Gå til innhold

Sharia.no - en trist og forkastelig side?


Anbefalte innlegg

Jeg ble født i Norge.

 

FAIL.

AliBaba, ditt tilfelle er allerede tatt hensyn til. La meg sitere: Hvis drømmen er å ri på kamel med en hånd i manko og ei eksosrype i burka, så bør man følge drømmen til ørkenen. Finnmarking som pakistaner. Men jeg har notert meg bak øret at et fåtall etniske nordmenn bærer i seg et slikt savn. De det gjelder bør selvsagt snarest ta med seg sine brune venner til Gardermoen. Jeg forlanger å omgi meg med nakne prostituerte mens jeg spiser ribbe og besudler kroppen min med alkohol. Det sier seg selv at det ikke nytter å være muslim i slike syndige omgivelser. Bon voyage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

For det første, hva er norske verdier?

Hei AliBaba. Jeg skjønner at du må spørre. De verdiene ligger tross alt ganske langt unna dine verdier. Faktisk tror jeg ikke du vil bli i stand til å skjønne dem. Dine drømmer om å dra med deg dritten du rømte fra drukner i norske verdier. Altså ikke dine verdier :)Hvorfor flykter du til et land av hedninger? Du og dine finner ingen fred her. Men hjemme har du avkappede hender og burka. Hva venter du på? Dra hjem til dine egne verdier. Kapp av hendene på hverandre og sy igjen kjønnsleppene på kvinnene deres. Kos dere i avfallet deres. Forpest ikke landet mitt med deres nærvær. Adjø :)

 

Ser at du virkelig skjærer alle muslimener over en kam.

 

 

Omskjæring av kvinner har ikke noe med islam å gjøre. Det vet du godt. Og det er bare få ytterst land som praktiserer dette. Prakisen domineres mest i Afrika.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Omskjæring av kvinner har ikke noe med islam å gjøre. Det vet du godt. Og det er bare få ytterst land som praktiserer dette. Prakisen domineres mest i Afrika.

Og som jeg har påpekt; i deres hjemland vil dere finne en (u)kultur som samsvarer med deres eget syn. Jeg har altså tatt høyde for at hverken deres religion eller kultur passer inn her.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg ble født i Norge.

 

FAIL.

AliBaba, ditt tilfelle er allerede tatt hensyn til. La meg sitere: Hvis drømmen er å ri på kamel med en hånd i manko og ei eksosrype i burka, så bør man følge drømmen til ørkenen. Finnmarking som pakistaner. Men jeg har notert meg bak øret at et fåtall etniske nordmenn bærer i seg et slikt savn. De det gjelder bør selvsagt snarest ta med seg sine brune venner til Gardermoen. Jeg forlanger å omgi meg med nakne prostituerte mens jeg spiser ribbe og besudler kroppen min med alkohol. Det sier seg selv at det ikke nytter å være muslim i slike syndige omgivelser. Bon voyage

 

 

Quran:

 

109.006

YUSUFALI: To you be your Way, and to me mine.

PICKTHAL: Unto you your religion, and unto me my religion.

SHAKIR: You shall have your religion and I shall have my religion.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Omskjæring av kvinner har ikke noe med islam å gjøre. Det vet du godt. Og det er bare få ytterst land som praktiserer dette. Prakisen domineres mest i Afrika.

Og som jeg har påpekt; i deres hjemland vil dere finne en (u)kultur som samsvarer med deres eget syn. Jeg har altså tatt høyde for at hverken deres religion eller kultur passer inn her.

 

Dere?

 

Hvem er det du sikter til?

 

Muslim fra Saudi Arabia?

Muslim fra Tyrkia?

Muslim fra Bosnia?

Muslim fra Iran?

Muslim fra Irak?

Muslim fra India?

Muslim fra Pakistan?`

Muslim fra Indonesia?

Muslim fra Egypt?

 

Alle disse landene har ulike kulturer. Noe strider imot islam, og andre akseptet av kulturen gjør ikke det. Det går i tråd med islam.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Quran:

 

109.006

YUSUFALI: To you be your Way, and to me mine.

