Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase / Worklog: Ford Ranger 2009.


Hansien

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja det er lov å montere xenon på enkelte biler, men må som du skriver ha automatisk nivåregulering og mulighet for å spyle lyktene. Jeg har nok ingen av delene, men akkurat her er det et par regler jeg gir litt faen i for å si det rett ut. Å kunne farte rundt med lys som gjør ekstra-lys unødvendig og på ingen måte er mer skjemmende enn hva vanlige halogen og xenon er så gjør jeg det. Har blitt stoppet av politiet og vegvesenet ved flere tilfeller uten at dette har blitt påpekt.

 

Xenon som er lovlig ettermontert i reflektor er mer skjemmende og har mindre utbytte enn den oppgraderingen jeg har gjort. Så sånn sett synes jeg det er rart dette ikke skal være lov.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Kule modifikasjoner du har gjort på bilen din! :)

 

Veldig lyst på hevesett + større dekk til min bil også. :love:

 

 

 

Slik ser den ut fra siden:

qqqmwg.png

 

Slik har en annen bruker gjort det, som har samme bil.

wxoolc.png

 

Ser så utrolig mye tøffere ut med kraftige dekk :love:

 

 

 

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mine BF AT dekk har et helt kurrant støynivå. Så klart er det mindre støy i fra gode sommerdekk, men litt må man da ofre for fremkommeligheten.

Fremmkommeligheten er jo en ting, jeg er iallefall i tvil på hvor mye komfort jeg ville ofret for forfengelighet :p

For å ikke snakke om at forbruket går en del opp med større hjul som i tillegg har grovere mønster.

Lenke til kommentar

Alt med måte. selvfølgelig. I mitt tilfelle er det snakk om å øke dekkdimensjonen med maksimalt 3" i forhold til hva som skal på bilen originalt så jeg har mine tvil på at støynivå og komfor blir så mye endret. Og forbruket og støynivået er lavt i mine øyner til å være en pickup.

 

Skulle ikke vært meg i mot å hatt en pickup bygget som noe som har kommet ut hos Artic trucks. Men da som go'værs bil. :)

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Per nå så blir det bare sommerdekk. Synes selv at helårsdekk er litt trått å kjøre med på vinterføre i forhold til skikkelige vinterdekk så har to sett med hjul til denne bilen.

Muligens jeg skaffer med noen sorte stålfelger som jeg hiver på noe pigga offroad dekk på for å ha stuket gjennom vinteren og.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Takker :)

 

Det blir veil feil å kalle det chip i og med at hjerna er omprogrammert. Men dette er gjort hos TS-Racing.

 

Når jeg allikevel skriver her så kan jeg nevne at jeg bestilte senterkopper og dekk til de nye felga her om dagen, så neste uke skal alt dette monteres og forhåpentligvis settes på bilen.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...