Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komme seg unna barnebidrag?


Gjest Hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym22

Ja du TS... Her har vi et gjennomsyret kynisk og ondt menneske. Hun utnytter deg på det groveste ved å lyve deg rett opp i fleisen for å bli gravid, deretter prøver hun å presse deg for penger. Hun driver altså ren svindel og du vurderer faktisk å betale dette monsteret penger??

 

Av dine forslag så langt synes jeg det med å "bli kvitt problemet anonymt og rimelig gjennom noen du kjenner" høres best ut.

 

Men nei, hvis du betaler henne 150 tusen på forskudd skal du ikke se bortifra at hun vil ha mer på forskudd, og mer, og mer. Vi snakker her om et monster og det er vel liten tvil om at hun vil fortsette kynismen så lenge det er mulig. Tenk deg den følelsen, betale 150 tusen, så enda 150 tusen, så krever hun MER og du nekter, hun får barnet, og jammen må du betale 1 million i barneavgifter? DA føler du deg utnytt da!

 

Jeg ville nok droppet tanken om å gi etter og heller fokusert på hvordan du på best mulig måte kan svindle henne tilbake. Om du klarer å lure henne til å tro at hun vil få betalt, for så å sikre at aborten blir gjennomført kan du jo bare droppe å betale pengene. Deretter skal du legge ut samtlige skjulte opptak du har gjørt, med hennes FULLE NAVN, telefonnr osv slik at alle vil vite hva for et kynisk menneske hun er.

 

Etter å ha gjennomført noe slikt kan du rått rope "pwned" mitt i fleisen hennes og du vil leve resten av ditt liv og vite at DU har gjort verden til et bedre sted. Men, det er min mening.

 

ps:Grunnen til at jeg poster anonymt er at jeg ikke ønsker at noen skal søke opp hva jeg ville gjort i lignende situasjoner i tilfellet jeg skulle havnet i noe sånt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kan bare bytte statsborgerskap til svensk og kombinere dette med eller uten ett norsk ett og dermed mister hun alle rettigheter til å kreve noe som helst av deg.

Feil. Det finnes avtaler mellom alle nordiske og de fleste europeiske land som dekker slike ting på tvers av land og statsborgerskap.

Lenke til kommentar

ps:Grunnen til at jeg poster anonymt er at jeg ikke ønsker at noen skal søke opp hva jeg ville gjort i lignende situasjoner i tilfellet jeg skulle havnet i noe sånt.

 

Er du espen lie?

 

Feil. Det finnes avtaler mellom alle nordiske og de fleste europeiske land som dekker slike ting på tvers av land og statsborgerskap.

 

I forhold til straffeloven, ja, å unnlate å betale barnebidrag er ikke fengslingsgrunnlag såvidt jeg har skjønt.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Er du sikker på at hun ikke bløffer når hun sier at hun skal flytte? Du burde sette hardt mot hardt og kreve 50 % foreldreansvar. Om det betyr at barnet må fly Norge på langs hver uke, så får det bli slik. Jeg skal også love deg at om du tar foreldreansvaret på alvor, da vil du aldri angre på dette.

Du bør gjøre dette. Hvis det ellers ser ut som om du gjorde henne gravid og så stakk av, så blir det verre med barnebidraget. Hvis du krever lik rett så blir du kanskje mindre overkjørt.

Lenke til kommentar

"Hvis det ellers ser ut som om du gjorde henne gravid og så stakk av, så blir det verre med barnebidraget". Det synes som om noen her tror barnebidrag måles ut etter den moralske verdigheten i situasjonen.

Hvis han faktisk går inn for å ta seg av ungen så må da det være en helt annen situasjon? Det samme hvis resultatet blir at han blir nektet samvær selv om han ønsker det, i motsetning til at han gir inntrykk av at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre.

 

Jeg ville uansett heller tilbringe tiden med barnet enn å sende penger vekk hver måned til et barn som kanskje vil ende opp med å hate meg for å aldri være der.

Lenke til kommentar

 

1200267225490.gif

 

 

Fra spøk til alvor, du bør for all makt styre unna denne kvinnen i fremtiden. Som tidligere nevnt, er hun såpass kynisk at hun trolig ikke har noe mot å utnytte deg mer. Ikke betal ett øre til henne, men hvis hun føder barnet må du nok betale barnebidrag med mindre du går drastisk til verks.

