Gå til innhold

Diskusjon og spørsmål om/rundt paragliding


Redalon

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kan ikke skryte på meg at jeg var spesielt begeistret for høyden de første turene, men etter hvert som man stoler mer og mer på utstyret så gikk det seg til. Må innrømme at det er litt sketchy når man henger 5-600m oppi lufta og blir "kasta" rundt i seletøyet, men det er vel noe som kommer seg med erfaringen. Når man vet hvordan man skal styre vingen under gitte situasjoner og bevegelser. Men men, moro læll :)

 

Planer for utenlandstur snart a?

Lenke til kommentar

Tror det blir kun norge i år.

En tur til Nordic open 2013 kanskje, 1 uke på ekstremsportveko og midnattsolcuppen i Bodø.

Samt vår lokale arrangement Nesnatreffet.

 

Det er ihvertfall det som er planlagt, så får man se om det blir om :)

Men strekker tiden og pengene til så er det godt mulig at det blir noen høstturer, men det er jo enda lenge til.

 

Satser på mye flyging i termikk ihvertfall. Liten drøm om PP5 før året er omme.

 

Er ihvertfall max flyklar! men foreløpig kun 2 bomturer i år.

 

Pirre flyfoten litt med denne:

Lenke til kommentar

Glemte å takke for hjelpen her - ble en Nova Ion 2 på meg, medium, og en lettere slankekur :)

 

Jobber som juling med å prøve å få 60 turer før våren. Har ca 25 turer hittil.

Løsningen for meg har vært å reise til Voss hver helg det er flyvær, og misbruke skitrekkene (stolheis).

 

Satser på å være PP3 til våren. Er for øvrig knallfornøyd med Ion 2 som nybegynnervinge etter kurs - den er litt mindre tilgivende for dårlige småkorrigeringer inn mot finale, men til gjengjeld føler jeg at den har mye bedre flyegenskaper enn kursvingen.

 

Har bestilt meg en Xcertina cellpack-bag, da jeg innser at jeg ikke kan å pakke for ei krone. Håper denne lar meg cellepakke innenfor en fornuftig tidsramme. Blir litt vel hastig nå når jeg prøver å få maksimalt antall turer hver dag.

 

Har enda ikke vært borti termikk, men håper å ha fått 60 turer (og ikke minst mer erfaring) til det blir varmere i lufta. Har flydd 10 minutter på hang, som for meg var en stor opplevelse :)

 

Ellers er det bare å gi en PM om her flyr i Bergen/Voss/Førde(S&F)-området, så er jeg gjerne med på flyturer.

Lenke til kommentar

Cellepakkebag er ganske greit å ha. Smell og en blårøyk så er alt ferdig pakket.

 

Når man først får dreisen med å fly på henget så går timene fort.

Rekorden min er 3 timer 22 på henget. Da blir mange turer frem og tilbake!

 

http://no.flightlog.org/fl.html?l=2&a=34&user_id=5106&trip_id=306923

 

(Bildet fra flightlog er litt spesielt. Det er 2 forskjellige fjorder på ett og samme bilde!)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...