Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase / Worklog: Ford Ranger 2009.


Hansien

Anbefalte innlegg

Har montert lyktebeskytter i dag. Blanke sådan.

 

Uten til venstre, og med beskytter til høyre.

IMG_0750_COPY.jpg

 

Tok også et bildet mens jeg var å koste meg oppover en traktorveg her om dagen!IMG_0748_COPY.jpg

(Så det nå at jeg lastet opp et lite bilde. Men dere overlever vel.)

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Siden alle dekka nå har sånne skader etter en del timer utenfor farbar vei:

IMG_07681.jpg

Så ser det ut til at jeg snart må få kjøpt hevesett og 33"/34" hjul :whistle:

 

Ellers så har jeg fått montert xenon i hovedlyktene, og etterhvert så vil jeg få montert hvitere pærer i park og spredere så fort jeg får tak i det.

IMG_0768.jpg

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Joda, jeg liker å innbille meg det så jeg kan overtale meg selv til å handle større dekk og hevesett snart!

 

Bilen har gått som ei klokke frem til nå, uten problemer.

Eneste som har skjedd er lakk som flasset av takrail(Garanti-sak) og en sprekk i frontruta. Altså, problemer som like gjerne kunne oppstått andre biler.

 

Eneste bildene jeg egentlig har tatt i fra offroadkjøring av min egen bil er disse.

IMG_0742.jpg

IMG_07421.jpg

 

Det er ikke bare og bare å gå ut av bilen mens man tar fart opp en bratt bakke, eller står midt i en "sølepytt" og ta bilder av sin egen bil.

 

Notat: Bli venn med en ivrig fotograf!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har endelig fått byttet den heslige panserleppa mot en uten skrift på endelig!

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg begynner å revurdere det å montere større turbo i bilen. Grunnen er enkel.

 

På lørdag så skulle jeg flytte ene E34 min opp til en kamerat for å skru det som kan selges av den før jeg kaster den. Denne veier i flg vognkortet 1515kg, pluss en svær biltralle på 500kg så hadde jeg grovt regna 2 tonn etter meg.

 

I motbakke, og på 4. gir, dro jeg på for å teste kreftene over store deler av registeret. Jeg startet på CA 1400 omdreininger. Overraskelsen over hvor sprek bilen egentlig er var stor. Så fort jeg kom opp 50-100 omdreininger mer hadde turboen fått spolt seg opp og bygget opp trykk, og etter dette var det bare fryd og gammen. Jeg har nesten litt lyst til å benke bilen og finne ut hva slags tall det er på hjula nå.

En større IC er nok ikke å forakte, men da mer med tanke på utseende. :whistle:

 

 

En annen gøyal nyhet! En venn av meg har drevet en litt med anleggsbygging i bil, og jeg har byttet til meg et par tjenester her. Nå i morgen reiser jeg og handler materialer samt at vi bestiller siste rest av anlegget som skal i bilen!

 

2x Rockford 12" slim

1x Rockford R1000-1D

1x Kondensator av no slag(Vi fikk ikke tid til å titte på dette)

 

I tillegg har jeg allerede montert frontsett, diskant, høytalere baki samt at jeg har en 4(Eller 5) kanals forsterker liggendes og vente på montering.

Ved trekking av kabler og diverse så vil begge stolene rives ut sammen med gulvteppe og kablene vil bli lagt skikkelig!

 

 

Vurderer å bestille et par av disse og montere på skvettlappene!

http://www.ihatestickers.com/motorsports-other-c-2_10/got-mud-p-671

 

 

Kanke påstå no anna enn at jeg glede meg! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Bildet av ny spiller og forsterker til høytalerene.

_MG_0914.JPG

 

Nå gjenstår det bare å få bestilt filt til kassa som matcher gulvtepper så er kassa klar.

 

Noen som vet om noen gode sider å forhøre seg litt rundt dette?

Samtlige butikker som driver med anlegg eller interiør hadde ikke noe som var i nærheten..

 

edit:

Monterte nye spilleren mens jeg var ute en kjapp tur!

_MG_0917.JPG

Uvant interface og litt rotete sånn sett, men den fungerer mye kjappere enn sony-haugen jeg hadde montert.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

500nm?! Den bilen må være chippa ut av proposjoner. Og skal det så mye chrome i nærheten av min bil så skal det ligge på bakken så jeg kan kjøre over det.

 

Uansett er det kjekt å vite at andre og synes bilen min ser bra ut. Vurderer en gang i fremtiden, om jeg fortsatt har bilen da, å lakke den orange med (matt?)svarte detaljer!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Åssen er komforten sånn generelt når det gjelder pickup? Har alltid drømt om å eie en, men passer veldig dårlig når man har kjerring og 2 barn. :nei:

Fra fabrikk er nok pick-uper tilsvarende å kjøre som tilsvarende SUV-er.

Begynner du dog og monterer 35" og hever bilen vil jeg tro landevegscrusing ikke er fullt så hyggelig.

Lenke til kommentar

Åssen er komforten sånn generelt når det gjelder pickup? Har alltid drømt om å eie en, men passer veldig dårlig når man har kjerring og 2 barn. :nei:

 

Nå kan ikke jeg svare for alle pickup'er. Men rangeren har jeg ingen problemer å kjøre mange timer i strekk uavhengig om det er på sommer eller vinterføre!

Den er like komfortabel å kjøre som en vanlig bil, med "unntak" av at du merker at du sitter litt høyere og at du kjører en pickup. Men sistnevnte er så minimal.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ikke skjedd så mye her i det siste, men fikk en pakke med litt lys jeg skal prøve å få montert i løpet av helga.

IMG_0966.JPG

 

H11 xenon til sprederene og ledlys til taklampa.

 

Ellers så har jeg funnet ut at Road Ranger leverer Tüv godkjente hevesett på 1.5 tomme til bilen. Kanskje dette blir bestilt mot høsten igjen om jeg har igjen litt feriepenger da.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...