Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

youtube comment: "Whether you love Obama or not, Mitt Romney is batshit crazy and shouldn't even be considered a candidate."

 

Synd at obama er en pinglete liten kjerring, kanskje litt klisj og si det, men hele greia er et valg mellom "the better of two evils".

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Vel, vi får se i debatt #2. Jeg tror han var redd for å virke aggressiv i #1, og det beit han i ræva. Han er antageligvis tøffere neste uke.

 

Nixon så ikke 100 % god ut, men ble valgt til president likevel. Så jeg tror ikke det vil være noe hinder. Problemet til Obama er at han virkelig har null kunnskap om økonomi sammenlignet med Romney, og at det kommer til å bli et viktig tema i valgkampen.

Wow... Det må dryppe såpe ut av ørene dine...

Lenke til kommentar

Romney drar det nok i land. Han er nok mer rett i forhold til det som ligger i tiden nå med innsparinger, kutt, kort sagt slakting av velferdssystemet, og diverse stimuli oGg skattelettelser for å få fart på økonomien.

 

Ahem. Demokratene har skapt flere jobber en Republikanerne.

http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2012/sep/06/bill-clinton/bill-clinton-says-democratic-presidents-top-republ/ som du ser er figuren bedre under Obamas fire første år enn Bush sine 8 (!) år.

Lenke til kommentar

Wow... Det må dryppe såpe ut av ørene dine...

 

Obama kan et slags akademisk rådgiver perspektiv, men Romney skjønner hvordan ting egentlig virker, deriblant at syklusen er viktigere enn hvem som sitter med makten. Derfor er det vanskelig for Obama å vinne en diskusjon om Økonomi med Romney, da Romney er selvgående.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Nixon så ikke 100 % god ut, men ble valgt til president likevel. Så jeg tror ikke det vil være noe hinder. Problemet til Obama er at han virkelig har null kunnskap om økonomi sammenlignet med Romney, og at det kommer til å bli et viktig tema i valgkampen.

 

Jeg tviler ikke at Romnney kan tjene penger på å outsource jobber til Kina, men det gjør deg ikke en god president,

Lenke til kommentar

Nixon så ikke 100 % god ut, men ble valgt til president likevel. Så jeg tror ikke det vil være noe hinder. Problemet til Obama er at han virkelig har null kunnskap om økonomi sammenlignet med Romney, og at det kommer til å bli et viktig tema i valgkampen.

 

Jeg tviler ikke at Romnney kan tjene penger på å outsource jobber til Kina, men det gjør deg ikke en god president,

 

Romney er sleip og skarp og ligger nok flere hakk foran Obama i økonomiske debatter. Når ting har vedvart lenge er det visse sannheter som Obama, fordi han er akademiker vil ha tatt til seg. Blir omtrent som klimadebatt på P2, der de snakker om Biodrivstoff , klimagasser og at verden renner ut av ressurser. Debatter som like gjerne kunne vært engang på slutten av 70-tallet. Jeg tror Romney har en bedre forståelse og at det derfor han er rik.

Lenke til kommentar

Nope, slik har det blitt siden Reagan. Og USAs _økonomi_ betyr at det ikke lenger er viktig.

 

Les deg opp om Andrew Jackson, skittkasting og usaklig personlig angrep med usaklig offentlig debatt om personlig egenskaper har eksistert siden Adams mot Jeffrrson men det var Andrew Jackson som tok det til et helt nytt nivå

 

 

De største økonomiene i verden kan ikke ignores uavhengig av politikken sin. Forsvant Norge imorgen ville verdens økonomiene ikke bryr seg men har USA en finansielle krise...så har det stor innflytelse verden rundt

Lenke til kommentar

Nixon så ikke 100 % god ut, men ble valgt til president likevel. Så jeg tror ikke det vil være noe hinder. Problemet til Obama er at han virkelig har null kunnskap om økonomi sammenlignet med Romney, og at det kommer til å bli et viktig tema i valgkampen.

 

Jeg tviler ikke at Romnney kan tjene penger på å outsource jobber til Kina, men det gjør deg ikke en god president,

 

Romney er sleip og skarp og ligger nok flere hakk foran Obama i økonomiske debatter. Når ting har vedvart lenge er det visse sannheter som Obama, fordi han er akademiker vil ha tatt til seg. Blir omtrent som klimadebatt på P2, der de snakker om Biodrivstoff , klimagasser og at verden renner ut av ressurser. Debatter som like gjerne kunne vært engang på slutten av 70-tallet. Jeg tror Romney har en bedre forståelse og at det derfor han er rik.

 

Er det noe gærent i å være akademiker? Faktisk så er de fleste presidenter i USA meget høyt utdannet. Romney er rik fordi han er født med gullskje i ræva. Det er langt i fra det man kan si at Obama har gjort. Romney har neppe noen bedre forståelse fordi han er født med gullskje i ræva.

Lenke til kommentar

Romney gikk på Harvard.

 

Romney-Harvard Business School, Obama var Harvard Law School. Både meget intelligente og utdannede.

