Gå til innhold

Sharia.no - en trist og forkastelig side?


Anbefalte innlegg

Først & fremst så gjelder domm de myndige .

For det andre så er det ingen (veldig få) som tørr å stjele noe sammenlignet med Land som har fengselstraff for tyveri.

- Ingen lan per dato bruker sharia 100% (årsak til konflikter) for hvis det var 100% islamsk sharia i muslimske land ville det blitt slutt på uro. de fleste muslimske land har dårlige urelegiøse ledere som ikke bryr seg om sitt folk som er der kun for status. for hadde lederene vært gode nok &praktiserte islam selv ville det bli mye mer fred i verden samt for "dere" som vil ha muslimer ut.

Kjenner du ikke ørkenen kalle på deg når du sitter her og fabler? Hva gjør du her, når du kunne vært hjemme og kjempet og dødd for innføring av et 100% sharia samfunn? Eier du ikke ryggrad? Vender du ryggen til ørkenen, ditt hjem? Feiginger som deg gjør meg kvalm. Snylte på staten her, fremfor å ta handling hjemme. Ynkrygg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først & fremst så gjelder domm de myndige .

For det andre så er det ingen (veldig få) som tørr å stjele noe sammenlignet med Land som har fengselstraff for tyveri.

- Ingen lan per dato bruker sharia 100% (årsak til konflikter) for hvis det var 100% islamsk sharia i muslimske land ville det blitt slutt på uro. de fleste muslimske land har dårlige urelegiøse ledere som ikke bryr seg om sitt folk som er der kun for status. for hadde lederene vært gode nok &praktiserte islam selv ville det bli mye mer fred i verden samt for "dere" som vil ha muslimer ut.

Kjenner du ikke ørkenen kalle på deg når du sitter her og fabler? Hva gjør du her, når du kunne vært hjemme og kjempet og dødd for innføring av et 100% sharia samfunn? Eier du ikke ryggrad? Vender du ryggen til ørkenen, ditt hjem? Feiginger som deg gjør meg kvalm. Snylte på staten her, fremfor å ta handling hjemme. Ynkrygg.

 

Den var litt ufin kanskje, men jeg må jo si meg enig i litt av det.

Hvorfor noen som mener sharia er veien til det perfekte samfunn velger å leve her i "syndige" vesten når du kan flytte til f.eks. saudi arabia forstår jeg ikke helt. Mere striks innføring av sharia lov enn det tror jeg ikke du finner. Det må jo være ganske nærmt det perfekte sammfun for en person som holder denne troen.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min relegion gir dem sine rettigheter & beskytter dem. om du ikke godtar Sitater fra Koran se over konverteringsstatistikken & du vil finne at kvinner som velger Islam er flere enn mennene. det er et klart bevis på at Islam gir dem sine rettigheter.

Jeg bare lurer - siden du påstår at Islam gir kvinner så mange rettigheter - kan du nevne noen rettigheter som kvinner har som ikke menn har?

-Stigma

Jeg kan ikke liste opp alt når jeg ikke vet om alle rettighetene. islam er ikke en listerelegion. men jeg kan liste opp noen forskjell på rettigheter mellom kvinner & menn.

Islam anser kvinner som hovedperson / viktigste person i familien.

Kvinner har forskjellige posisjoner i familien. de kan være en Mor , Datter ,Søster, Tante osv...

Angående respekt:

Islam setter Mor over alt, hunner første person for en som er muslim.

Islam sier videre om det at en skal ta godt vare på Mor , sørge for at hun er fornøyd. Snakke til henne med høflighet & respekt forsørge henne når hun er blitt eldre. Profeten /pbuh) sa. Ta godt vare på "Mor , så Mor , så Mor til slutt Far" så Mor som kvinne er 3 ganger så viktig som en Far.

 

Jeg synes det er litt suspekt at menn har en haug med rettigheter som er veldig konkrete og definert i forhold til spesifikke ting - mens alt dette som du kan ramse opp om kvinners rettigheter er alle veldig subjektive ting av den typen som man aldri kunne benyttet seg av i en rettsal dersom disse rettighetene faktisk ble brutt. Hvilken nytte er rettigheter som er definert på en måte som lite kan sjekkes og ikke kan håndheves?

 

Litt artig at en mor er tre ganger så viktig som en far, men likevel er en kvinnes ord i en sharia domstol verdt halvparten til en mann. Det virker litt for meg som "rettighetene" kvinnene fikk for å veie opp for fordelene mennene har var litt B-varer i forhold...