 

Er du virkelig sikker på at barnebidragene vil komme på 1,1 millioner NOK? Høres litt mye ut. Er du sikker på at du har regnet korrekt?

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Kanskje det er du som burde endre deg? Tenk slik hun gjør, knokle mot knokle. Hun oppfører seg som en drittsekk - samme burde du..

 

Jeg ville nok droppet tanken om å gi etter og heller fokusert på hvordan du på best mulig måte kan svindle henne tilbake. Om du klarer å lure henne til å tro at hun vil få betalt, for så å sikre at aborten blir gjennomført kan du jo bare droppe å betale pengene. Deretter skal du legge ut samtlige skjulte opptak du har gjørt, med hennes FULLE NAVN, telefonnr osv slik at alle vil vite hva for et kynisk menneske hun er.
Endret av Knife
Lenke til kommentar

1. Se til å kom deg til en advokat fort som fy!

2. Ikke ta på deg farskap før ungen er født og DNA-test er gjennomført, hun kan godt ha hatt seg med noen andre og prøver å presse det over på deg pga utdannelse og lønnsmuligheter.

3. Ikke finn på å betal henne så mye som 5 øre på nåværende tidspunkt.

4. Se til å kom deg til en advokat fort som fy!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kanskje det er du som burde endre deg? Tenk slik hun gjør, knokle mot knokle. Hun oppfører seg som en drittsekk - samme burde du..

Problemet er at loven gir kvinnen all makt når det gjelder barnebidrag. Det er så vidt jeg vet ikke engang mulig for henne å fraskrive seg det når farskapet først er slått fast. Hans repertoar på drittsekkfronten er svært begrenset, hun har et kort som trumfer alt (gitt at han faktisk er faren).

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Kanskje det er du som burde endre deg? Tenk slik hun gjør, knokle mot knokle. Hun oppfører seg som en drittsekk - samme burde du..

Problemet er at loven gir kvinnen all makt når det gjelder barnebidrag. Det er så vidt jeg vet ikke engang mulig for henne å fraskrive seg det når farskapet først er slått fast. Hans repertoar på drittsekkfronten er svært begrenset, hun har et kort som trumfer alt (gitt at han faktisk er faren).

Ikke bare. Det har hendt at moren har blitt fradømt foreldreretten til barnet til fordel for faren. Og når farskapet er fastslått har faren lovfestet rett til samvær. Av det jeg har lest av denne tråden ønsker ikke denne jenta kontakt med trådstarter, utover barnebidragsinnbetalinger. Samværsretten er noe trådstarter bør utnytte.

Lenke til kommentar
Gjest lykketil

En kompis havna i nesten same fella. I dette tilfelle var det mer enn ONS, men det jævla kvinnfolket fikk han til å påta seg ansvar for ungen. I ettertid viste det seg at hun skreva for alle og enhver, det endte opp med at han trodde han var far for en unge som han betalte for i to år... Endte med DNA-test og (heldigvis) tilbakebetaling av bidrag.

Lenke til kommentar

TS her igjen, beklager at jeg ikke har fått skrevet en oppdatering før nå, me har hatt nok å tenke på / henge fingrene i..

 

Har fått snakket med en kompis som er advokat som skal prøve å hjelpe meg i den situasjonen jeg er i..

 

Foreløpig har dette skjedd:

 

- Jeg vil betale henne 300 000 etter aborten er tatt (hvis dna bevis virkelig beviser at barnet er mitt), test har blitt tatt.. Pengene har blit gitt til en mellommann som begge har blitt enige om (kontant), dette vil jeg ikke gå noe nærmere inn på.. dette skal overleveres etter abort hvis papirene beviser at barnet er mitt..

 

- Hun skal møte legenemda eller hva det heter neste uke og forklare om den fiktive voldtekten slik at hun får mulighet til abort..

 

Forhåpentligvis er dette problemet væreløst ila 1-1,5 uker, antakelig 300 000 fattigere, men jeg slipper henne og barnet og kan fortsette livet mitt som før, har vært et helvete siden dette begynte.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...