Gå til innhold

Final Fantasy X-tråden


VTW

Anbefalte innlegg

Holder på å spille gjennom FFX nå, og tenkte jeg kunne starte en FFX-tråd ettersom jeg nå er ekspert på spillet :p

 

Og fordi jeg selv trenger litt hjelp...

 

Noe jeg lurer på:

På begynnelse av "Besaid - Ancient Road" er det en sslags gammel ruin. På toppen av denne ruinen er det to "save spheres", men jeg ser ingen måte for meg å komme meg opp dit. Noen som vet noe om hvorfor de er plassert der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*mine innlegg

 

Jeg spilte FFX på ps2 for herrens mange år siden, da jeg endelig la det fra meg hadde jeg spilt 350 timer og maxa alle statsene (dvs customiza hvert enkelt brett med skills).

 

Jeg husker ikke helt hva du mener, men jeg vet at det er mange steder du passerer i starten av spillet hvor du først får tilgang senere. Det kan være det som er tilfellet hos deg?

Lenke til kommentar

Bø sann. Noe du lurer på om FFX, så er det bare å spørre, evt meg ;)

 

Save spheren du tenker på får du ikke tilgang til nå, men senere i spillet.

 

 

Du får tilgang til luftskipet ett stykke ut i spillet, og du kan da få tak i noen koder som låser opp ulike steder på kartet som du kan reise til med luftskipet...denne save spheren er ÈTT av disse stedene.

 

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

 

Jeg har skipet, og har bare noen få dark aeons og bossen igjen. Og tror ikke det er et hemelig sted. Vet at du kan komme til det stedet under broen, ved fossen. Tror det het "Besaid Falls" eller noe, og alt som er der er Kimahri's Dragoon Lance.

 

 

Men det er ikke her jeg tenker. Litt lengre mot Besaid er det to til 'save sphere's som befinner seg oppå en slags bue som man går under/gjennom.

 

EDIT: La på en anti-spoil ;)

Endret av VTW
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Noe jeg lurer på:

På begynnelse av "Besaid - Ancient Road" er det en slags gammel ruin. På toppen av denne ruinen er det to "save spheres", men jeg ser ingen måte for meg å komme meg opp dit. Noen som vet noe om hvorfor de er plassert der?

 

Her er et bilde av den, den er oppe på den store støttepilaren.

post-69388-0-34744900-1313130941_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmm, nå er det lenge siden jeg har spilt ffx, men det er mulig at det du ser på bildet er et sted du kun kommer med airship´et senere. Du vet der du kan søke etter skjulte steder på kartet med egendefinerte koordinater? Godt mulig at det er slik du kommer deg dit.

 

Kan ikke huske om du har chocobo her, men hvis du har det så kanskje den kan hoppe opp? Let etter sånn hoppested for de kanskje.

Vel, flere forslag har jeg ikke. Glhf

Lenke til kommentar

på kartet med luft skipet så kan du gjøre 2 ting for å åpne noen hemmelige steder Enten søke rundt. "søk systematisk" eller skrive passord (husker dem ikke da det er lenge siden nå me google kan). har du tatt ultima og omega. samt etter alle dark aeons så kommer Penance i calm lands. husk å booste luck i sphere grid viktig.

Lenke til kommentar

I got this:

 

Unlockable ---- How to Unlock

Baaj Temple ---- X=11-16, Y=57-63

Sanubia Sands ---- X=12-16, Y=41-45

Besaid Falls ---- X=29-32, Y= 73-76

Mi'hen Ruins ---- X=33-36, Y= 55-60

Battle Site ---- X=39-47, Y=56-60

Omega Ruins ---- X=69-75, Y=33,38

 

OG:

 

Password 1: GODHAND

 

This unlocks a small ravine under Mushroom Rock Road where you can get Rikku's legendary weapon.

 

 

Password 2: VICTORIOUS

 

This pass lets you go to a small ruined location in Besaid which has Rikku's Victorious armor.

 

 

Password 3: MURASAME

 

Another location in Besaid, but this one gives you Auron's sword the Murasame.

Endret av LunaticFanaticHD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

JIZZ!!!

 

Det er bekreftet at det skal komme en HD utgave av Final Fantasy X til PS3. Det var akkurat det jeg trengte å lese :)

 

 

Final Fantasy X is Coming to PlayStation Vita and PS3 in HD

Square Enix will bring PlayStation 2 role-playing game Final Fantasy X to the PlayStation Vita and PlayStation 3, the company announced today, giving the 2001 video game a high definition makeover.

 

The game's publisher called the HD upgrade a "special 10th anniversary production" but did not show the Vita and PS3 version in action, only saying that the specs for each version of Final Fantasy X would be similar. No date yet and no word on that Final Fantasy VII remake you were hoping for, but a potentially good sign for the Vita.

 

 

Lenke til kommentar

Husker jeg ikke feil så tok det meg akkurat 220 timer å fullføre spillet etter å ha respecca hele talentbrettet med alt max. Spørs om jeg får tid til å gjøre det igjen... Særlig monster hunter-greiene tok tid husker jeg!!

 

Men med tanke på cutscenes som idag fortsatt er imponerende på ps2, bare i HD på en tv som er litt større enn den jeg hadde da gir meg gåsehud.

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Husker jeg ikke feil så tok det meg akkurat 220 timer å fullføre spillet etter å ha respecca hele talentbrettet med alt max. Spørs om jeg får tid til å gjøre det igjen... Særlig monster hunter-greiene tok tid husker jeg!!

 

Men med tanke på cutscenes som idag fortsatt er imponerende på ps2, bare i HD på en tv som er litt større enn den jeg hadde da gir meg gåsehud.

 

220 timer er ikke dårlig med max stats,DA,penance,ultimate armors,monster capturing,BB,CW,arena creations osv.

Meg selv ligger jeg på 190timer nå og jeg har enna ikke fått gjort alt jeg vil

ting som gjenstår,999 kills på alle,alle OD modesa,Ribbon på alle 7 charsa med andre ultimate stats,farming til max money som er 9999999gil,AP trick don tonberry eller king cactuar,farming av alle att spheres,DY farming,DA,penance,monster arena creations,original creations,nemesis.og 99 warp sheres i Omega ruins som man har 1/240 sjangs og åpne alle 12 uten og få battle.

Nok av og gjøre.Men gleder meg uansett til FFX relansering på ps3,selv om jeg spiller FFX på min ps3 nå:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...