Gå til innhold

Brad's - Treningslogg (HST)


Brad

Anbefalte innlegg

Onsdag 05.12.2011

 

Knebøy 5x5 - 42,5 kg

Sto litt breiere, og det virket som det vart mye tungere? Har nok litt å si at jeg hadde 3 timer fotball 2 timer i forkant av treningsøkta. Slet veldig, med denne, men klarte det såvidt! Kanskje jeg stagnere på Fredag når jeg skal ta 45 kg.

 

Benkpress 5x5 - 52,5 kg

Hardt! De 3 første setta var harde, mens de 2 siste gikk bra. Ganske sikker på at jeg stagnerer på neste, da jeg skal ta 55 kg

 

Barbell rows 3x15 - 12,5 kg

Tok dette istedenfor Inverted Rows, hadde dårlig tid, og det fristet mye mere. Men det er et etgangs tilfelle.

 

Så avsluttet jeg med noen mageøvelser, hadde litt dårlig tid. For å oppsummere økta: HARDT!

 

Kosthold:

 

Frokost 06.30

- 1 skive med speilegg og 1 skive med pølse

- 5 dl melk

 

11.30 (før trening)

- 3 skiver (gulost, brunost, pølse)

- 5 dl melk

 

13.00

- 5 dl melk

- Skyr

- Litt melkesjokolade

(hadde ikke noe tilgang på mat)

 

17.30

- Fiskeboller, poteter og gullrøtter

 

20.00

- 2 skiver med speilegg og bacon

 

00.00

- Nuddler

- 2 skiver

- 5 dl melk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjør spark forover og spark til siden og spark bakover, og så squat to hand, og hofte "rull" om du skjønner, og sleng på noen til noen flere som du finner her ta med noen for skuldrene også, og så kjører du knebøy med bare stanga og gjerne et sett til med lette vekter, så kan du starte og bøye, da blir teknikken bedre og mye mindre sjangs for skader, og du ikke klarer og stå bredt kan du vel starte med og stå litt smalere, det kommer seg nok det gjorde det hos meg vartfall men en bra oppvarming er et must for meg. Du kan vel også sykle noen min litt tongt før du starter med det dynamiske.

 

Kjør 5-10reps eller mer spørs hvor stiv du er. Bare kjenn at muskulaturen løsner og at du blir varm, står vel mer forklart på linken jeg sendte :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Fredag 7.01.2011

 

Knebøy 5x5 - 45 kg

Regna med at jeg skulle stagnere på denne, men klarte det ganske greit.

 

Overhead Press 5x5 - 32,5 kg

Her stagnerte jeg på 3 sett. Dermed var jeg ferdig, og tok ikke noe mer.

Skal jeg ta 30 kg igjen da neste gang?

 

Markløft 1x5 - 65 kg

Her gjorde jeg en feil. Glemte meg helt bort og trodde jeg skulle ta 5x5.

Fant det ut etter jeg var ferdig med det 3 settet. Så vart 3x5. Kjenner jeg har litt vondt nederst i ryggen. Skyldes dette feil teknikk? Vart nok litt for mye for meg med 3x5

 

Kommentar:

Min første drittøkt! Var i dårlig humør hele dagen, og ville bare ha helg. Følte meg ikke bra.

Lenke til kommentar

Mandag 10.01.2011

 

Knebøy 5x5 - 47,5 kg

Gikk bedre enn forventet, og jeg tror kanskje jeg klarer 50 kg også.

 

Benkpress 5x5 - 55 kg

Her vart det for hardt. Klarte de 3 første setta, mens på 4 klarte jeg ikke mere.

Så da skal jeg vell gå ned til 52,5 kg igjen?

 

Inverted Rows 3x12

 

Push-ups 3x12

 

Kommentar: Var veldig sliten etter en helg med lite søvn, og en meget hardt fysysk arbeidsdag på søndag. Var helt kjørt i armene, før treninga. Så var ikke helt optimalt.