 

-Stigma

Jeg synes det er litt suspekt at menn har en haug med rettigheter som er veldig konkrete og definert i forhold til spesifikke ting - mens alt dette som du kan ramse opp om kvinners rettigheter er alle veldig subjektive ting av den typen som man aldri kunne benyttet seg av i en rettsal

Påstand fra din side?

 

Først & fremst så gjelder domm de myndige .

For det andre så er det ingen (veldig få) som tørr å stjele noe sammenlignet med Land som har fengselstraff for tyveri.

- Ingen lan per dato bruker sharia 100% (årsak til konflikter) for hvis det var 100% islamsk sharia i muslimske land ville det blitt slutt på uro. de fleste muslimske land har dårlige urelegiøse ledere som ikke bryr seg om sitt folk som er der kun for status. for hadde lederene vært gode nok &praktiserte islam selv ville det bli mye mer fred i verden samt for "dere" som vil ha muslimer ut.

Kjenner du ikke ørkenen kalle på deg når du sitter her og fabler? Hva gjør du her, når du kunne vært hjemme og kjempet og dødd for innføring av et 100% sharia samfunn? Eier du ikke ryggrad? Vender du ryggen til ørkenen, ditt hjem? Feiginger som deg gjør meg kvalm. Snylte på staten her, fremfor å ta handling hjemme. Ynkrygg.

Jeg er norsk, har du noe i mot det?

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Først & fremst så gjelder domm de myndige .

For det andre så er det ingen (veldig få) som tørr å stjele noe sammenlignet med Land som har fengselstraff for tyveri.

- Ingen lan per dato bruker sharia 100% (årsak til konflikter) for hvis det var 100% islamsk sharia i muslimske land ville det blitt slutt på uro. de fleste muslimske land har dårlige urelegiøse ledere som ikke bryr seg om sitt folk som er der kun for status. for hadde lederene vært gode nok &praktiserte islam selv ville det bli mye mer fred i verden samt for "dere" som vil ha muslimer ut.

Kjenner du ikke ørkenen kalle på deg når du sitter her og fabler? Hva gjør du her, når du kunne vært hjemme og kjempet og dødd for innføring av et 100% sharia samfunn? Eier du ikke ryggrad? Vender du ryggen til ørkenen, ditt hjem? Feiginger som deg gjør meg kvalm. Snylte på staten her, fremfor å ta handling hjemme. Ynkrygg.

 

Den var litt ufin kanskje, men jeg må jo si meg enig i litt av det.

Hvorfor noen som mener sharia er veien til det perfekte samfunn velger å leve her i "syndige" vesten når du kan flytte til f.eks. saudi arabia forstår jeg ikke helt. Mere striks innføring av sharia lov enn det tror jeg ikke du finner. Det må jo være ganske nærmt det perfekte sammfun for en person som holder denne troen.

 

-Stigma

Si meg et land som praktiserer Islamsk Sharia 100%. Slik Norge praktiserer sitt.

ingen? nettopp!

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Slik norge praktiserer sitt HVA? Sitt sharia? Jeg håper du ikke prøver å samstille norsk lov mot sharia lov for de er fundamentalt forskjellige både i form og funksjon.

 

Om noe land praktiserer 100% sharia eller ikke er jo ikke poenget (det kan du bare subjektivt bestemme om de gjør eller ikke forøvrig da det ikke finnes noen nøyaktig objektiv definisjon av hva sharia faktisk er). Det er vel ingen tvil om at graden av sharia er mye høyere i saudi arabia enn i norge. Da lurer jeg fremdeles hvorfor noen ville velge å bo i et samfunn med 0% sharia i forhold til et samfunn som har høy grad av sharia implementasjon.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt suspekt at menn har en haug med rettigheter som er veldig konkrete og definert i forhold til spesifikke ting - mens alt dette som du kan ramse opp om kvinners rettigheter er alle veldig subjektive ting av den typen som man aldri kunne benyttet seg av i en rettsal

Påstand fra din side?

 

Ja, det er en påstand fra min side. En påstand jeg mener å kunne underbygge.

 

Som sagt - hvis du tviler på dette så er jeg villig til å lage en kort liste med meget konkrete rettigheter for menn som ikke kvinner får (av den typen du kunne brukt i en rettsal for eksempel), under sharia.

