Gå til innhold

i5 og i7 vs Sandy Bridge


ronron25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var : 1.00 619272 Intel Core? i7 Quad Processor i7-2600K

3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed

1.00 618006 Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL8

Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, Venge

1.00 617978 ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX & SLI, SATA 6G

bestillt..

 

Da har jeg offisielt emigrert fra amd til intel.. Spent :ph34r:

Lenke til kommentar

Da var : 1.00 619272 Intel Core? i7 Quad Processor i7-2600K

3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed

1.00 618006 Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL8

Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, Venge

1.00 617978 ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX & SLI, SATA 6G

bestillt..

 

Da har jeg offisielt emigrert fra amd til intel.. Spent :ph34r:

Ser bra ut det der, tror det kommer til å smelle. Har lest noen tester på det HK og det virker lovende til en grei pris. Og prosessoren er også veldig bra.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor man ikke kan få full båndbredde når man kjører SLI eller CrossF? Hvis jeg har forstått riktig, så får man det på f.eks Asus Crosshair IV Formula, men altså ennå ikke på et P67 kort?

Lenke til kommentar

i5-2500K er den som jeg ser anbefales av av Toms Hardware og bekreftes langt på vei av TweakTown -i følge Anandtech sin første test så skriver de at:

 

The Core i7-2600K is tempting at $317 but the Core i5-2500K is absolutely a steal at $216.

 

-de overklokker tydeligvis omtrent like godt i følge Anantech. Da blir spørsmålet om du egentlig trenger en 8-trådet i5-2600K, eller om du vil spare pengene og klarer deg med en 4-trådet i5-2500K. Til gaming, er det neppe det som avgjør opplevelsen mest, så langt testene jeg til nå har sett.

 

Kan legge til at The Guru of 3D skriver følgende til slutt:

"When a product is good, we say it's good, flat-out and simple, that's the Core i5 2500K alright. The Core i7 2600K however is nearing perfection."

 

Personlig virker det som at i5-2500K er beste kjøp...

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

i5-2500K er den som jeg ser anbefales av av Toms Hardware og bekreftes langt på vei av TweakTown -i følge Anandtech sin første test så skriver de at:

 

The Core i7-2600K is tempting at $317 but the Core i5-2500K is absolutely a steal at $216.

 

-de overklokker tydeligvis omtrent like godt i følge Anantech. Da blir spørsmålet om du egentlig trenger en 8-trådet i5-2600K, eller om du vil spare pengene og klarer deg med en 4-trådet i5-2500K. Til gaming, er det neppe det som avgjør opplevelsen mest, så langt testene jeg til nå har sett.

 

Kan legge til at The Guru of 3D skriver følgende til slutt:

"When a product is good, we say it's good, flat-out and simple, that's the Core i5 2500K alright. The Core i7 2600K however is nearing perfection."

 

Personlig virker det som at i5-2500K er beste kjøp...

Enig, det virker som det er meningsløst å kjøpe 2600k om man skal overklokke når man kan få en 2500k for 2 tredjedeler av prisen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det synes jeg er litt urimelig mot oss forbrukere, men ok.

Det kalles konkurranse (eller mangel på sådan). Dersom AMD ikke lykkes med Bulldozer til høsten så vil nok ting ble enda mer "urimelige".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Urimelig og urimelig... Det holder i massevis til selv toppkortene. Det holder også greit med 2 kort såvidt jeg vet(?) Skal du kjøre enda flere kort så har du brukt så mye penger at du like gjerne kunne gått for hi-end chipsettet.

 

Er ikke snakk om bare til skjermkort her, skal du ha kontrollerkort for flere SATA / SAS porter til lagring eller for å gi mer puff i SSDene så spiser disse av denne kaka også.

Samme med USB3 kontrollere, så trangt blir det.

 

Hos AMD og på LGA 775 var dette svært greit, her var valget av HK som avgjorde og du stod fritt til å velge CPU.

Nå må du velge billig HK og billig CPU og kan ikke blande din egen oppskrift.

Med billig tenker jeg på PCI-E begrensningen på X16, ikke faktisk utsalgspris.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

UEFI booter mye raskere, og så har det som sagt bedre GUI.

EFI har GUI, BIOS har bare UI... Hvorvidt det er bedre er vel heller en smakssak.

 

Hastighet... fra 4 sek til 3 sek ? OS'et vil høyst sannsynlig bruke så lang tid at du ikke merker forskjellen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...