 

 

 

Noen som kan hjelpe meg med å fortelle meg hva slags vekt jeg skal ta på de øvelsene jeg har stagnert? Stagnerte på Overhead press 32,5 kg og Benkpress 55 kg. Skal jeg gå et skritt tilbake? Altså 30 kg i Overhead press og 52,5 kg i benkpress, eller enda mere?

Lenke til kommentar

Har vært lite med oppdateringer i det siste, og det er fordi jeg ikke har trent.

 

Har hatt en meget dårlig periode, og i denne uken har jeg hatt et tøft opplegg med styrketest og 3 fotballtreninger allerede. Er utrolig kjørt, og har ikke noe til overs for å ta styrketrening.

 

Regner med at jeg er tilbake for fult neste uke.

Lenke til kommentar

Har trent 5x5 plana selv for en tid tilbake, likte måten at jeg følte fremgang hele tiden. Veide ca 70kg på den tiden (186cm) og tok 95kg 5x5 i knebøy og 130 i mark før jeg sluttet.

 

Men en ting du bør gjøre er å trene selv på dager hvor det er det aller siste du har lyst til. Prøv så godt som mulig å få trent det du skal, så vil det etter en stund bli en vane og du vil trene.

 

Har begynt å trene igjen selv nå, etter over ett og et halvt år med opphold, og kjenner det er tungt i starten. Men dette går seg til etterhvert. Følger ikke 5x5 programmet helt a4 nå, men låner en del fra det. Blir morro etterhvert når du klarer vekter som du drømte om for ikke lenge siden :)

Lenke til kommentar

http://stronglifts.com/5-things-i-wish-i-had-known-when-i-was-younger/

 

Les pkt 4 i artikkelen 2 ganger.

 

Ser du har begynt å stagnere på litt forskjellige øvelser i det siste. Det er slikt som skjer, og spessielt hvis du har hatt mye annet gående. Husk at du skal prøve 3 økter før du tar av vekt! Og da skal du ta av 10%.

 

Så raskt på det innlegget om mat. Har du regnet ut hvor mange kcalorier det er? Synes ikke det så altfor mye ut. Kan jo prøve å spise mer. Kanskje det vil hjelpe på løftene.

 

La også merke til at du "spår" at du vil faile neste økt. Nå er det ikke sikkert at det er slik du tenker. Men hvis det er tilfellet er det den perfekte oppskriften på å gjøre akkurat det.

 

Føler jeg at en øvelse var tung på trening, går jeg alltid hjem og spiser ekstra mye frem til neste gang. Litt av magien med SL 5x5 er at 60kg vil føles letter en 57,5 forrige gang :D

 

Ellers bare stå på! :D:D

Lenke til kommentar

Da har jeg fått tilbake treningsviljen igjen! Savner faktisk å trene.

 

Starter for fult igjen på mandag, men tar en liten økt i morgen.

 

Fortsetter å følge programmet, men har lyst å legge til en øvelse på biceps og bryst, ettersom det er ikke store forskjellen på de muskel delene, hvertfall ikke bicepsen. Tricepsen har blitt veldig mye større, bule faktisk ut, har fått kommentare på den også. Det er jo morsomt.

 

Men vil legge til en øvelse på bicepsen og brystene, for å få bedre resultater. Noen tips? Tenker på barbell rows og barbell pullovers. Noen meninger?

 

Har også fått en boks med kreatin, og vil prøve dette. Står jeg skal starte med å ta 5 gram 5 ganger daglig de 5 første dagene, deretter kun 5 gram hver dag. Vil dette øke prestasjonene mine, vil jeg se noe bedre fremgang? Hva mener dere om kreatin, er det verdt det?

 

Skal spise mye mer, selvom jeg føler jeg spiser mye mer nå, enn jeg gjorde før. Skal også prøve å regne ut hvor mye kcal og proteiner jeg får i meg daglig. Kan også prøve å slenge opp noen bilder, så vi kan se progresjon. Hvordan skal jeg ta bildene?

