Gå til innhold

Lycantrophes spektakulære desember


Lycantrophe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var tiden kommet for 1995.

1995

 

Enda en death-plate (1995 er et spesielt år, midt mellom Bergtatt og Filosofem. Ulver kommer senere). Suffocation slapp sin Pierced from Within, som rett og slett er utrolig kul. Litt i samme buldregate som Cannibal Corpse, men samtidig noe mer thrashy. Skøy! Så de på Hellfest, lagde liv med verdens rareste vokalist.

 

Vi slår håret løs med Depths of Depravity.

 

suffocation-pierced-from-within.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=_Gh15FP8m-0

Lenke til kommentar

1996

 

1996, og boybandbølgen når sine høyder. Fysj. Samtidig slippes det flere gode skiver - jeg har egentlig litt lyst til å poste Cryptopsy, Burzum og Troll (hehe), men det er ting absolutt alle har vært borti uansett. Siden Acrid har postet Bethlehem får jeg poste Summoning.

 

Den østerriske duoen Summoning har i flere oss servert synthorkestraltung black metal med Ringenes Herre-tema. Så klisjé som det enn kan høres ut leverer Summoning gang på gang. Personlig synes jeg ikke Dol Guldur er den beste platen deres, men det er nå enda den som får oppmerksomhet i dag. Om du er en av de som aldri har vært borti Summoning kan du gjøre deg selv en tjeneste i dag. Protip, sjekk ut de fantastiske enkeltsporene Land of the Dead og Long lost where no pathway goes.

 

DolGuldur.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=G4-9Hidw5P0&feature=related

Lenke til kommentar

Da var året 1997, og her kommer en tilhørende obligatorisk post fra meg, denne gangen black.

 

1997

 

De fleste her inne har vel allerede gjettet hva dagens kommer til å bli. Det er ingen overraskelse, men likefullt fortjent. Ulver presenterte i 1997 sin tredje fullengder, Nattens Madrigal. Det er egentlig ikke så veldig mye jeg bør behøve å si til denne - åpningsriffet til Wolf and Fear tar seg av det. Fantastisk artwork også!

 

Ulver_nattens.JPG

 

http://www.youtube.com/watch?v=57pPK9LIa34

 

Sidenote: Om man er den litt pinglete goth- og dametypen slapp Within Temptation Enter dette året (som igjen er eneste hørbare skiva fra den kanten (Deep Within er faktisk kul)).

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Er vel en acquired taste, tenker jeg. For min del satt den på første gjennomhøring, men da hadde jeg puslet med annen bm lenge (blant annet Bergtatt). Om den er der med hensikt eller ikke, den bidrar til stemningen på plata, og den hadde ikke vært den samme uten.

 

Skal jeg være helt ærlig da, føler jeg egentlig ikke at det er så mye -støy- at det gjør noe. Distortion i massevis, men ikke støy (tenk white noise, Sunn O))) etc)

Lenke til kommentar

Nattens Madrigal er ei utrolig bra skive tvers igjennom. Alt ved dette albumet er kvalitet. Det akustiske partiet som kommer like etter minuttet er passert er utrolig flott. Selv ville jeg gått for Wolf and Man. Åpningsriffet som kommer rundt 25 sekunder inn i låten, er albumets høydepunkt!

Lenke til kommentar

Ja, barn, da var det denne tiden av året igjen. Jeg fant ut at jeg regnet feil, så vi blir nødt til å hoppe raskt over 1998 og gå rett på 1999 (for å få med oss 2010). Noen som er skuffet?

 

Nuvel, her er 1999!

 

1999

 

Siste året før et nytt millenium slipper de franske klumpene Mütiilation Remains of a Ruined, Dead, Cursed Soul. For de (pinglene) som synes Nattens Madrigal var litt støyete, vel, deler av denne platen er også. Allikevel verdt lytten, her det er det minutt på minutt med elendighet og hylende vokal. Hurra!

 

Vi poster eksempel også.

 

Mutiilation_RemainsCD.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=s_dh3j6nrsQ&feature=related

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...