Gå til innhold

Amentio + Datakjeden = Svindel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere hadde datakjeden like priser på nett som i butikk... men tydeligvis ikke nå lengre. Dette blir heller ikke opplyst om på deres hjemmesider som jeg kan se. KJøpte nemlig en ekstern harddisk, butikken skulle ha 200,- kroner mer enn prisen oppgitt på nett.

 

Hvis du hadde kjøpt den på nettet for å hente i butikk hadde du fått den til nettpris.

 

Hvordan det fungerer nå som de relanserer amentio og datakjeden hver for seg aner jeg ikke, men håper det fortsatt går an å kjøpe på nett og plukke opp i butikken. Det er det nærmeste vi i Bergen har en hentebu..

Lenke til kommentar

Tidligere hadde datakjeden like priser på nett som i butikk... men tydeligvis ikke nå lengre. Dette blir heller ikke opplyst om på deres hjemmesider som jeg kan se. KJøpte nemlig en ekstern harddisk, butikken skulle ha 200,- kroner mer enn prisen oppgitt på nett.

 

Relanseringa betyr vell at Datakjeden = Datakjeden og Amentio = Amentio eller no. Så prisene til datakjeden.no er butikkpriser så skal du ha nettpris så er det vell nye amentio.no som gjelder og det er umulig å få nettpris i butikk mere.

 

Helt greit om du spør meg da de ikke kan tjene penger på å drive butikk med nettpriser og er vell hele greia med at ting har gått såpass i dass som de har gjort allerede. Utrolig drit at de ikke har fatta detta før de faktisk måtte legge ned en haug av datakjeden butikker for nå har haggu meg min lokal butikk stovner stengt døra etter å ha vært på stovner i over 8år.....

Lenke til kommentar

Det baller virkelig på seg for Amentio om dagen, har nå over en million kroner til inkasso...

 

Jeg kan virkelig ikke se at dette skal gå i orden på noen som helst måte, de må i så tilfelle satse hardt på bedriftskunder for privatkunder tør jo ikke bestille varer i særlig grad fra denne butikken lenger. Ulempen med bedriftskunder er jo stort sett mye lengre kredittid og det er jo ikke akkurat gull for en bedrift som sliter med likviditeten.

 

Tror vi er i ferd med å se det siste av Amentio, får håpe at de kan gjenoppstå med et annet navn og bedre markedsstrategi for vi trenger konkurransen på dette området!

Lenke til kommentar

nå har haggu meg min lokal butikk stovner stengt døra etter å ha vært på stovner i over 8år.....

Eneste den butikken stort sett var godt for siste par årene var trykkluft(Og prakke på folk ting de ikke ba om, utrolig at jeg måtte gå helt til sjefen for DK før jeg fikk en unnskyldning), med et og annet unntak stående bak disken. Heldigvis fant jeg en fin butikk for en liten stund siden som bare skulle ha 50% av det DK krevde, så da ble det til at man aldri dro dit lenger.

Lenke til kommentar

Hehe... Etter å ha kjørt Multicase sin butikkløsning en stund, og fortsatt ikke betalt for denne (ligger til inkasso) så går de tilbake til ren webmercs. Lover ikke bra for fremtiden.

 

Hvis det er riktig som de sier at mye av problemene har skyldtes datasystemene så ville ikke jeg heller ha betalt for butikkløsningen. Jeg skjønner veldig godt at de holder tilbake penger. Det gjør jeg alltid når et system ikke klarer å gjøre det som er avtalt. Dessuten kan ikke selger gå til inkasso hvis det er uenighet om betalingen. Ingen inkassofirmaer har lov til å drive inn penger hvis kjøperen har varslet at han/hun har innsigelser mot beløpet som faktureres.

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at de har økt prisene på den harddisken jeg kjøpte. Datakjeden.no tar 899,- og Amentio.no tar 893. Komplett.no tar den til 699,-.

 

Så, jeg tror nok ikke jeg blir noe fast kunde av amentio/datakjeden, de opererer jo med priser som... vel... man får samme pris om man går til elkjøp, så hvorfor skal jeg velge dem?

Lenke til kommentar

nå har haggu meg min lokal butikk stovner stengt døra etter å ha vært på stovner i over 8år.....

Eneste den butikken stort sett var godt for siste par årene var trykkluft(Og prakke på folk ting de ikke ba om, utrolig at jeg måtte gå helt til sjefen for DK før jeg fikk en unnskyldning), med et og annet unntak stående bak disken. Heldigvis fant jeg en fin butikk for en liten stund siden som bare skulle ha 50% av det DK krevde, så da ble det til at man aldri dro dit lenger.

 

Har vært ræva utvalg de siste 4mnd men de siste 2åra er vell å dra ting langt ell? Har vært knallfornøyd med servicen på stovner i en årrekke nå men vareutvalget den siste tida har vært elendig men det skyldes neppe de i butikken på stovner....

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at de har økt prisene på den harddisken jeg kjøpte. Datakjeden.no tar 899,- og Amentio.no tar 893. Komplett.no tar den til 699,-.

 

Så, jeg tror nok ikke jeg blir noe fast kunde av amentio/datakjeden, de opererer jo med priser som... vel... man får samme pris om man går til elkjøp, så hvorfor skal jeg velge dem?

 

Det er jo bare et eksempel da. Flere varer er svært rimelige der.

Lenke til kommentar

Har vært ræva utvalg de siste 4mnd men de siste 2åra er vell å dra ting langt ell? Har vært knallfornøyd med servicen på stovner i en årrekke nå men vareutvalget den siste tida har vært elendig men det skyldes neppe de i butikken på stovner....

Fullt mulig jeg har vært uheldig de få gangene jeg var der siste par årene hvor jeg ikke kun skulle ha trykkluft, men min mening er at personen(e) bak kassa stort sett visste veldig lite om det de solgte og to som var regelrett kvalmt hovne/besserwissere(Dog til forsvar, de som ikke visste så mye gjorde det de kunne for å hjelpe med unntak av de to sistnevnte).

Lenke til kommentar

Konkursbegjæringen av Amentio Datakjeden blir behandlet 26. april:

 

http://www.domstol.no/no/Nar-gar-rettssaken/Nar-gar-rettssaken/?cid=AAAA1104052104336111235GUGGUNZZZZZEJBAvtale

 

Forrige gang var det Amentio Holding som ble begjært konkurs, mens nå er det Amentio Datakjeden som skal til pers. Kanskje Amentio dropper hele Datakjeden og går tilbake til kun nettbutikk siden de reddet holdingselskapet ved forrige konkursbegjæring?

Lenke til kommentar

Konkursbegjæringen av Amentio Datakjeden blir behandlet 26. april:

 

http://www.domstol.no/no/Nar-gar-rettssaken/Nar-gar-rettssaken/?cid=AAAA1104052104336111235GUGGUNZZZZZEJBAvtale

 

Forrige gang var det Amentio Holding som ble begjært konkurs, mens nå er det Amentio Datakjeden som skal til pers. Kanskje Amentio dropper hele Datakjeden og går tilbake til kun nettbutikk siden de reddet holdingselskapet ved forrige konkursbegjæring?

 

Fikk en e-post fra amentio for noen dager siden at nå var amentio.no og datakjeden.no relansert. Forstod det som om de skilte disse to butikkene igjen, men gadd ikke lese noe mer om det.

 

Får se hva som skjer. Glad jeg ikke har bestilt noe i det siste som jeg venter på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...