Gå til innhold

– Løgn og bedrag fra ende til annen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde en Blackberry Bold i lommen når bilde ble tatt. Å ha en mobil som jeg kan bruke til firma har aldri vært et problem, og kommer aldri til å bli et problem.

 

Med andre ord er artikkelen direkte misvisende?

 

 

Med andre ord så er vel hele artikkelen unødvendig.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Jeg hadde en Blackberry Bold i lommen når bilde ble tatt. Å ha en mobil som jeg kan bruke til firma har aldri vært et problem, og kommer aldri til å bli et problem.

 

Med andre ord er artikkelen direkte misvisende?

 

 

Med andre ord så er vel hele artikkelen unødvendig.

Moobi klarte ikke levere mobilen til kundene sine. Det er det artikkelen handler om. Den handler ikke om meg.

 

Jeg ble lovet telefonen 2 ganger med et par dagers mellomrom og fikk den ikke. Et seriøst firma kan ikke holde på sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte min Desire HD 4. november fra nettbutikken til elkjøp, og der sto det at den skulle sendes fra lager 9.11.10. Det som overrasket meg var at jeg fikk e-post fra elkjøp dagen etter at jeg kjøpte den med følgende beskjed om at mobilen var sendt fra lager allerede 5 nov. Ifølge trackinga til posten kommer den til postkontoret i morgen. Glasak:))

Lenke til kommentar

Det som virkelig irriterer meg er at mine telefonkostnader for dette året stiger betraktelig. Jeg forhåndsbestilte telefonen hos netcom noen timer etter den ble lagt ut, men på fredag avbestilte jeg den ettersom jeg fikk den tilsendt fra Lefdal.

 

Jeg skulle få telefonen for 5375,- med iConnect, mens telefonen kostet meg 4950,- hos Lefdal.

iConnect koster 249,- per måned dvs, 2988,-

 

4950 + 2988 = 7938,- - 5375 = 2563,-

 

Jeg må altså betale 2500 ekstra dette året pga Moobi ikke klarer å levere sin første batch før alle andre har levert sin andre leveranse. Attpåtil er ikke iConnect billig:

 

Sms 59øre (!)

Minuttpris 80øre (!)

Oppstart 89 øre (!)

 

Kan vell heller ikke skryte over 3G dekning/fart heller. Har vært i kontakt med kundeservice angående dette, men de skjønner ikke spørsmålet mitt engang. I tillegg har jeg vell ca 60 kroner i telefonkostnader etter å ha ringt dvs kundeservice.

 

Kan vell også nevne at det ikke er spesielt mange utfordrere heller. Sånn som jeg ser det er det kun Chess og Netcom som har et frisurf abbo (til normale priser).

 

*Frustrert*

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Jeg skulle få telefonen for 5375,- med iConnect, mens telefonen kostet meg 4950,- hos Lefdal.

iConnect koster 249,- per måned dvs, 2988,-

 

4950 + 2988 = 7938,- - 5375 = 2563,-

 

Vurderte ikke FlexiTalk som koster 0,- / mnd. + surfepakka "Mobilt Bredbånd Hele Tiden" med normalpris 249, men med kampanjepris på 1 år for 125,- / mnd? Tror det er litt bedre ringe/sms-priser enn iConnect også?

Lenke til kommentar
Jeg skulle få telefonen for 5375,- med iConnect, mens telefonen kostet meg 4950,- hos Lefdal.

iConnect koster 249,- per måned dvs, 2988,-

 

4950 + 2988 = 7938,- - 5375 = 2563,-

 

Vurderte ikke FlexiTalk som koster 0,- / mnd. + surfepakka "Mobilt Bredbånd Hele Tiden" med normalpris 249, men med kampanjepris på 1 år for 125,- / mnd? Tror det er litt bedre ringe/sms-priser enn iConnect også?

jo, vurderer chess med surfepakke, men dn er vell ikke til halv pris et år? det er vell netcom kun sin dongle som er dt, dvs ikke mobil abbonement. da får jeg litt billigere sms, men dyrere ringepris.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Dette er jo samme opplegget som under Nokia n8 lanseringen da.

 

Djuice.no hadde telefonen "På lager" i en uke etter at jeg bestilte, men fikk plutselig en dag beskjed om at ubekreftet leveringsdato var 29.Desember. Særlig det ja, tenkte jeg og avbestilte.

 

Problemet er at nettbutikkene ikke har et system for forhåndsbestillinger, de burde hatt lister for hvor mange som har bestilt og ca hvor mange telefoner som kommer til hvilken dato.

Lenke til kommentar

At Moobi er en useriøs løgnbedrift er velkjent både hos de fleste som har vært i kontakt med dem når Moobi har sendt telefonen til feil kant av landet, telefonen skal repareres, etc., og hos teleselskapene selv. Jeg har i hvert fall snakket med kundebehandlere både hos NetCom og Chess som er fullstendig enig i det. At de fortsetter å bruke moobi betyr jo bare at de har tatt et valg, og har valgt å drite i kundene sine pga. profitt og enkelhet.

 

At halvparten av google-resultatenedu får opp når du googler moobi er negative tilbakemeldinger og historier om hvordan de driter seg ut, sier sitt. Amobil skrev også en artikkel om dem for noen år tilbake - bedre harde ikke blitt!

 

Det må rett og slett være en verna bedrift, for de som jobber der hadde aldri fått være i nærheten av kunder noe annet sted.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sitat fra artikkel:

"– Moobi forvekslet HTC Desire HD med HTC Desire, og det er dette som har ført til at kunder har fått beskjed om at telefonen har kommet på lager, sier Charlotte Erikstad, kommunikasjonsrådgiver i Netcom."

 

Aktørene bruker ord som "misforståelse", "det var ikke hensikten", og "forveksling".

 

Ahem, kremt x2. Her forsøker altså de "profesjonelle" aktørene å unngå presedens, ved å uttale seg med ord, som gir motsatt intensjons konsekvens: Jeg får inntrykk av ikke bare uærlighet og "løgn", men også inkompetanse om de produker som omsettes. Altså: Både uærlighet *og* inkompetanse.

 

Min konklusjon: Idioti. Dette er en vesens forskjell fra å være dum. Idioti er en bevisst og destruktiv tankegang.

 

Flott, Amobil, som tar opp slike saker!!!

 

Ved å belyse slike problemstillinger, viser dere etter mitt syn at dere også er opptatt av etikk. Ikke dumt. Det trengs, i et så korupt marked.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...