Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase / Worklog: Ford Ranger 2009.


Hansien

Anbefalte innlegg

_MG_1367.jpg

 

Ford Ranger Wildtrack

 

Informasjon

Bilen er i utgangspunktet bygget på samme plattform som Mazda BT50, men for har gjordt en bedre jobb med videreutviklingen av utseendes på bilen i forhold til BT50'en. Opprinnelig er dem produsert hos Marks motors

Doningen har en 2.5 liters Turbo Diesel compact Intercooler. Motoren yter orginalt 143HK/330nm.*

Ellers er bilen en av de bedre, i mine øyner, å kjøre i sin klasse. Ikke effektmessig, men kjørekomfor/kjøreglede!¨

Bilen er utstyrt med den største utstyrspakken den er levert med, derav navnet Wildtrack, som vil si blant annet:

Delskinn/alcantra seter, litt stiligere bil å se på, stigtrinn samt masse mer småplukk.

 

Skal du ha mer informasjon så har www.Ford.com mye av dette.

 

Største utfordring blir å finne deler til bilen da noe det jeg har planer om ikke er så vanlig for denne bilen. Har sittet i nesten 2 måneder (Halvaktivt) og leita frem til komplett hevesett blant annet. Samt at jeg jobber litt etter TTT prinsippet! :whistle:

  • Motor
    • Holde i live

  • Interiør
    • Bytte ut orginal, døll CD spiller med 2din spiller
    • Montere nye høytalere for bedre lydkvalitet
    • Bytte ut diskanter mot noen bedre.

  • Eksteriør
    • Lakker om deksler rundt spredere fra grått til sort
    • Panserbeskytter. (Ny er montert, uten "RANGER" teksten på.)
    • Skaffe blanke deksler til frontlykter, og eventuelt baklykter om det er å oppdrive.

  • Understell
    • Heving. (Venter bare på at de første TÜV-godkjente som hever bilen mer enn 1" nå!!)
    • Større dekk, men må finne ut hvor store jeg kan ha når jeg har fått hevet bilen.

  • Forklaringsliste
    • Grønt - Ferdig
    • Oransje - Påbegynt
    • Rødt - ikke startet med enda

Det er sikkert mer som skulle stått her. Men dette var det jeg kom på i farten.

  • Bilen 2 timer etter jeg hentet den.

_01203.jpg

 

 

Bilder av bilen utvikling i spoiler.

 

  • Bilen per 28/12-2010

5300101738_e540038fa5_z.jpg

  • Bilen per 22.08.12

_MG_1396.JPG

 

 

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med heising, større dekk og ARB lukter det vel kanskje vinsjmontering også? :)

 

Eller er det bare hilift jekk som gjelder for selvberging?

 

Det må vell en vinsj til etterhvert og. Men må nesten se hvordan det blir å få gjemt et festepunkt også ha vinsj i en krybbe som til vanlig ligger i garasjen/baki planet på bilen.

Lenke til kommentar

4 cm heving er ikke for å få plass til større dekk, men for å hjelpe å øke den totale høydeforskjellen og bakkeklaringa før og etter ombygging!

Vist jeg ikke får plass til store nok dekk så går vi løs på alternativ v1.04!

 

bosch-vinkelsliper-stor.gif

 

 

Men, jeg tror jeg må få litt fart i ombygginga får nå i dag så jeg en annen Wildtrack, sort, ute og kjørte med lokale skilter.

Pakka med noe smådeler er enda ikke kommet så jeg får vell sende en mail og spørre når den ble sendt i fra England.

Lenke til kommentar

Har ikke handlet hevesett enda, og tror ikke dette kommer før mot sommeren igjen, mest med et lite håp om at det da har kommet litt flere å velge i mellom på markedet.

Men, settet innehold nye blader bak, sjakler, spacere til mellomakslinger, dempere og litt sånt. Husker ikke alt i farten.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det hadde jo vært det grommeste. Når du sier det så er det rart at 4 cm kreves spacere om ikke Ford har valgt å ha minimalt å gå på på akslingene.

 

Uansett, skal dobbeltsjekke på nettsiden og eventuelt sende dem en mail og høre etter om de i england har en uvane for å blande cm med tommer.

 

Godkjenning? Ikke noe TUV papirer på det settet så vidt jeg vet.

Derfor jeg og venter litt til før hevinga kommer sånn i tilfelle. Uansett så går det vell en del biler bare her oppe uten noen form for godkjenning sååe. :innocent:

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pakken min kom på postkontoret den 29/11-10 og jeg fikk hentelappen i dag. Har selvfølgelig etterlyst pakken flere ganger.

Posten i et nøtteskall.

5299983882_694be6f661_z.jpg

 

Spørsmål. Siden jeg nå har lyktedeksel og kan skifte dette ut mot et annet sett.. Hva tror folket resultatet blir om jeg handler et sett til og soter dette?

-Selvfølgelig blir dette kun for show'n'shine bruk!

 

 

Editomundos.

 

For noe tull dette skulle være da.

Først merker jeg at passformen er toppen 90% riktig.

For det andre er hullet som skal brukes på undersiden av panseret for stort, vell og merke om det er det hullet som skal brukes.

5300075858_781c3f034c_z.jpg

 

Og for det tredje, de overdrevent svære ekle fæle kolossene av noen plastikk-klips som skal feste "vingene" på leppa på panseret var jo sprøe som fy i ca 20 plussgrader.

5299476781_ddca4563ab_z.jpg

 

Nei, nå blir det å trakte ei kanne kaffi, åpne Google translate og skrive et veldig sinna elektronisk brev til både utsalgssted og produsent. Også når varmen er tilbake så kanskje ut å prøvemontere lyktebeskytterene.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fant et bilde av hvordan bilen ser ut nå i dag, med sommerhjula på!

5399258926_eef42c0945_z.jpg

 

Også var jeg og vasket bilen og prøvde ut hvordan det ble med 35" hjul.

5399259842_5c4a8327d8_z.jpg

 

Hele bilen skulle vært høyere opp med de felgene påmontert.

I tillegg så skulle den gjerne vært hevet et par tommer!

 

Men jeg tror jeg nok må ned på 33"/34"

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva er originaldimensjon på dekkene?

Sorry for meget sent svar. Men mener det var noe ala: 245/40 16

(Kan sjekke det mer opp om det er ønskelig.)

 

Uansett. Blir nye felger til sommeren.

51IAlf%2BEc3L._SL500_.jpg

Disse + BFG All terrain!

Kva tycks?

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...