Gå til innhold

Diskusjon og spørsmål om/rundt paragliding


Redalon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...

hei, vi er to brødre som vurderer å begynne å fly paramotor! noen som vet om nybegynner kurs helt nord i finnmark for paraglider.

 

holder kurs på vinter eller er det kun sommer?

 

Jeg hadde tatt kontakt med Arne Hillestad og spurt om han vet om noe. http://nlf.no/hangglidingparagliding/kontaktinformasjon-hanggliding-og-paragliding

 

Garantert noen som flyr ppg i Finnmark! 

Lenke til kommentar

 

hei, vi er to brødre som vurderer å begynne å fly paramotor! noen som vet om nybegynner kurs helt nord i finnmark for paraglider.

 

holder kurs på vinter eller er det kun sommer?

 

Jeg hadde tatt kontakt med Arne Hillestad og spurt om han vet om noe. http://nlf.no/hangglidingparagliding/kontaktinformasjon-hanggliding-og-paragliding

 

Garantert noen som flyr ppg i Finnmark! 

 

takker!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

 

Da har det blitt innkjøp av motor! Gleder meg vildt til hyggeligere temperaturer :D

 

Grattis :)

Har veldig lyst på motor jeg og. Det bråker litt, men kan jo fly laaaaangt :D

Fly en tur på hytta hadde vært noe.

 

 

Spent på hvordan det er. Har ikke fått tatt utsjekken enda, venter på litt varmere vær, hehe. Det må være gøy å plutselig kunne fly til steder, uten å være avhengig av termikk. 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Må man ha toveiskommunikasjon selvom man flyr utenom kontrollert luftrom?

 

Fikk ikke med meg denne. Nei, jeg tror ikke det. Men man kan visstnok ta et sånt flyradiosertifikat (?) som gjør at man kan fly litt flere steder. 

 

Og nå.. Teller man ned til Veko 16 :)

 

Veko er gøy! Får ikke tid til å dra i år. Håper dere treffer bra med været! :) 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Leste igjennom store deler av tråden fra 2010 til 2016. Kjekt å se hvordan dere har gått fra "ferske" til proffe piloter.

 

Jeg har selv vurdert å ta kurs lenge. Men har aldri hatt penger/tid. Pluss om man tar ett kort googlesøk på paraglider/hanglider + ulykke så finner man ganske mange stygge ulykker.

 

Er det så risikofyllt som man kan få uttrykk av? Noen av dere som har kommet i usynlige "rotor" situasjoner?

 

Hvordan er ulykkesstatisikken mot f.eks. å kjøre bil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...