Gå til innhold

Tvungne klimakvoter fra 2012


  

38 stemmer

  1. 1. Hva er din holdning til at det innføres tvungne klimakvoter?

    • Jippi, nå vil verden ikke gå under
      3
    • Bra, håper de bruker pengene til noe fornuftig
      6
    • For lite for sent, vi burde forby både fly og biler for å redde jorden
      0
    • Klarer Jens dette håper jeg han får en velfortjent toppstilling i FN
      0
    • Hykleren Jens Stoltenberg burde heller begrense sitt eget forbruk
      3
    • Dette er bare en bløff for å få inn mere avgifter
      25
    • Det er uansett for sent å redde jorden, la oss nyte den siste tiden uten avgifter
      0
    • Bryr meg ikke om dette, jeg flyr uansett ikke
      1
  2. 2. Vil du endre dine flyvaner?

    • Jeg vil fly mindre
      1
    • Jeg vil fly som før
      30
    • Jeg vil fly mere
      7


Anbefalte innlegg

Hva med: "Den globale gjennomsnittstemperaturen har økt mer enn man kan forklare med naturlige årsaker"? Det er dette IPCC hevder - og kan belegge med data. Du kan jo starte med å tilbakevise den påstanden.
Hva med "menneskeheten har tidligere opplevd en temperaturøkning som var over 20 ganger raskere enn den de opplevde på 1900-tallet"?

 

Aner ikke om du vil godta kilden, men det er IPCC workgroup 1:

http://www.ipcc.ch/ipccreports/tar/wg1/074.htm

:!:

 

Neste gang dere hører CO2-proffitører eller fjerne sosialister påstår at temperaturen øker "raskere enn noengang" så bør dere avsløre deres løgner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med: "Den globale gjennomsnittstemperaturen har økt mer enn man kan forklare med naturlige årsaker"? Det er dette IPCC hevder - og kan belegge med data. Du kan jo starte med å tilbakevise den påstanden.
Hva med "menneskeheten har tidligere opplevd en temperaturøkning som var over 20 ganger raskere enn den de opplevde på 1900-tallet"?

 

Aner ikke om du vil godta kilden, men det er IPCC workgroup 1:

http://www.ipcc.ch/ipccreports/tar/wg1/074.htm

:!:

 

Neste gang dere hører CO2-proffitører eller fjerne sosialister påstår at temperaturen øker "raskere enn noengang" så bør dere avsløre deres løgner.

Neste gang du skal prøve å latterliggjøre en motdebattant bør du i det minste være ærlig nok til å sitere vedkommende korrekt og la være å ta ting ut av sin kontekst. Men har man ikke annet, så blir det vel bare fjas, skrik og hyl ...

 

A. Jeg har aldri sagt eller skrevet at "temperaturen øker raskere enn noen gang"

 

B. IPCC sier at "The most extreme manifestation of climate change in the geological record is the transition from full glacial to full inter-glacial conditions". Vi er ikke i en slik fase nå, og det er bare folk uten særlig mye naturvitenskapelig ballast som vil hevde at den nåværende temperaturøkningen bare skyldes at vi er på vei ut av en istid.

 

Ta for deg de siste 100 år eller så, og forklar hvorfor vi har hatt den globale temperaturøkningen som vi har registrert.

 

Sosialist og "CO2-proffitør" kan du selv være.

Lenke til kommentar
Neste gang du skal prøve å latterliggjøre en motdebattant bør du i det minste være ærlig nok til å sitere vedkommende korrekt og la være å ta ting ut av sin kontekst. Men har man ikke annet, så blir det vel bare fjas, skrik og hyl ...
Jeg siterte alt du sa i posten din, uendret. Kan du forklare hvordan det er sitatfusk? Her kan du sjekke posten din selv:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1274630&view=findpost&p=16496378

 

A. Jeg har aldri sagt eller skrevet at "temperaturen øker raskere enn noen gang"
Her insinuerer du at jeg har påstått at du har kommet med den påstanden. Siden du selv snakker om sitatfusk kan du gjerne linke til hvor jeg kommer med en slik påstand.

 

B. IPCC sier at "The most extreme manifestation of climate change in the geological record is the transition from full glacial to full inter-glacial conditions". Vi er ikke i en slik fase nå, og det er bare folk uten særlig mye naturvitenskapelig ballast som vil hevde at den nåværende temperaturøkningen bare skyldes at vi er på vei ut av en istid.
Har jeg eller noen andre påstått at vi nå var på vei ut av en istid? I så fall vil jeg at du linker til hvor jeg kommer med en slik påstand... Du vet, sitatfusk og slikt...

 

Ta for deg de siste 100 år eller så, og forklar hvorfor vi har hatt den globale temperaturøkningen som vi har registrert.
Det er en rekke forklaringer til det:

-mange av målepunktene som før lå i utmark ligger nå i urbane områder.