PICKTHAL: Unto you your religion, and unto me my religion.

SHAKIR: You shall have your religion and I shall have my religion.

freke:

 

 

Hvorfor flykter du til et land av hedninger? Du og dine finner ingen fred her. Men hjemme har du avkappede hender og burka. Hva venter du på? Dra hjem til dine egne verdier.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

For endte gang er jeg FØDT i Norge. Jeg har ikke flyktet noen steder jeg. Og kommer trolig heller ikke gjøre det i fremtiden. Vi får se.

 

 

Jeg vet at noen norske verdier, går imot islam. Det er jo heller ikke rart. Norge er ikke et muslimsk land, så det er logisk. Jeg er også uenig med de som vil "islamisere" vestlige land. Det er heller ikke mulig og "en våt drøm" for de muslimene som tror det.

 

Det går også imot islam. Islam kan ikke tvinge andre ikke muslimer å følge islamske lover. Norge er et kristen\sekulær land, ikke et muslimsk land.

 

Slapp av, ikke uro deg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

For endte gang er jeg FØDT i Norge. Jeg har ikke flyktet noen steder jeg. Og kommer trolig heller ikke gjøre det i fremtiden. Vi får se.

Så du ønsker ikke sharia i Norge? Om det var et frivillig alternativ?

 

 

Som sagt så går det imot "norske verdier". Majoriten av nordmenn er ikke muslimer. Det er et godt nok argument, hvorfor jeg ikke vil ha sharia i Norge. Hvis majoriten vil ddet , blir det en annen annen sak. Men det er bare i muslslismke land at man vil ha islamske regler.

 

Hvorfor skal ikke muslimer følge shariah i Norge (majoriteten), når de ikke tror på Koranen? Det blir bare absurd.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

For det første, hva er norske verdier?

Hei AliBaba. Jeg skjønner at du må spørre. De verdiene ligger tross alt ganske langt unna dine verdier. Faktisk tror jeg ikke du vil bli i stand til å skjønne dem. Dine drømmer om å dra med deg dritten du rømte fra drukner i norske verdier. Altså ikke dine verdier :)Hvorfor flykter du til et land av hedninger? Du og dine finner ingen fred her. Men hjemme har du avkappede hender og burka. Hva venter du på? Dra hjem til dine egne verdier. Kapp av hendene på hverandre og sy igjen kjønnsleppene på kvinnene deres. Kos dere i avfallet deres. Forpest ikke landet mitt med deres nærvær. Adjø :)

 

For det første er du nå langt over grensen for satire og for det andre gjenntar du deg bare fælt. For det tredje så var dette et helt gyldig spørsmål av ey baba og ikke nødvendigvis i støtte til den andre posteren i det hele tatt. Du er klar over at dette var to forskjellige mennesker som snakket til deg sant? Jeg håper at det det bare en oversikt fra din side. Du må ikke bli en slik person som anntar at alle som argumenterer mot deg nødvendigis ER utlendinger eller er enig med alt som den andre siden sier. Da er du på vei i en slippery slope.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hvis majoriten vil ddet , blir det en annen annen sak.

Og der har du fortjent billett til en eller annen ørken. Du finner sikkert ett eller annet 'framifrå' land som kan ta deg imot.

 

 

Sa jeg noe galt?

 

Majoriten i Norge er imot shariah, og jeg har en forståelse for det. Norge er ikke et muslimsk land. Deter uislamsk å insette sharia i et land, der det ikke domineres av muslimer.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

109.006

YUSUFALI: To you be your Way, and to me mine.

PICKTHAL: Unto you your religion, and unto me my religion.

SHAKIR: You shall have your religion and I shall have my religion.

 

Om du skal quote koranen eller kommentarene til de som tolker den så synes jeg det er fint om du ikke bare velger å lese det som faktisk høres rimelig ut. Altså - for all det jeg FORETREKKER at du faktisk cherrypicker de gode tingene fra den hvis du først skal velge å følge noe som står i boken i det hele tatt - men vær snill å ikke prøv å gi inntrykk av at det er en bok som sier at alle må bare prøve å være venner med hverandre og holde hender og synge halleluja sammen...