 

Så kan du presentere en like god liste for kvinner, og så kan vi se om de er omtrent like i forhold til konkrete rettigheter de har. Men da forventer jeg at du ikke kommer dragende på en svadaliste av typen:

- Man skal være grei og snill mot kvinner

- kvinnene er som en sart blomst

- mor skal æres som den viktigste i familien

 

felles for alle disse (og fleste parten av de som er i den svære wall-of-text'en din) er at de er vacuøse "rettigheter" - om man i det hele tatt kan kalle dem rettigheter. Hvilke konkrete rettigheter gir dette faktisk kvinnene?

 

Du kjenner jo sikkert sharia bedre enn meg (eller påstår du ihvertfall da), så dette burde vel være en veldig enkel ting for deg å gjøre?

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er norsk, har du noe i mot det?

Do skrive litt ytlending. Do gå på hjemmeskole? Eller do ikke ha norsk som morsmål? Jai litt skeptisk til do vara norsk.

 

Skjerpings!

Det er helt unødvendig å ty til stereotyper og ubegrunnede antagelser. I denne tråden diskuterer vi idèer, ikke hverandre.

 

Han kan forsovidt fint være norsk selv om han er innvandrer (noe jeg forsovidt er enig med at han skriver som). Det er uansett helt irellevant for det som diskuteres om han har bakgrunn som pakistander eller som same fra Finnmark. Man må unasett kunne forsvare de idèene man promoterer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er uansett helt irellevant for det som diskuteres om han har bakgrunn som pakistander eller som same fra Finnmark.

Ikke for mitt poeng som var at vedkommende og meningsfeller burde reise hjem (der de behersker språket) for å kjempe for innførelsen av religiøse lover. I sine hjemland har de også tradisjoner som samsvarer med eget syn. Her tvinger vi jenter til å gå nakne og prostituere seg alle som en. Jeg kan skjønne at dette for en bluferdig muslim må være uutholdelig. Derav synes jeg, for å slippe denne pinen det må være at kvinner i Norge utelukkende er prostituerte, at de bør reise hjem og dekke til sine kvinner og kappe av hverandres hender. Når man til dette repliserer "Jeg er norsk" må det klargjøres at; nei, du er ikke norsk. Du er innvandrer, med dårlig språk, og bør fremdeles reise hjem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er uansett helt irellevant for det som diskuteres om han har bakgrunn som pakistander eller som same fra Finnmark.

Ikke for mitt poeng som var at vedkommende og meningsfeller burde reise hjem (der de behersker språket) for å kjempe for innførelsen av religiøse lover. I sine hjemland har de også tradisjoner som samsvarer med eget syn. Her tvinger vi jenter til å gå nakne og prostituere seg alle som en. Jeg kan skjønne at dette for en bluferdig muslim må være uutholdelig. Derav synes jeg, for å slippe denne pinen det må være at kvinner i Norge utelukkende er prostituerte, at de bør reise hjem og dekke til sine kvinner og kappe av hverandres hender. Når man til dette repliserer "Jeg er norsk" må det klargjøres at; nei, du er ikke norsk. Du er innvandrer, med dårlig språk, og bør fremdeles reise hjem.

 

Jeg er ihvertfall av dem oppfatning at om du nå er finmarking med norsk stamtavle tilbake til 1400-tallet så burde det fremdeles være en god idè for deg å reise til saudi arabia (eller tilsvarende) dersom du synes at sharia faktisk er veien til et godt samfunn.

Hvor du tilfeldigvis var født virker mindre viktig så langt jeg ser det.

 

Jeg vil mye gjerne heller bo sammen i landet med pakistanere som tror på demokrati og frihet fremfor "ekte" nordmenn som tror sharia er en god idè. At det ene ofte sammenfaler med det andre ser jeg på som en kausal, men på ingen måte nødvendig relasjon.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall av dem oppfatning at om du nå er finmarking med norsk stamtavle tilbake til 1400-tallet så burde det fremdeles være en god idè for deg å reise til saudi arabia (eller tilsvarende) dersom du synes at sharia faktisk er veien til et godt samfunn.

Naturligvis. Hvis drømmen er å ri på kamel med en hånd i manko og ei eksosrype i burka, så bør man følge drømmen til ørkenen. Finnmarking som pakistaner. Men jeg har notert meg bak øret at et fåtall etniske nordmenn bærer i seg et slikt savn. De det gjelder bør selvsagt snarest ta med seg sine brune venner til Gardermoen. Jeg forlanger å omgi meg med nakne prostituerte mens jeg spiser ribbe og besudler kroppen min med alkohol. Det sier seg selv at det ikke nytter å være muslim i slike syndige omgivelser. Bon voyage.