-Store byområder får temperaturen til å øke.

-Global brightening, vi har mindre synlig luftforurensing enn for 100 år siden.

-Sykliske endringer i forskjellige systemer.

 

Ellers står temperaturrekorden for Oslo fra 1901 fortsatt så den globale oppvarmingen lar visst vente på seg. :D

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Ta for deg de siste 100 år eller så, og forklar hvorfor vi har hatt den globale temperaturøkningen som vi har registrert.
Det er en rekke forklaringer til det:

-mange av målepunktene som før lå i utmark ligger nå i urbane områder.

-Store byområder får temperaturen til å øke.

-Global brightening, vi har mindre synlig luftforurensing enn for 100 år siden.

-Sykliske endringer i forskjellige systemer.

Du gir ingen begrunnelse for at de effektene du nevner er sterke nok til å forklare den temperaturøkningen vi registrerer.

 

IPCC tar hensyn til alle disse 4 effektene og viser at de ikke er nok.

 

"Sykliske endringer i forskjellige systemer."

Den skal jeg jammen huske, for den kan sikkert komme til anvendelse flere ganger.

Lenke til kommentar
A. Jeg har aldri sagt eller skrevet at "temperaturen øker raskere enn noen gang"
Her insinuerer du at jeg har påstått at du har kommet med den påstanden. Siden du selv snakker om sitatfusk kan du gjerne linke til hvor jeg kommer med en slik påstand.

 

B. IPCC sier at "The most extreme manifestation of climate change in the geological record is the transition from full glacial to full inter-glacial conditions". Vi er ikke i en slik fase nå, og det er bare folk uten særlig mye naturvitenskapelig ballast som vil hevde at den nåværende temperaturøkningen bare skyldes at vi er på vei ut av en istid.
Har jeg eller noen andre påstått at vi nå var på vei ut av en istid? I så fall vil jeg at du linker til hvor jeg kommer med en slik påstand... Du vet, sitatfusk og slikt...

 

Aha. Så svaret ditt på mitt innlegg hadde altså ingenting med mitt innlegg å gjøre?

Nei, da var det jo ikke nødvendig av meg å kommentere det du skrev heller.

Lenke til kommentar
"Sykliske endringer i forskjellige systemer."

Den skal jeg jammen huske, for den kan sikkert komme til anvendelse flere ganger.

Ja, det kan virke morsomt for de uten kjennskap til hvordan naturen fungerer eller hva som tidligere har skjedd over tid. Troen på at verdens klima har vært et eneste helt flatt og stabilt system helt til menneskene begynte å påvirke det er faktisk meget utbredt blandt de CO2-religiøse og det virker nesten som om du er blandt dem.
Lenke til kommentar
Så bare vent og se... snart kommer det klimakvoter på alle andre transporttyper også. Deretter også på kollektivtrafikk.
Fly er da kollektivtrafikk.

 

Ellers så handler dette kun om å få inn penger og uansett hvordan folk endrer sine vaner så endrer sosialistene reglene å ta inn like mye penger. Om alle hadde kuttet ut motorisert transport så hadde de innfør klimaavgifter på sko og pusting.

 

http://www.youtube.com/watch?v=w90GUVy_16E

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Sykliske endringer i forskjellige systemer."

Den skal jeg jammen huske, for den kan sikkert komme til anvendelse flere ganger.

Ja, det kan virke morsomt for de uten kjennskap til hvordan naturen fungerer eller hva som tidligere har skjedd over tid. Troen på at verdens klima har vært et eneste helt flatt og stabilt system helt til menneskene begynte å påvirke det er faktisk meget utbredt blandt de CO2-religiøse og det virker nesten som om du er blandt dem.

Selvsagt har klimaet variert mye og ofte før menneskene for alvor begynte å sette sitt preg på denne planeten, men det kan ikke brukes som et 'blanket statement' for å forklare den endringen i global middeltemperatur som vi nå måler.

 

Det er like lite seriøst som å si at "det har til alle tider kommet innvandrere til Norge, og de har alltid tilpasset seg det norske samfunnet uten at det har vært nødvendig med noen statlig integrasjonspolitikk", og så bruke dette som et argument for fri innvandring.

 

Vil man bli tatt seriøst bør man jobbe for å underbygge påstandene sine med kvantifiserbare forklaringsmodeller. 'Det har vært endringer før også' er noe en kunnskapsløs politiker er troendes til å si.

 

Jeg bør kanskje legge til at mine innlegg i denne tråden går på hvorvidt temperaturendringen er delvis menneskeskapt eller ikke - klimakvoter og denslags har jeg nemlig ikke så veldig stor tro på. (Så er det kanskje enkelte ting vi kan være enige om allikevel ...)