 

Det under er bare en miniskul dråpe i havet av eksempler på forferdelig intolleranse som finnes i muslimenes "hellige skrifter". Du kan si mye om Islam, men at det er noen religion som er basert på toleranse må du dra lenger ut på landet med. I så fall har du fått en annen utgave av boken enn meg...

 

Og før du roper "context context!" så har jeg faktisk lest nok før og etter mange av disse versene til å se at det er på ingen måte snakk om noe feilaktig quotemining. koranen har ihvertfall det over bibelen - den sier det den mener med ganske klare ord mesteparten av tiden.

 

Qur’an 3:56 “As for those disbelieving infidels, I will punish them with a terrible agony in this world and the next. They have no one to help or save them.”

 

Qur’an 4.89 They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah’s way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

 

Qur’an 5:51 “Muslims, do not make friends with any but your own people.”

 

Qur’an 5:72 “They are surely infidels who say; ‘God is the Christ, the Messiah, the son of Mary.”

 

Qur’an 8:12 cp. 8:60 “Instill terror into the hearts of the unbelievers”; “smite above their necks and smite all their finger-tips off them”

 

Qur’an 2:191 “...kill the disbelievers wherever we find them”

 

Qur’an 9.33 He it is Who sent His Apostle with guidance and the religion of truth, that He might cause it to prevail over all religions.

 

Qur’an 2:193 “And fight with them until there is no persecution, and religion should be only for Allah”

 

Qur’an 8:71 And if they intend to act unfaithfully towards you, so indeed they acted unfaithfully towards Allah before, but He GAVE YOU MASTERY OVER THEM

 

Qur’an 8:55 Surely the vilest of animals in Allah’s sight are those who disbelieve.

 

Qur’an 22:19-22 “fight and slay the Pagans, seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem” “for them (the unbelievers) garments of fire shall be cut and there shall be poured over their heads boiling water whereby whatever is in their bowels and skin shall be dissolved and they will be punished with hooked iron rods”

 

Qur’an 48:13 Those who “believe not in Allah and His Messenger, He has prepared, for those who reject Allah, a Blazing Fire!”

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Qur’an 2:193 “And fight with them until there is no persecution, and religion should be only for Allah”

 

 

--------------------------------

 

De som ikk har lest koranen, burde ihvertfall lese et eller flere vers før 2:193.

 

 

Fight for the cause of God, those who fight you, but do not transgress, for God does not love the transgressors (2:190).

 

Slay them wherever you may catch them and expel them from the place from which they expelled you. The sin of disbelief in God is greater than committing murder. Do not fight them in the vicinity of the Sacred Mosque in Mecca unless they start to fight. Then slay them for it is the recompense that the disbelievers deserve (2:191). If they give up disbelief and fighting, God is All-forgiving and All-merciful. (2:192)

 

Fight them so that there will be no disbelief in God and God's religion will become dominant. If they change their behavior, there would be no hostility against anyone except the unjust. (2:193)

 

 

 

If they desist from disbelief in what you believe in, then cease fighting with them, because there is no hostility except against the oppressors. In this verse also, the cause has been mentioned in place of the effect. Instead of saying "then cease fighting with them" it points out the cause that, there should be no hostility except against the oppressors. It is like the verse: But if they repent and establish the prayer and pay the zakat, then they are your brethren in faith (9:11).

 

They: Arabere som angrep muslimer flere ganger. Dette verset handler ikke om jøder eller kristne.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Qur’an 2:193 “And fight with them until there is no persecution, and religion should be only for Allah”

 

 

--------------------------------

 

De som ikk har lest koranen, burde ihvertfall lese et eller flere vers før 2:193.

 

 

Fight for the cause of God, those who fight you, but do not transgress, for God does not love the transgressors (2:190).