Endret av freke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen reflektert over at "Det Norske Folk" ikke lenger eksisterer, pr. definisjon?

 

Et folk eller et folkeslag er en gruppe siviliserte, levende mennesker med samme kulturelle og etniske bakgrunn.

 

Det er derfor jeg synes at slike ting som freke kommer med ikke er særlig meningsfyllt. Hvor grensen mellom "en nordmann" og "en invandrer" går vil jo være helt subjektiv (eller evt. arbitrært satt på ett eller annet kritere slik som antall generasjoner født i landet). Når det heller ikke alltid er noen sammenheg mellom om folk er nylig flyttet inn til landet eller ikke og om de holder radikale fundamentalistiske religiøse/politiske syn så ser jeg ikke helt poenget med å peke ut "innvandrere" som noen spesiell problemgruppe.

 

De menneskene jeg motsetter meg gjør jeg det på en rent ideologisk grunnlag. Ett fett for meg om dette er nye innvandrere rett fra båten eller nylig radikaliserte norske ungdommer. For meg er det det eneste distinksjonene som betyr noe i denne debatten.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

En Sharia = en Grunnlov for dem med såpass lav kunnskap.

Norsk Sharia = Norsk Grunnlov,

Islamsk Sharia = Islamsk Grunnlov.

Tidligere har jeg tenkt på samme måte som dere frem til jeg fant sannheten bak Islam. islam skiller seg sterkt ut. det fins veldig sterke tegn på at Gud er der hele tiden. det er bare det at folk Aksepterer / ikke. Jeg er en som liker at sannheten skal frem. jeg vet om mange her som prøver å slokke det. men det skal frem uansett om dem liker/ikke. Ikke baser dine meninger på tro. studer & tenk så du ikke tar feil avgjørelser.

 

evt. sier gærne ting.

Lenke til kommentar

En Sharia = en Grunnlov for dem med såpass lav kunnskap.

Norsk Sharia = Norsk Grunnlov,

Islamsk Sharia = Islamsk Grunnlov.

Tidligere har jeg tenkt på samme måte som dere frem til jeg fant sannheten bak Islam. islam skiller seg sterkt ut. det fins veldig sterke tegn på at Gud er der hele tiden. det er bare det at folk Aksepterer / ikke. Jeg er en som liker at sannheten skal frem. jeg vet om mange her som prøver å slokke det. men det skal frem uansett om dem liker/ikke. Ikke baser dine meninger på tro. studer & tenk så du ikke tar feil avgjørelser.

 

evt. sier gærne ting.

 

Sharia er ikke en grunnlov. Det er fundamentale forskjeller på en grunnlov/konstutisjon og hvordan sharia fungerer. Noen land opererer på sharia direkte uten en grunnlov, slik som saudia arabia blandt flere. Noen andre land har en lovprosess som ligner litt mer på det norge har + sharia i tillegg. I uansett tilfelle er det ikke den samme tingen som en grunnlov. En grunnov er et resultat av en politisk prosess. sharia er resultat av religiøse lederes tolkninger av koranen og hadith. En grunnlov kan endres og legges til. sharia kan i beste fall kun omtolkes basert på det som står i koranen (som tross alt aldri vil endre seg). Dette er bare noen av hovedforskjellene.

 

"Muslim states using classical Sharia: Saudi Arabia and some of the Gulf states do not have constitutions or legislatures. Their rulers have limited authority to change laws, since they are based on Sharia as it is interpreted by their religious scholars. Iran shares some of these characteristics, but also has a parliament that legislates in a manner consistent with Sharia"

kilde: wikipedia on sharia

 

Jeg er forøvrig helt enig i at vi ikke skal basere våre handlinger på ubegrunnet tro og at sannhet er viktig. Hvis du mener da at det er grunnlag for å si at gud eller allah er virkelig så er det bare å presentere bevisene som støtter denne konklusjonen. Hvis du kan gjøre dette uten å ty til ubegrunnet tro så har vi kanskje noe mer å snakke om...