 

Masse spørsmål nå, og er ivrig etter å begynne igjen. Skal vi si at målet er 75 - 80 kg til sommerferien. Er nå ca. 70 - 72 kg.

 

God Helg!

Lenke til kommentar

Skader ikke og legge til flere øvelser, er bare og prøve det og se om det funker. Triceps er en mye større muskel en biceps, så for og få store armer så er det tricepsen som er viktigst, så uten er bra triceps får du heller ikke en bra biceps. Ville ha lagt til benkpress med smalt grep til kloss jeg.

 

bruker selv kreatin, egentlig trenger du bare og ta 5g hver dag til og starte med "lagret" blir fullt uansett.

 

jeg har aldri telt hvor mye kcal eller proteiner jeg har i meg, men får resultater uansett. Bare spis mye og sunt, om du ikke blir større spiser du mer, eller bytter ut noe som er mer næringsrikt.. for og holde vekten der du vil ha den spiser du ca like mye hele tiden, funker knall for meg.

Lenke til kommentar

Merker du noen store forbedringer med kreatin? Har fått en liten boks, og skal teste det.

Så vist det funker bra, så kommer jeg nok til å kjøpe mer. Er jo billigere enn proteiner.

 

Men skal man ta det etter trening, eller før? Er denne jeg har: Tech Nutrion

Skal jeg ta det hver dag?

 

Har gått opp 5 kg siden jeg begynte å trene og spise ordentlig. Ca. 3-5 måneder siden.

Lenke til kommentar

Nei, ser at det ikke har noen sammenheng nå!

 

Ja, da får jeg vell oppdatere dagens dag. Hadde styrketrening i gymmen + at jeg vart tatt ut til fotballtrening i dag, så jeg var ikke hjemme før 7, og da dro jeg rett til studioet og trena. Selvom jeg var jævelig sliten. Fullførte økten også!

Knebøy 5x5 - 50 kg

Ja, som sagt, veldig sliten. Og spesielt i beina, var helt jævelig, de 2 siste setta var helt forferdelig, men klarte det.

 

Benkpress 5x5 - 50 kg

Tungt, og klarte det så vidt.

 

Inverted Rows 3 x 12 - Mageøvelser - Push-ups 3x12

Good +

 

Tok karbo shake etter fotballtreninga, og litt under styrketrening. Protein shake, kreatin + 2 brødskiver med egg og masse bacon og 1 liter mjølk når jeg kom hjem!

 

God natt :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått tilbake treningsviljen igjen! Savner faktisk å trene.

 

Starter for fult igjen på mandag, men tar en liten økt i morgen.

 

Fortsetter å følge programmet, men har lyst å legge til en øvelse på biceps og bryst, ettersom det er ikke store forskjellen på de muskel delene, hvertfall ikke bicepsen. Tricepsen har blitt veldig mye større, bule faktisk ut, har fått kommentare på den også. Det er jo morsomt.

 

Men vil legge til en øvelse på bicepsen og brystene, for å få bedre resultater. Noen tips? Tenker på barbell rows og barbell pullovers. Noen meninger?

Spørs veldig hvordan brystet ditt ser ut, men å legge øvelser hvor du trener øvre og nedre del av brystet har jeg god erfaring med. Brystet er vel strengt tatt bare en muskel, men det kan deles opp i fire deler; ytre, indre, øvre og nede. Ved benkpress tar du vel litt mer generelt over alt, hvor ytre blir mer representert det bredere grep du har. Ved å bruke skråbenk trener du øvre del av muskelen (for mye skrå så begynner skuldre og nakke å ta over). Du kan også bruke krysskabler nedover for å trene nedre del av brystet. (viktig at vinkelen mellom bryst og armer er mindre enn 90, men igjen ikke for lav. Da begynner latsen å gjøre jobben)

 

For biceps kan du jo prøve Ronnie press, 6x 90grader ut og ned, 6x 90 grader ut og opp og 6x helt opp og helt ned. Dette river noe sykt, men du får god pump! ;)

 

 

Har også fått en boks med kreatin, og vil prøve dette. Står jeg skal starte med å ta 5 gram 5 ganger daglig de 5 første dagene, deretter kun 5 gram hver dag. Vil dette øke prestasjonene mine, vil jeg se noe bedre fremgang? Hva mener dere om kreatin, er det verdt det?