Lenke til kommentar
Selvsagt har klimaet variert mye og ofte før menneskene for alvor begynte å sette sitt preg på denne planeten,
Ja, det er selvsagt for meg og deg, men for de fleste "troende" og "klima-journalister" virker det som om dette er fullstendig ukjent.

 

men det kan ikke brukes som et 'blanket statement' for å forklare den endringen i global middeltemperatur som vi nå måler.
Den endring IPCC mener vi har hatt i middeltemperatur matcher medre utviklingen av hundrevis av andre parametre enn CO2-nivået, men siden man ikke har en vitenskapelig agenda, men har startet med konklusjonen så leter man kun etter bortforklaringer.

 

Det er like lite seriøst som å si at "det har til alle tider kommet innvandrere til Norge, og de har alltid tilpasset seg det norske samfunnet uten at det har vært nødvendig med noen statlig integrasjonspolitikk", og så bruke dette som et argument for fri innvandring.
Huh? Vi har da aldri i historien fått til integrering i Norge. Siden isen forsvant fra Norge har hele befolkningen blitt fullstendig byttet ut, ikke blandet, 3 ganger. I den siste kulturelle revolusjonen i Norge som var innføringen av kristendommen ble ikke befolkningen byttet ut, men den gamle kulturen ble med vold fullstendig utradert. Vi har null historie for integrasjon, men det er en annen diskusjon.

 

Vil man bli tatt seriøst bør man jobbe for å underbygge påstandene sine med kvantifiserbare forklaringsmodeller. 'Det har vært endringer før også' er noe en kunnskapsløs politiker er troendes til å si.
Om politikerne får vite at de endringene man nå ser er meget små i forhold til tidligere endreinger så får de i alle fall litt mere kunnskap.
Lenke til kommentar
Dette er bløff fra ende til annen for å suge ut mer penger fra oss som faktisk flyr en del. Der er det allerede i dag CO2-avgift på drivstoff. Eller mener man at vi skal betale dobbelt opp med avgifter?
La oss bruke 2 av de største fiendene til de klimareligiøse: logikk og vitenskap

 

CO2-avgiften for bensin er idag 0.86 kr/liter ref Toll- og avgiftsdirektoratet

 

Forbrenning av 1 liter bensin for en bil gir 2,3 kg CO2 Ref Transportøkonomisk institutt

 

Det betyr en CO2-avgift på ganske nøyaktig 2 kr per kg CO2. og regjeringen sier at Avgiftens formål er å bidra til kostnadseffektive reduksjoner av utslipp av klimagassen CO2.

 

De såkalte klimakvotene ligger nå på ca. 0,15 kr per kg CO2.

 

Om man betaler klimakvote skal man ifølge logikken de bruker altså bli "klimanøytral" og kompensere for effekten av CO2 som slippes ut. Bilister som nøyer seg med å betale vanlig co2-avgift betaler altså mer enn 13-dobbel klimakvote og er da ikke bare "klimanøytrale", men kompenserer også for "co2-forurensing" i en rekke andre land.

 

BTW, de som flyr innenlands betaler gjennom CO2-avgift "kun" dobbel klimakvote.

 

Så de mest "klimavennlige" er, om man følger logikken som fremlegges, altså de norske bilistene som har digre biler og kjører mye mer enn nødvendig. Kjører de forbi en syklist eller fotgjenger kan de med rette rulle ned vinduet og rope "klimasvin" til vedkommende.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Huh? Vi har da aldri i historien fått til integrering i Norge.

Tyske, engelske og nederlandske handelsmenn og håndverkere har det da kommet mange av til Norge opp gjennom de siste 500-600 år. Tyske gruvefolk likeså. Om de ikke hadde familie når de kom, så fikk de det gjerne etter hvert. Finske bønder flyktet fra uår og fattigdom og bosatte seg i grenseskogene mot Sverige. Både danske og svenske embetsmenn (og handelsmenn) bosatte seg i Norge. (Og det er sikkert mange eksempler jeg ikke kommer på.) Både gatenavn og etternavn vitner om dette den dag i dag, selv om få går rundt og tenker på seg selv som "12. generasjons innvandrer".

 

Det at du ikke var klar over dette viser vel hvor vellykket integreringen var ...

 

Men, nok om det, vi er off topic.

Lenke til kommentar

Jeg sa "Hva faen" på slutten av videoen om at privatfolk kunne kjøpe klimakvoter... HVA I HELSIKE er poenget? Kan ikke FN bare gi ut færre klimakvoter? Hvorfor skal folk måtte betale FN for å gjøre jobben de er tilegnet? Hva skjer med de pengene? Hvorfor skal FN ha dem? Hva kan FN gjøre med de pengene?

 

Systemet oppfordrer til korrupsjon og svindel. Hvorfor lage et pengespill ut av noe som bare burde vært lovforslag og mer penger til forskning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...