Gå til innhold

Brad's - Treningslogg (HST)


Brad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

23.02.2011

 

Benkpress 5x5 - 60 kg

Jeg klarte det!! Herlig følelse. Når jeg startet på programmet sleit jeg med 5x5 - 30 kg.

Gikk faktisk veldig bra.

 

 

Barbell Rows 5x5 - 25 kg

Hardt, røyk på siste reppen på det siste settet.

 

 

Hadde veldig vondt i knæra, så tok ikke knebøy i dag.

Lenke til kommentar

Tatt en uke fri nå, ettersom jeg har vinterferie og er helt ute av alt som har med "rutiner" å gjøre.

 

Kjøpte meg nettop FRES og 2 pakker med proteinbarer fra TN (tilbud) som skal tas i bruk neste uke!

 

Skal prøve å redusere fettprosenten min litt nå, noen uker fremover. Skal jeg kjøpe meg en sånn fettklype, er det kjekt å måle fra?

 

Hvordan skal jeg trene bort fett mest effektivt, og helst uten å miste noe muskler. Tror jeg starter med Gerilja Kardio.

 

Spise mindre, men passe på å få i meg masse proteiner?

Lenke til kommentar

Fett forbrenner du med å holde kaloriunderskudd og minimum 2 gram proteiner pr kg kroppsvekt...

 

Kardio er ikke nødvendig, men det forbrenner flere kalorier. Og gir bedre kondis... :thumbup:

 

Fettklype er greit for å følge med på fremgang/motgang, men det er ikke så smart å måle hver dag. Man blir bare demotivert da, det er bedre å måle en gang i uka om morgenen rett etter man har stått opp og før man har puttet noe som helst i munnen...

Lenke til kommentar

Så da må jeg spise mat med mye proteiner men med lite kalorier. Har jeg forstått riktig da?

 

Og med 2 gram proteiner pr kg kroppsvekt så minsker ikke muskulaturen?

 

Hvordan finner jeg ut kaloriunderskudd da? Må jeg finne ut hvor mye kalorier jeg brenner?

Lenke til kommentar

Ikke kjør deff i en alder av 17 år, får være grenser for hvor kroppsfiksert man skal være da (i know, I'm old!) Hold et bra kosthold, øk heller forbruket enn å senke inntaket! :)

 

Selv om det kanskje ikke virker slik, så liker faktisk jentene store gutter fremfor små ;)

Lenke til kommentar

Da var jeg tilbake på treningsstudioet etter at jeg har hatt fri i vinterferien.

 

Merker at de søvløse nattene og det slurvete kostholdet har tatt på.

 

Knebøy 5x5 - 65 kg

Tok 67,5 kg før vinterferien og det var så vidt det gikk. Gikk ned til 65 kg i dag, og løftet uten sko, i sokkelessen, noe som føltes mye bedre. Var dog veldig hardt.

 

Benkpress 5x5 - 65/50 kg

Ja, tok 60 kg før vinterferien og hadde tenkt å ta 5x5 60 kg i dag også, men det gikk ikke.

Klarte akkurat 2x60 kg, men hadde ikke sjans til å fortsette på den vekta. Gikk ned til 55 kg og tok et sett, og det vart for vanskelig det også. Fulførte med 50 kg. Det kan vell ikke si at jeg har gått ned helt til 50 kg? Brukte sikkert veldig mye av det jeg hadde på de 2 første setta, for de var tunge. Prøver 5x5 med 55 kg neste gang.

 

Barbell Rows 5x5 - 25/20 kg

Meningen jeg skulle ta 5x5 - 25 kg ettersom jeg tok det før vinterferien. Men klarte så vidt et sett, og det vart for tungt. Avslutta med 20 kg.

 

 

Ny øvelse jeg har lagt til. Sjekk linken vist dere er ukjent med den. Likte øvelsen godt.

 

Dumbell flys 3x6 - 12,5 kg

Brystøvelse jeg også har lagt til. Herlig øvelse.

 

Alt i alt, en skuffendes økt. Men er vell pga. den dårlig perioden jeg har hatt nå i vinterferien. Nå skal jeg hvertfall trene hardt i 2 uker, før jeg drar på treningsleier i Tyrkia med fotballaget mitt. Er vell gode muligheter for at det blir litt styrke nede der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...