 

Romney ønsker makt og titler og endrer sine meninger for å få det gjort. Han ønsker å gjenvinne respekt for navnet Romney fordi faren sin tapte presidentvalget

 

Obama ønsker å endre politikk og samfunn generellt mot en mer sosial demokratiske og sivilisert retning akkurat som hans mor. Han ønsker makt for å få det gjort mer enn han ønsker titilen. Som halv hvitt halv afrikansk ønsker han å samle alle sider og få konsensus mer enn han ønsker å bli en venstre orientert ideolog

Lenke til kommentar

 

Er det noe gærent i å være akademiker? Faktisk så er de fleste presidenter i USA meget høyt utdannet. Romney er rik fordi han er født med gullskje i ræva. Det er langt i fra det man kan si at Obama har gjort. Romney har neppe noen bedre forståelse fordi han er født med gullskje i ræva.

 

Du kan ikke akkurat lese deg til god hånd øye koordinasjon. Og det er endel ting som en enten må ha ved naturtalent eller lære gjennom praktisk erfaring. Jeg føler Obama er veldig intelligent, men kanskje litt upraktisk. Romney er mer praktisk og mer sleip. Derfor kan Obama få problemer i valgkampen.

Lenke til kommentar

Er det noe gærent i å være akademiker? Faktisk så er de fleste presidenter i USA meget høyt utdannet. Romney er rik fordi han er født med gullskje i ræva. Det er langt i fra det man kan si at Obama har gjort. Romney har neppe noen bedre forståelse fordi han er født med gullskje i ræva.

 

Du kan ikke akkurat lese deg til god hånd øye koordinasjon. Og det er endel ting som en enten må ha ved naturtalent eller lære gjennom praktisk erfaring. Jeg føler Obama er veldig intelligent, men kanskje litt upraktisk. Romney er mer praktisk og mer sleip. Derfor kan Obama få problemer i valgkampen.

 

Kunnskap og intelligens er viktig egenskaper for en president. Likevel er det en politisk jobb, noe som krever andre egenskaper enn å bli intelligente. En god politiker må ha evnen til å tale til stemmerne og til andre politiker han må samarbeide med, det er dette som gir han makten til å endre ting. Obamas erfaring er at den andre siden valgte å blokkere alt og han fikk lite til. Uten en god forhold med noe venner fra den andre siden blir president relativt maktløs uavhengig av intelligens og kunnskap. Reagan, Clinton og Bush hadde det men det har ikke Obama eller Romney til noe stor grad.

Lenke til kommentar

Er det noe gærent i å være akademiker? Faktisk så er de fleste presidenter i USA meget høyt utdannet. Romney er rik fordi han er født med gullskje i ræva. Det er langt i fra det man kan si at Obama har gjort. Romney har neppe noen bedre forståelse fordi han er født med gullskje i ræva.

 

Du kan ikke akkurat lese deg til god hånd øye koordinasjon. Og det er endel ting som en enten må ha ved naturtalent eller lære gjennom praktisk erfaring. Jeg føler Obama er veldig intelligent, men kanskje litt upraktisk. Romney er mer praktisk og mer sleip. Derfor kan Obama få problemer i valgkampen.

 

Kunnskap og intelligens er viktig egenskaper for en president. Likevel er det en politisk jobb, noe som krever andre egenskaper enn å bli intelligente. En god politiker må ha evnen til å tale til stemmerne og til andre politiker han må samarbeide med, det er dette som gir han makten til å endre ting. Obamas erfaring er at den andre siden valgte å blokkere alt og han fikk lite til. Uten en god forhold med noe venner fra den andre siden blir president relativt maktløs uavhengig av intelligens og kunnskap. Reagan, Clinton og Bush hadde det men det har ikke Obama eller Romney til noe stor grad.

 

Jeg tror ikke Clinton hadde gjort noe særlig bedre jobb, om han sånn hypotetisk i sin 1992 form, hadde blitt tatt med i tidsmaskin til 2008. Jeg tror ikke det hadde vært lett for noen andre enn Bush å gjøre noen bedre jobb heller. Aksjemarkedene og økonomien hadde steget voldsomt fra 1982 frem til 2000. Det var en svær boble i økonomien som toppet seg i de 5 siste Clinton årene. Kriger og enorm pengebruk under Bush genererte inflasjon og muliggjorde en langvarig stagnasjon slik at overklassen kunne beholde sine posisjoner. Det er derfor slike som Romney blant annet investerte i Norge. Det var ikke rom for mer oppgangs-politikk når Bush tok over fordi potensialet alt var tatt ut. Obama fortsatte på den trenden Bush satte. Det er helt naturlig at arbeidsledigheten har hatt en trend oppover for de 2 siste oppgangsperiodene. Nå har det kanskje endret seg.

 

Nå er det kanskje potensiale for å tyne litt igjen. og om ikke nå så begynner det å nærme seg... Mange som er tørste på litt blod og vil melke litt mer profitter. Så nå kunne potensielt en som Romney eller Erna fått litt vind i seilene for Høyre politikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...