 

Slay them wherever you may catch them and expel them from the place from which they expelled you. The sin of disbelief in God is greater than committing murder. Do not fight them in the vicinity of the Sacred Mosque in Mecca unless they start to fight. Then slay them for it is the recompense that the disbelievers deserve (2:191). If they give up disbelief and fighting, God is All-forgiving and All-merciful. (2:192)

 

Fight them so that there will be no disbelief in God and God's religion will become dominant. If they change their behavior, there would be no hostility against anyone except the unjust. (2:193)

 

 

 

If they desist from disbelief in what you believe in, then cease fighting with them, because there is no hostility except against the oppressors. In this verse also, the cause has been mentioned in place of the effect. Instead of saying "then cease fighting with them" it points out the cause that, there should be no hostility except against the oppressors. It is like the verse: But if they repent and establish the prayer and pay the zakat, then they are your brethren in faith (9:11).

 

They: Arabere som angrep muslimer flere ganger. Dette verset handler ikke om jøder eller kristne.

 

Du kan prøve å vinkle dette akkurat som du vil for min del. Jeg trenger bare en enkelt linje ut av alt dette som du postet i forsvar for å demonstrere mitt poeng (dog det er flere andre her som også er ganske treffende):

 

"The sin of disbelief in God is greater than committing murder"

 

Der. Om du tror det og er villig til å forvare en slik tro så har vi egentlig ikke lenger noe mer mellom oss som er verdt å diskutere. Du har i så fall valgt å se meg og mange andre av mine medmennesker som udyr og monstre. Mennesker med et slikt syn på meg kan jeg nesten ikke unngå å definere som mine fiender selv om jeg ikke har spesiellt lyst på fiender.

 

Det er litt morsomt forresten at du uthever de delene som sier at det er bare å underkaste seg for å unngå vold (som om det var en formildende faktor) - lol! Det er et flott forsvar vettu ;) Her trodde jeg at Islam var intollerant, men så viser det seg at det er meg som tvinger andre til å måtte hate meg. Om bare jeg hadde visst dette før så kunne jeg jo underkastet meg islam og fått fred i verden mye før... *boggle*

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

En Sharia = en Grunnlov for dem med såpass lav kunnskap.

Norsk Sharia = Norsk Grunnlov,

Islamsk Sharia = Islamsk Grunnlov.

Tidligere har jeg tenkt på samme måte som dere frem til jeg fant sannheten bak Islam. islam skiller seg sterkt ut. det fins veldig sterke tegn på at Gud er der hele tiden. det er bare det at folk Aksepterer / ikke. Jeg er en som liker at sannheten skal frem. jeg vet om mange her som prøver å slokke det. men det skal frem uansett om dem liker/ikke. Ikke baser dine meninger på tro. studer & tenk så du ikke tar feil avgjørelser.

 

evt. sier gærne ting.

 

Sharia er ikke en grunnlov. Det er fundamentale forskjeller på en grunnlov/konstutisjon og hvordan sharia fungerer. Noen land opererer på sharia direkte uten en grunnlov, slik som saudia arabia blandt flere. Noen andre land har en lovprosess som ligner litt mer på det norge har + sharia i tillegg. I uansett tilfelle er det ikke den samme tingen som en grunnlov. En grunnov er et resultat av en politisk prosess. sharia er resultat av religiøse lederes tolkninger av koranen og hadith. En grunnlov kan endres og legges til. sharia kan i beste fall kun omtolkes basert på det som står i koranen (som tross alt aldri vil endre seg). Dette er bare noen av hovedforskjellene.

 

"Muslim states using classical Sharia: Saudi Arabia and some of the Gulf states do not have constitutions or legislatures. Their rulers have limited authority to change laws, since they are based on Sharia as it is interpreted by their religious scholars. Iran shares some of these characteristics, but also has a parliament that legislates in a manner consistent with Sharia"

kilde: wikipedia on sharia

 

Jeg er forøvrig helt enig i at vi ikke skal basere våre handlinger på ubegrunnet tro og at sannhet er viktig. Hvis du mener da at det er grunnlag for å si at gud eller allah er virkelig så er det bare å presentere bevisene som støtter denne konklusjonen. Hvis du kan gjøre dette uten å ty til ubegrunnet tro så har vi kanskje noe mer å snakke om...

