Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase / Worklog: Ford Ranger 2009.


Hansien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er de mulig å få sjå ett litt distanse foto med den svarte "grillen" ?

Første inntrykket mitt var att den av krom var en del finere, men ser litt røffere ut med svart! Forøvrig en veldig fin bil du har, har følgt med og har lyst på samme med tida!

Forsåvidt, glemte å takke for en hyggelig kommentar i går kveld. Her er et par bedre bilder av bilen med sort grill.

_MG_1286.JPG

_MG_1288.JPG

 

Personlig syntes jeg det var finere, tøffere og barskere med sort grill, men jeg ser klart og tydelig at jeg iløpet av denne helga her må få lakket speilene mine og.

 

Også tok jeg meg bryet med å pusse vekk litt rust på hengerfestet og lakket opp igjen sensorene til ryggealarmen.

_MG_1288.jpg

 

Og nå med lakket speil!

_MG_1299.JPG

_MG_1301.JPG

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Takker.

 

Driver å tenker på å lakke alt som er hvitt på bilen til sort. Men er litt usikker på om de kan bli for mye. Samtidig er jeg nok litt skeptisk til at det blir et godt resultat om jeg lakker hele rulle-dekselet på til planet mitt.

Det ligger og i kortene at bøyla bak enten blir sort eller fjernet. Om jeg fjerner den så flytter jeg sensorene til ryggesensoren opp i plata under bakluka.

 

Eller kan jeg vel nevne her inne og at hevesett og nye felger er bestilt.

1.5"-2" hevesett i fra Road Ranger og Beadlock-felger i fra Delta 4x4.

18*9 felger. Tror disse blir bra med 32" eller 33" dekk

Beadlock_delta_black_18x9%20(Mobile).jpg

 

 

Var og på fornebu en liten tur i gårkveld og tok noen bilder.

Et par av de jeg ble fornøyd med:

_MG_1367.JPG

_MG_1396.JPG

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Hvordan er disse bilene å leve med til daglig? Jeg har aldri eid Pick-up, men begynner å bli litt smålei av å kjøre go cart (08 Civic) så jeg vurderer et bytte. Jeg har sett litt på utgående versjon av D-Max, og den virker som en enkel og grei bil med lite feil. Ranger blir kanskje litt motorsvak, men ellers en fin bil. Navara har jeg hørt er plaget med en del elektronikkfeil, og trøbbel med transferkassa. L200 frister, men jeg er ikke 100% trygg på motoren i den. Det er vel registerreim, og ikke kjede, på den. Hi-Lux blir for dyr hvis man skal ha mer enn 120 HK. Må vel ta en runde rundt hos forhandlerene her i byen å se på de forskjellige modellene.

Lenke til kommentar

Pickup har ikke den velkjente pickupkomforen lengre. Heldigvis.

Jeg har kjørt 50.000 med min nå og har ingenting å utsette på komforten i det hele tatt.

 

Nå har jeg og chippet min og husker jeg tallene som ble nevnt så ligger jeg på omtrent like mye effekt som Navaren. Men ut i fra hva jeg opplevde da jeg kjørte en kamerat sin Mazda BT50 så var denne bilen langt i fra motorsvak.

Jeg har og kjørt mye biltralle etter denne bilen og har ikke opplevd noen situasjoner der jeg faktisk er en sinke i trafikken. Snarere tvert i mot. Har kjørt forbi biler oppover Tonsåsen fra Dokka(For de som skulle være kjent i dette området.) hvor jeg har hatt 2-2.5 tonn etter meg.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tja. Det kryper sakte, men sikkert, mot noe stort og spennende. Hevesett er ankommet, arbeidslysten er utrolig nok på plass. Men selve bilen mangler. Den står jo gjemt borte på jobben på feil side av fjellet her så det blir nok neppe noe spennende update denne helga.

Satte like så godt i gang og demonterte felgene mine da jeg, forhåpentligvis, sender de avgårde på pulverlakk i morgen.

_MG_1487.JPG

Satte og i gang med å polere opp igjen ringene.

Et bildet etter første runde med autosol.

_MG_1492.JPG

Leste at mange anbefalte å bruke meguiars sin polish mot slutten da denne var finere og ga et bedre resultat. Noen her inne med disse erfaringene?

Lenke til kommentar

En liten update her og nå.

 

Alt dette her er montert:

550663_10152180961860026_2033519508_n.jpg

 

Nå venter jeg bare på en kompis skal bli ferdig på jobb så vi får den litt mer opp framme. Greit å ha med seg en som har klådd litt på torsonfjærer når man skal justere bilen opp.

Dessverre ble det dårlig med bilder da kameraet var tomt for strøm og iveren på å få skrudd mens sola varmet opp forran garasjen.

Lenke til kommentar

Så en storupdate med litt flere bilder.

 

Hevinga i seg selv gikk i og for seg ganske lett. Brukte ca tre kvarter på å få montert det som skulle monteres på ene siden foran, og bare et kvarter på andre siden da vi var et par erfaringer rikere og hadde klekt ut en bedre plan til hvordan vi skulle få delene montert.

 

Bak brukte vi kanskje 30-40 minutter på å montere dempere, avstandsstykke og de nye uboltene.

 

Siden jeg og han som var med på å skru i fra dag tidlig av aldri hadde rørt torson-fjærer før valgte vi å vente til rundt 5 tia da en annen venn som har skrudd på sånt før var verdig på jobb. Da han kom begynte vi å titte litt grundigere på dette systeme og ikke før vi hadde lagt oss under bilen for å se begynte vi å skru. Det var nesten litt pinlig å finne ut hvor lett dette faktisk var på denne bilen.

Hadde vi tatt oss bryet med å titte litt grundigere på dette hadde vi faktisk gjort alt innen 12 tia i dag.

 

Ellers skal jeg høre litt rundt i morgen om det er noen som har tid i morgen/søndag for å ta en forstillingskontroll. Ikke det at det ble noe merkbare endringer i vinklene på hjulene, men greit å ha det svart på hvitt at dette er på stell.

 

Uansett, tok lite med før bilder. Litt på grunn av at det jeg allerede har tatt noen bilder av bilen og som nevnt tidligere at kameraet da var tomt av strøm og at vi som skrudde var ivrige med å bli ferdige.

 

Her er ihvertfall noen etter bilder.

 

_MG_1506.jpg

 

_MG_1495.jpg

 

_MG_1500.jpg

 

_MG_1499.jpg

(Småfett at det lyser gult under her. Og ikke bry dere om møkka og overflate rusta. Skal snart bestille tektylering av bilen.)

 

 

Høydeforskjell på bila mine gitt!

_MG_1493.jpg

 

Et lite provoserende klistremerke:

 

 

_MG_1494.jpg

 

 

Endret av Hansien
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+3165

Jeg syns faktisk de gamle hva finere, men hva har det å si så lenge du er fornøyd selv :) ?

(skal sies at jeg måtte sjekke de gamle bildene for å finne ut hva som var de gamle, så begge så uten tvil originale ut).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...