Gå til innhold

Lycantrophes spektakulære desember


Lycantrophe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sen post, men bedre sent enn aldri, hva?

 

2001

 

Ble sluppet mye bra i 2001, blant annet Sighs beste (Imaginary Sonicscape for den kjipe som ikke gidder google selv), men det er ikke den jeg skal ta i dag. Jeg spoilet tidligere at Ulver ville dukke opp en gang til før januar. Vel, her er de med sin Silencing the Singing.

 

Egentlig er Silencing the Singing en EP som ble sluppet ca. samtidig som en annen, nemlig Silence Teaches you how to Sing. Begge er to fantastiske saker som ble re-released i en samling (et fullt album i praksis) et år senere, Teachings in Silence. Siden jeg har nok doble albumposter allerede får jeg holde meg i skinnet med bare Silencing the Singing.

 

Tre spor og totalt litt over tredve minutter. Gud som jeg elsker denne her, og Not Saved spesielt. Heldigvis for min del er både Darling Didn't We Kill You OG Not Saved gjengangere på Ulverkonserter, så her er det noe for vesle meg. Vi slenger igjen ved et lytteeksempel, den herlige Not Saved.

 

Noen vil sikkert synes det er noe kjedelig. Well, there's the door.

 

Ulver-silencing_the_singing.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=d2L_3VP9is0

Lenke til kommentar

Trodde du snakket om Blood Inside / Shadows of the Sun når du hinta om mer Ulver, så dette var en hyggelig overaskelse. Not Saved er utrolig deilig, spesielt i disse vintertider. Ikke sjelden jeg har tatt den ti minutter lange låta på når jeg skal gå en liten distanse i vinterlandskapet. Flott EP.

 

Likevel er mitt favorittalbum fra 2001 Fennesz - Endless Summer. Det stikk motsatte, m.a.o. Ja, det er teknisk, glitchy electronica, men det er veldig varmt, veldig sommer-ish. Ikke passende til vinteren. Karen var jo også på Ulver i Operaen, men det fulle potensialet som vises på Endless Summer kom ikke helt frem der, synes jeg. Dette er topp 5 album of all time, kanskje. Anbefales.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Jeg må definitivt ta en titt på Fennesz, beskrivelsen hørtes herlig ut. Fint det var en overraskelse, selv om jeg sikkert kunne dratt frem de to overnevnte, som også er fantastiske, men det fikk bli Teachings denne gangen. :) EOS bringer forresten videre stemningen fra Not Saved, så de to på rad er glitrende.

 

Snart kommer 2002.

Lenke til kommentar

2002

 

Jeg hadde litt lyst til å ta Deathspell Omegas Inquistors of Satan i dag, men Darkthrone worship kan vi spare til senere. Dessuten kom jo Si Monumentum Requires, Circumspice et par år senere, som fullstendig toppet skalaen.

 

Derimot koser vi oss med en annen søt liten sak, for de som liker slikt. Isis' Oceanic, som jeg personlig synes er deres beste plate, ble sluppet med tunge, seige riff og hylende vokaler. Mye stemning her, om noe off-beat for noen.

 

Vi hører et eksempel.

 

Isis_-_Oceanic.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=PUAhfyMf59s

Lenke til kommentar

Julaften, da er det på tide med en liten EP.

 

2003

 

Anaal Nathrakh tenker jeg de fleste kjenner til. Er flere utgivelser som bør trekkes fram av dette fete bandet, men siden vi er i 2003 tar vi When Fire Rains Down from the Sky, Mankind will Reap as it has Sown (si det ti ganger fort). For uinvidde anbefaler jeg The Codex Necro, Total Fucking Necro og denne. Vi koser oss med den kanskje desidert feteste låta, How the Angels Fly in (We can never be forgiven). God jul!

 

Anaal_Nathrakh_-_When_Fire_Rains_Down_from_the_Sky%2C_Mankind_Will_Reap_As_It_Has_Sown.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=v9EhZiTbNEo

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...