 

Hvis du velger å gjøre dette her så vær snill å presenter argumentet ditt selv. Ikke bare copypaste/gjennta/link til noe som andre har sagt. Hvis du ikke er i stand til å formulere et argument på egenhånd så indikerer det bare at du ikke ikke forstår resonementet - og da kan jeg heller ikke tro at du faktisk har kritisk vurdert argumentet du promoterer (hvilket ville gjøre det hele lite troverdig)

 

-Stigma

Ta et søk på det.

 

Ingen land per dato er så frisk, du kan godt si at saudi Arabia er den mest rolige, det med uro kommer av at noen deler av islamisk Sharia ikke blir praktisert. så det er nok ingen 100% land sharia per dato.

 

Du har rett der hvor du sier at folkesharia / folkegrunnlov er bestemt av folk & dermed er endringsbarlig. ( du har vel sett hvor mye voldtekter osv vg skriver om daglig? :/, mye lavere tall i Saudi for en rar grunn)

Islamsk Sharia kan ikke endres & trenger ingen endringer ellersom reglene er lagd perfekt da Gud selv har bestemt det som det rette.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Qur’an 2:193 “And fight with them until there is no persecution, and religion should be only for Allah”

 

 

--------------------------------

 

De som ikk har lest koranen, burde ihvertfall lese et eller flere vers før 2:193.

 

 

Fight for the cause of God, those who fight you, but do not transgress, for God does not love the transgressors (2:190).

 

Slay them wherever you may catch them and expel them from the place from which they expelled you. The sin of disbelief in God is greater than committing murder. Do not fight them in the vicinity of the Sacred Mosque in Mecca unless they start to fight. Then slay them for it is the recompense that the disbelievers deserve (2:191). If they give up disbelief and fighting, God is All-forgiving and All-merciful. (2:192)

 

Fight them so that there will be no disbelief in God and God's religion will become dominant. If they change their behavior, there would be no hostility against anyone except the unjust. (2:193)

 

 

 

If they desist from disbelief in what you believe in, then cease fighting with them, because there is no hostility except against the oppressors. In this verse also, the cause has been mentioned in place of the effect. Instead of saying "then cease fighting with them" it points out the cause that, there should be no hostility except against the oppressors. It is like the verse: But if they repent and establish the prayer and pay the zakat, then they are your brethren in faith (9:11).

 

They: Arabere som angrep muslimer flere ganger. Dette verset handler ikke om jøder eller kristne.

 

Du kan prøve å vinkle dette akkurat som du vil for min del. Jeg trenger bare en enkelt linje ut av alt dette som du postet i forsvar for å demonstrere mitt poeng (dog det er flere andre her som også er ganske treffende):

 

"The sin of disbelief in God is greater than committing murder"

 

Der. Om du tror det og er villig til å forvare en slik tro så har vi egentlig ikke lenger noe mer mellom oss som er verdt å diskutere. Du har i så fall valgt å se meg og mange andre av mine medmennesker som udyr og monstre. Mennesker med et slikt syn på meg kan jeg nesten ikke unngå å definere som mine fiender selv om jeg ikke har spesiellt lyst på fiender.

 

Det er litt morsomt forresten at du uthever de delene som sier at det er bare å underkaste seg for å unngå vold (som om det var en formildende faktor) - lol! Det er et flott forsvar vettu ;) Her trodde jeg at Islam var intollerant, men så viser det seg at det er meg som tvinger andre til å måtte hate meg. Om bare jeg hadde visst dette før så kunne jeg jo underkastet meg islam og fått fred i verden mye før... *boggle*

 

-Stigma

Nei det har ikke han valgt. Koran forteller videre at en muslim skal respektere de andre (dersom dem selv gjør det seff). han har ikke rett til å tvinge deg til å bli Muslim. men han er pålagt å informere deg om at Gud eksisterer så valget blir da ditt eget valg. Videre forteller Gud koran DEG "The sin of disbelief in God is greater than committing murder". det er noe du kan gjøre noe med sålenge du lever. men om man dør så er det ingen tilbakevei. du bør tenke der selv og finne ut hva du vil for ingen av oss har rett til å bestemme for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...