 

 

Kreatin er det eneste tilskuddet som faktisk gjør det sterkere! Alt annet hjelper bare kroppen å bygge muskler. Kreatin gjør at musklene lagrer mer vann, dette gjør at du blir litt bløtere og tyngre (mellom 1-4kg ekstra) Kreatin er et billig og bra tilskudd! :)

 

 

Skal spise mye mer, selvom jeg føler jeg spiser mye mer nå, enn jeg gjorde før. Skal også prøve å regne ut hvor mye kcal og proteiner jeg får i meg daglig. Kan også prøve å slenge opp noen bilder, så vi kan se progresjon. Hvordan skal jeg ta bildene?

 

Bilder burde tas på samme tiden av døgnet en gang i uken (helst rett etter du står opp for å unngå at dagens kosthold påvirker) Hvis du er av den magre typen, ville jeg tatt avslappede bilder, dvs ikke fleks noen muskler. Et triks for at det skal se bedre ut er lys rett over deg, dette vil utheve markeringer ;)

 

Masse spørsmål nå, og er ivrig etter å begynne igjen. Skal vi si at målet er 75 - 80 kg til sommerferien. Er nå ca. 70 - 72 kg.

 

God Helg!

 

Det er viktig å ha mål, men husk på at en genetisk heldig person ikke klarer å legge på seg mer enn 1kg kilo per mnd og da med perfekt kosthold. Men totalt sett er ikke 5kg til sommeren noe problem ;)

Lenke til kommentar

Onsdag 26.01.2011

 

Knebøy - 52,5 kg

Gikk greit, stiv etter fotballtrening.

 

Overhead press - 20 kg

Starta med 30 kg, men det vart altfor tungt. Veldig lenge siden jeg har gjort denne øvelsen, så er sikkert derfor. Begynner på 25 kg, igjen neste gang.

 

Markløft - 80 kg

Utrolig hardt, og vondt i henda, fik store bobler. Går ned til 70 kg, neste gang og går videre opp derfra.

 

 

Update:

Gikk på vekta i morgens og tallene viste 75 kg, og det er jeg meget fornøyd med!

 

Klar for en ny treningsuke, tror jeg er nødt til å endre tidene til Tirsdag - Torsdag - Lørdag, vist jeg skal få det til å passe med fotballtreningene!

Lenke til kommentar

Ja, da skal fruen bli med å trene. Hun vil trene lår, rumpe, legger og litt flatere mage.

 

Hun har aldri trent noe særlig før, og vil at jeg skal hjelpe hun.

Tenkte derfor å sette opp et lite program, hvor dere kan kanskje hjelpe meg litt.

 

10 minutters sykkling

Knebøy - (hvor mange reps)?

Sit-ups

Push-ups

 

Kanskje ta noen øvelser herfra: http://www.kk.no/825245/lyst-paa-denne/?id=825245&videoid=6256

 

Hva mener dere? På Onsdager skal vi løpe.

Lenke til kommentar

Ta med markløft og benkpress også. Selv om det sikkert ikke er så lett å lure henne til disse øvelsene så er de alfa omega! Sit-ups og push-ups har for liten effekt i seg selv.

 

Skal hun bli strammere må musklene vokse og mindre fett på kroppen. Ved at musklene vokser, vil kroppen forbrenne mer og fettprosenten gå ned ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...