Ja? Selvfølgelig er det klart når det står skrevet ned, og i tillegg er det skrevet ned av NetShop som har alle fordeler av at saken fremstilles slik.

 

Det er ikke sikkert det var like tydelig på telefon, selv tar jeg få viktige ting på telefon fordi det er så vanskelig å høre hva folk sier og mener, men så har jeg ganske dårlig telefon. :)

 

Netshop har ingen fordeler av at saken blir tatt opp på et forum.

Lenke til kommentar

 

Pust rolig inn og ut, og tell til 10. Jeg ser ikke denne tråden som noen heksejakt. Om du hadde tatt deg tid å lese hele tråden så hadde du sett at en del fakta ligger der.

 

 

Hei, jeg har lest gjennom hele tråden før jeg svarte :) Poenget mitt var at man ikke skal ta alt for god fisk, verken fra NetShop eller fra trådstarter. Så fort noen får en "offisiel" uttalelse fra daglig leder så er det fakta? Har du/dere lest flere tråder som denne så vil dere se at det ofte har kommet slike uttalelser fra de aktuelle nettbutikkene, som tilslutt blir stående som i bestefall tvistet/misledende informasjon. Husk at alle oppfatter en sak forskjellig, også NetShop :)

 

 

Netshop har ingen fordeler av at saken blir tatt opp på et forum.

 

i tillegg er det skrevet ned av NetShop som har alle fordeler av at saken fremstilles slik.

 

Hei

 

Nei men det har jeg vel ikke noengang påstatt, har jeg? :hmm:

 

Vet du hvorfor "saken" er i fet skrift? Fordi dette er en sak, et emne, kall det hva du vil :) Å jo NetShop har en fordel av at saken blir fremstilt i deres favør, uansett om de har alt på det rette eller ei, de vil uansett ikke ha negativ reklame på et forum eller i andre medier :yes:

 

Jeg sier ikke at det NetShop sier er feil, men at man skal ta det med en klype salt. Som man burde gjøres med alt informasjon :)

Lenke til kommentar

Netshop har ingen fordeler av at saken blir tatt opp på et forum.

Tja, slik saken står nå så har ikke Netshop kommet noe særlig dårlig ut av det. Ikke at de har kommet så fantastisk bra ut av det heller (siden de etter de flestes oppfatning har vært litt upresise), men poenget er at akkurat nå så er det TS som har kommet mye værre ut av det enn Netshop. Netshop har lagt frem sine beviser og standpunkt, og de holder vann for de aller fleste her. Derimot har TS sine "beviser" og påstander falt mer og mer fra hverandre.

Lenke til kommentar

Netshop har ingen fordeler av at saken blir tatt opp på et forum.

Tja, slik saken står nå så har ikke Netshop kommet noe særlig dårlig ut av det. Ikke at de har kommet så fantastisk bra ut av det heller (siden de etter de flestes oppfatning har vært litt upresise), men poenget er at akkurat nå så er det TS som har kommet mye værre ut av det enn Netshop. Netshop har lagt frem sine beviser og standpunkt, og de holder vann for de aller fleste her. Derimot har TS sine "beviser" og påstander falt mer og mer fra hverandre.

 

ThomasM har fortsatt ett godt poeng, de fleste leser nok bare overskriften og ca de to første sidene.. da kan man få et feil inntrykk av saken :)

 

Søk på google "netshop svindlet meg"

Eller bare "NetShop svindel"

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Netshop har ingen fordeler av at saken blir tatt opp på et forum.

Tja, slik saken står nå så har ikke Netshop kommet noe særlig dårlig ut av det. Ikke at de har kommet så fantastisk bra ut av det heller (siden de etter de flestes oppfatning har vært litt upresise), men poenget er at akkurat nå så er det TS som har kommet mye værre ut av det enn Netshop. Netshop har lagt frem sine beviser og standpunkt, og de holder vann for de aller fleste her. Derimot har TS sine "beviser" og påstander falt mer og mer fra hverandre.

 

Nå tar du ikke hensyn til:

- de som kun har lest de første sidene av tråden og sitter igjen med en negativ oppfatning av netshop, kanskje delt oppfatningen medl andre.

- om trådstarter har fortalt andre om behandlingen

Lenke til kommentar

Nå tar du ikke hensyn til:

- de som kun har lest de første sidene av tråden og sitter igjen med en negativ oppfatning av netshop, kanskje delt oppfatningen medl andre.

- om trådstarter har fortalt andre om behandlingen

Hva trådstarter forteller til kreti og pleti har ingen her noen kontroll på. Ang. førstesiden/førsteposten er jeg enig. Mener en moderator sender pm til trådstarter med oppfordring om at han forklarer seg. Om en slik forklaring uteblir innen rimelig tid, så er det helt greit å føye til en moderator edit på første posten der en kort oppsummerer det hele og konkluderer med at NetShop er frikjent, og at posten eller trådstarter er synderen.

Lenke til kommentar

Sant nok, men når det står en direkte usann post der et mer korrekt bilde kommer etter x sider så er det egentlig i alles interesse at det ryddes litt opp i.

 

Kan ikke se at noen prøver veldig å redde Netshop her, det har de igrunn klart greit selv i denne saken. Det er også mange andre som har klaget på Netshops returservice uten at de har tatt seg selv i forsvar. Tråden som et hele er vel balansert sånn sett, noen gir ris og noen gir ros. "Problemet" er at første posten (siden?) er misvisende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...