 

Hvis du velger å gjøre dette her så vær snill å presenter argumentet ditt selv. Ikke bare copypaste/gjennta/link til noe som andre har sagt. Hvis du ikke er i stand til å formulere et argument på egenhånd så indikerer det bare at du ikke ikke forstår resonementet - og da kan jeg heller ikke tro at du faktisk har kritisk vurdert argumentet du promoterer (hvilket ville gjøre det hele lite troverdig)

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norsk Sharia = Norsk Grunnlov,

:ph34r: (<- burka) Desverre har vi ikke norsk sharia. Dine drømmer om å dra med deg dritten du rømte fra drukner i norske verdier. Altså ikke dine verdier :) Hvorfor flykter du til et land av hedninger? Du og dine finner ingen fred her. Men hjemme har du avkappede hender og burka. Hva venter du på? Jeg skal skysse deg gratis til Gardermoen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Norsk Sharia = Norsk Grunnlov,

:ph34r: (<- burka) Desverre har vi ikke norsk sharia. Dine drømmer om å dra med deg dritten du rømte fra drukner i norske verdier. Altså ikke dine verdier :) Hvorfor flykter du til et land av hedninger? Du og dine finner ingen fred her. Men hjemme har du avkappede hender og burka. Hva venter du på? Jeg skal skysse deg gratis til Gardermoen.

 

For det første, hva er norske verdier?

 

For 20 år siden, så var samfunnet i Norge veldig annerledes ennå, og mange sa at dette var norske verdier.

Lenke til kommentar

Norsk Sharia = Norsk Grunnlov,

:ph34r: (<- burka) Desverre har vi ikke norsk sharia. Dine drømmer om å dra med deg dritten du rømte fra drukner i norske verdier. Altså ikke dine verdier :) Hvorfor flykter du til et land av hedninger? Du og dine finner ingen fred her. Men hjemme har du avkappede hender og burka. Hva venter du på? Jeg skal skysse deg gratis til Gardermoen.

 

For det første, hva er norske verdier?

 

For 20 år siden, så var samfunnet i Norge veldig annerledes ennå, og mange sa at dette var norske verdier.

 

Vel verdier forandrer seg nturligvis med samfunnene, men hvis spørsmålet ditt var seriøst så kan man jo ihvertfall begynne med å definere det som er de moderne vestlige verdiene, som er hovedprinsipper som vi deler med mesteparten av den vestlige verden, samt noen andre land rundtomkring i verden.

 

Dette er selvfølgleig et fryktelig stort tema, så jeg forholder meg nå bare til noen korte eksempler:

 

- bevegelsesfrihet (friheten til å reise og bevege deg der du vil)

- ytringsfrihet

- rettssikkerhet, slik at du ikke kan dømmes uten en lovlig og rettferdig rettsak.

- folkestyre, der det til sist er folket som sitter med makten til å besteme over hvem som skal styre landet og hvordan. (ikke til å blandes med et rent flertallsstyre vel og merke da det er noe ganske annet)

- like rettigheter for alle mennesker, uavhengig av kjønn, etnisitet, religion osv.

- friheten til å søke sin egen lykke, utne å være bundet av tradisjoner eller kaste eller kjønnsroller osv.

 

Dette erbare noen kjappe eksempler som sagt. Skal du definere norske verdier så er det blandt annet disse + flere ting som er mer særnorske. Dette skal jeg ikke gå mer inn i da det egentig de detaljene er ganske uinterssante for mitt argument. Poenget er ihvertfall at sharia crasher med med mange av de fundamentale vestlige verdiene som vi nordmenn også holder til (da snakker om jeg om det store flertallet naturligvis, da det alltid vil finnes unntak).

 

Dermed er det godt grunnlag for å si at sharia ikke er kompatibelt med norske verdier (og verdiene til resten av vesten, samt store deler av resten av verden).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

For det første, hva er norske verdier?

Hei AliBaba. Jeg skjønner at du må spørre. De verdiene ligger tross alt ganske langt unna dine verdier. Faktisk tror jeg ikke du vil bli i stand til å skjønne dem. Dine drømmer om å dra med deg dritten du rømte fra drukner i norske verdier. Altså ikke dine verdier :)Hvorfor flykter du til et land av hedninger? Du og dine finner ingen fred her. Men hjemme har du avkappede hender og burka. Hva venter du på? Dra hjem til dine egne verdier. Kapp av hendene på hverandre og sy igjen kjønnsleppene på kvinnene deres. Kos dere i avfallet deres. Forpest ikke landet mitt med deres nærvær. Adjø :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...