Gå til innhold

Får ikke lov å kjøpe meg black ops..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber selv i en butikk som selger spill, og fikk senest idag beskjed om akkurat dette.

 

Viser seg at aldersgrenser på spill i norge ikke er gjeldende på samme måte som film og annet, så den ansatte/butikken har sitt på det rene uansett. Har ingen kilde på dette, men ser ingen grunn til at ledelsen i kjeden jeg jobber i skulle lyve om noe sånt (og dermed risikere bøter osv).

 

Beskjeden vi fikk ovenifra er å "vise skjønn", vil helst ikke ha sinte foreldre på nakken. Men rent lovmessig er det fritt fram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner det, at voksne mennesker som er glad i hverandre driver med "ting" som de ikke tør gjøre når de vet at 14 åringen sitter oppe til alle døgnets tider, og da snakker jeg ikke om å åpne en pose nonstop etter din leggetid...

 

Derfor vil de ikke at du skal kjøpe deg spillet.

Endret av McHalvorsen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nå har det seg ikke sånn at ALLE fjorten-åringer ikke sammarbeider med andre på laget. Har møtt noen tretten-åringer og da.. Neida :innocent: Men hvor mange velger å skru på micen sin for å informere andre på laget om hvor fiender er? Sansynligvis: Ingen.. Jeg har prøvd både det og prøve å covre noen på laget mitt med Riot Shield, men alle tror jeg stenger for de og løper sin egen vei. :ermm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil først takke trådstarter for en morsom tråd og de andre brukerne som har kommet med flere gullkorn, som feks Lakus. Dette ga meg en go latter (ikke negativt ment). Kjenner meg igjen i trådstarters situasjon, men i mitt tilfelle løste dette problemet seg. siden jeg gjorde det bra på skolen, så mente foreldrene mine at jeg var moden nok og de så ingen grunn til at jeg ikke skulle få slike spill. En diskusjon med foreldrene mine om dette temaet hjalp også, der jeg ikke himler med øyne eller hever stemmen når jeg er uenig i deres mening. :)

 

Men er enig i hva flere brukere sier over her, hvis foreldrene dine ikke synes du er moden nok, ja da er du kanskje ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg er 14, de jeg spiller med er 14? Vi jobber for objective hele tiden og det blir faktisk feil å spille tdm. Jeg blir heller ikke påvirket, selv om det kan klikke for meg iblandt da jeg dør av en commando launch, så hadde jeg klikket helt om keeperen på Fifa hadde gjort en keeper tabbe. Så blir ikke noe særlig påvirket av det heller. Men jeg har jo stemplet på meg tallet 1996, så uansett om jeg spiller riktig eller feil er jo jeg en drittunge anyways.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er en gutt på 14 år som ikke får kjøpe seg cod7. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan si til foreldrene mine slik at jeg får kjøpt det?

du kan be de kutte ut dagsrevyen for der kan man se at folk dør på ordentlig.

Men igjen, der kan man også se at en ungdom har tatt med seg fars børse og skyter halve klassen sin pga at han er påvirket av spill.

 

Dårlig argument. I "dagsrevyen" viser de aldri at noen dør. Argumentet ditt er faktisk så forbigående, at å i det heletatt nevne det, blir patetisk. I spill som call of duty serien, er det personens egne valg som bestemmer om hvem som dør osv. Der vil du også få se up-close, i detalj, hvordan personer dør. I cod black ops for eksempel, kutter du strupen til 3 koreanere, å du ser tydelig at hodet halvt henger på. Ser du dette i nyhetene?

 

Nei det du ser i nyhetene er kriserammede områder, personer som gråter fordi de har mistet noen, noe som påvirker følelsene våres på tvers motsatt måte. Om det er scener hvor de viser f.eks et hav av døde lik under tepper og plagg, så advarer de på forhånd med sterke scener.

 

Så om du tror foreldre nekter barn å spille spill med 18 års grense, når de selv er 13-14 år, fordi det var et innslag om krigen i irak, hvor flere hundre mennesker mistet livet, så tar du feil. Grunnen til at foreldre holder en så streng grense til voldelige spill, er fordi datteren eller gutten til venninden ble banket og mobbet flere ganger i uken, av en gruppe voldelige barn, som fóres med voldeligheter hver dag.

 

Dette er ikke et rage-innlegg til deg, men til alle som sier at foreldre overdriver.

Endret av AnonymousSuit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med å få kjøpt spille/ få lov, det er ikke så voldelig, (masse blod som spruter osv) Hadde jeg vært 40+ hadde hat en unge på 13-14år så hadde jeg latt han/hun spille et spill som var satt en aldersgrense til f.eks 18 år, Spilte selv de spillene jeg ville når jeg var 14, hadde ikke så veldig "nazi" foreldre. Men fikk blant annet ikke lov å spille CS tror jeg, er ikke sikker, men spilte det vertfall 24/7 ^^

 

Ser ikke problemet til foreldre til tider.

Spill/film som har en øvrige aldersgrense, har blitt såttet til den grensen pga. forståelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...