Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

drikke 20 dråper zalo blandet med pepsi farlig ?


ironkiller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fyren skrev dette: yktet sier at om du drikker 20 dråper Zalo så burde du tenke på følgende:

 

Zalo er veldig kraftig slim og fettopløselig stoff, som i små mengder vil kunne skade tarmer, mage sekk, nyrer og lever ganske kraftig.

Det er stor fare for at du kan få leverenfysem, og har du ikke hatt vont før så kan jeg love deg smerter i bøtter og spann.

Faktisk så kan smertene ved lever emfysem i seg selv være dødelig, men skulle du overleve dette så er det stor rissiko for at du dør av organsvikt og med store smærter.

Lenke til kommentar
Giftinformasjonen gir deg hjelp og råd ved forgiftninger og forgiftningsfare. Vi forteller deg hva som er giftig, hvilke symptomer man får og hvilken behandling som er nødvendig. Ring vår døgnåpne vakttelefon på 22 59 13 00.

 

Jeg tviler sterkt på at du har noen grunn til å bekymre deg, men ta gjerne en telefon dit hvis du lurer. Mange av oss heller ukentlig i oss verre ting enn Zalo, og det atskillig mer enn 20 dråper.

 

EDIT: Oppvasksåpe står forresten på Giftinformasjonens liste over "ufarlige eller lite farlige produkter". Tviler på at Zalo er så spesielt at det ikke hører hjemme der.

http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/kjemikalier/a___ufarlige_eller_lite_farlige_produkter_76214

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Doktor Isbilen deler herved ut diagnosen "ung og dum". Det går over etter hvert, men til bedring oppnås bør pasienten holdes atskilt fra store høyder, bratte bakker, det motsatte kjønn, alt som går fort og bråker samt de fleste kjemikalier sterkere enn grønnsåpe.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

leste at jeg kunne bli kvalm av det og jeg ville nemlig skulke noe nekelt og greit.

var trøtt og gadd ikke skjekke opp så mye

om det har noe og si så var det sånn blå zalo

 

noen kilder ?

Det er en ærlig sak det :)

 

Du lever fortsatt, og har ingen problemer med fordøyelsen, zalo er ikke merket som gift, heller ikke på listen over farlige ting hos Giftinformasjonens, Ikke noe info om hva man skal gjøre om man drikker det, det skal stå " ved inntak, kontakt lege..." om det er farlig.

 

men, nei, finner ingen steder der det står "zalo er ikke skadelig å innta"...

 

edit: Isbilen har forresten ett godt poeng :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...