Gå til innhold

Brad's - Treningslogg (HST)


Brad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag 5:

 

Squat 5x5 - 30 kg

 

Gikk smertefritt i dag også, kjente det litt.

 

 

Benkpress 5x5 - 45 kg

 

Gikk bedre en forventet. Sleit med denne vekta før jeg startet på programmet. Var hardt, men langt i fra for hardt!

 

Inverted Row 3x12

 

Gikk bra dette, begynner å få inn teknikken. Er nok så kjørt i armene etter jeg er ferdig med setta.

 

 

Reverse Crunches 3x12 - Blir ganske lett, så jeg tar en 10 kg vekt på brystet for å gjøre det tyngre. Ikke noe problem det vell?

 

Push ups 3x12 - Første settet går bra, mens 2 og 3 blir veldig hardt. Pleier ikke å være det til vanlig, men er vell fordi jeg er ganske utslitt etter de andre øvelsene?

 

 

 

 

Kan jeg legge til noen mageøvelser? Føler jeg ikke får trent så mye mage og bryst. Blir magen trent på noen av de andre "grunnøvelsene"?

Lenke til kommentar

Da var jeg tilbake på studioet etter en ukes fri med masse julemat og kaker!

 

Startet hvor jeg skulle være forrige uke.

 

47,5 kg i benkpress - 35 kg i knebøy.

 

Startet med knebøyen og den var ganske hard. Hardere nå enn sist gang.

 

 

Over til benkpressen hvor jeg gjorde en feil. Tok 52,5 kg istedenfor 47,5 kg, det var ikke meningen. Startet med å ta 2x5 på 52,5 kg da jeg la merke til at jeg hadde tatt på feil vekter. Tok deretter de 3 resterendes setta med 47,5 kg.

Vart ganske overrasket når jeg klarte 2x5 på 52,5 kg ettersom jeg ikke klarte å løfte 50 kg en gang før jeg startet på programmet. Så det viser vell bare at dette programmet funker?

 

Tok deretter 2x12 Inverted Rows og 3x12 Pull - ups og litt mageøvelser.

 

Hadde så stort overskudd i dag så jeg tok også 3x10 Barbell rows. Vet jeg ikke burde gjort det, og at jeg skal følge programmet punktelig, men det var et et gangs tilfelle. Ødlegger vell ikke noe særlig?

 

En meget bra økt!

Lenke til kommentar

Knebøy 5x5 - 37,5 kg

Ganske hardt, regna med at det ikke skulle være så vanskelig allerede.

35 kg var jo ikke noe problem for en stund tilbake, men er nå ganske tungt.

 

Overhead Press 5x5 - 27,5 kg

Veldig hardt! Men klarte å fulføre 5x5. Regner med jeg vil stagnere på 30 kg.

 

Markløft 1x5 - 55 kg

Gikk bra. Hadde med meg 2 stk som har litt erfaring og de sa at teknikken var god.

 

 

Til slutt tar jeg litt pull ups og en god del mageøvelser, ettersom jeg syntes jeg ikke får trent magen nok.

 

En bra økt!

Lenke til kommentar

Liten oppdatering fra forrige treningsøkt (31. Desember).

 

Knebøy 5x5 - 40 kg

Gikk veldig bra. Fant ut at jeg løftet for mye inn mot tæra, så rettet på det, og da vart det mye lettere å løfte.

 

Benkpress 5x5 - 50 kg

Gikk fint. Tror jeg skal klare 52,5 kg neste gang!

 

Inverted Rows 3x12

Lenke til kommentar

Endelig ny treningsøkt, og denne gangen fikk jeg en venn til å filme knebøyen, overhead press og markløften.

 

Knebøy 5x5 - 52,5 kg

Gikk veldig bra. Første settet var faktisk hardest, mens resten gikk bra.

Videoen er i det 3 settet. (VIDEO)

 

Overhead Press 5x5 - 30 kg

Overrasket! Var ganske sikker på at jeg skulle stagnere på denne i dag, ettersom forrige økt på 27,5 kg var jævelig hardt. Men klarte å komme meg gjennom, men var veldig hardt i dag og!

(VIDEO)

Markløft 1x5 - 60 kg

Markløften satt ikke noe særlig i dag. Er fortsatt veldig nybegynner på denne, og 60 kg var tungt for meg. Så selv på videon at teknikken var ræva i dag, tror jeg hvertfall. Gikk ikke langt ned med rompa, og fikk ikke den krummen i ryggen.

(VIDEO)

 

 

Til slutt tok jeg noen få Chin-ups. 3x25 sånn ligge på ryggen og ta beina opp og ned, (usikker på hva det heter). Og 3x 1 min Prone bridges og litt på sidene.

 

Fyr på med kritikk til teknikkene på øvelsene!

Lenke til kommentar

Ingen som kan se litt på videone?

 

Starter nå og skrive ned hva jeg spiser i løpet av dagen også.

 

Frokost 14.00 (Fri i dag)

- 2 skiver med brunost og morpølse

- 5 dl lettmelk

 

Trening 15.00

- Weight Gainer i/etter treningsøkt

 

Mat 17.00

- Stor posjon blomkålsuppe + litt ris.

 

 

Kveldsmat 22.00

- Nuddler

- 2 skiver med gulost og pølse

- Skyr Youghurt (19 proteiner)

Lenke til kommentar

markløften så litt farlig ut, ser ikke ut til at stanga treffer bakken en gang, la stanga komme helt ned stopp 1-2sek rett deg opp igjen, stå litt smalere og brystet mer fram, prøv det så får vi se.

 

knebøyen, press albuene under stanga (samme med millitærpress) og stå litt breiere, ellers så det ikke så værst ut.

Lenke til kommentar

Ja, trodde egentlig jeg ikke skulle ta den ned i bakke jeg faktisk. Ser det er flere som ikke gjør det, men jeg starta med det faktisk, så da får jeg bare begynne med det igjen!

 

 

Har begynt å drikke 2 liter eller mere hver dag nå, hva vil jeg oppnå med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...