Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GPS fix,

 

er det andre som sliter med å få fix på GPS, hadde ikke problemer med dette tidligere og er noe usikker på når det startet men pr idag er det umulig å få fix. Dette gjelder "alle"

aplikasjoner, Copilot, Google Maps, HTC locations, GPS Status osv,

 

har søkt diverese forumer og ser at dette tydeligvis ikke er uvanlig for Desire HD men har ikke lykkes å finne noen løsning.

 

Har prøvdløsninger som å ta ut sim kort, kjøre GPS Status og resette GPS som beskrevet i forumer men fortsatt ingen fix...

 

Å sende tlf til reparasjon er lite fristende - andre som har vært borti dette eller som sitter på en løsning??

Lenke til kommentar

Hadde "problemet" en gang jeg også, men fant omsider ut at valget "bruk GPS-satellitter" hadde skrudd seg av. Lurer på om det er en app på telefonen som har mulighet til å skru den av.. Har ikke hatt problemet med fix etter det, men det kan jo godt hende dette er et mer dyptgående problem enn min oppfattning av det.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd custom rom og en av hovedgrunnene for det var fordi jeg trodde dette ville fikse de bugsa som kom med siste update fra htc, som at mobilen ikke sa ifra når du fikk meldinger, og for min del at mitt bluetooth headsett ikke ville funke. Ting som mulig bedre batteritid og raskere tlf var bare bonuser :)

 

Men nå har jeg fortsatt de samme problemene. Gjelder det bare meg eller alle? Bruker revolution hd 2.0.11 ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

 

 

Lenke til kommentar

Har nå prøvd custom rom og en av hovedgrunnene for det var fordi jeg trodde dette ville fikse de bugsa som kom med siste update fra htc, som at mobilen ikke sa ifra når du fikk meldinger, og for min del at mitt bluetooth headsett ikke ville funke. Ting som mulig bedre batteritid og raskere tlf var bare bonuser :)

 

Men nå har jeg fortsatt de samme problemene. Gjelder det bare meg eller alle? Bruker revolution hd 2.0.11 ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

Hei du.

Det er ein ny utgåve av den romen ute, 2,0,12, som sikkert fiksar det vil eg tru.

 

Lurar sjølv på å ta i bruk custom rom, nemleg den Revolution HD 2.0.12, er det slik at den faktisk hakkar mindre, brukar mindre straum etc?

Evt er det nokon som veit om ein guide som er lett å forstå?

Framgansmåte og filer eg treng etc. Har roota den gamle Desireen min før, men reknar med det er anna programvare og framgansmåte sia den gong.

 

Takkar for den som orkar å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Ja, ser det har kommet en liten update, får se om jeg legger inn den og prøver, eller om jeg vil teste gingerbread igjen nå som den har kommet i RC:)

 

For å roote brukte jeg disse guidene:

 

[TOOL][VIDEO] One click Radio S-OFF, SimUnlock (Easy Root & S-OFF Guide)

 

[TOOL] One click ENG S-OFF (Usikker på om denne egentlig er nødvendig, men skadet ikke å legge den inn også)

 

Dersom du har siste update fra htc(1.72.[...]) må du først nedragere til forrige versjon med denne guiden: [GUIDE] How to downgrade 1.7x/1.8x to 1.32.405.6

 

Alt du trenger av filer ligger i de guidene jeg har linket til(krever gratis registrering for å få lastet ned vedleggene der).

 

Etter dette er det å legge inn ønsket custom rom, der den mest populære for tiden er: [ROM] Android Revolution HD 2.0.12 | High Quality & Performance | OC | Sense/no-Sense

 

Jeg hadde ingen problemer med å nedgradere, roote og de greiene der, alt fungerte som i guidene. I starten etter å ha lagt inn Revolution HD 2.0.11 merket jeg at den til tider kunne bli veldig laggete(3MFLOPS med Linpack for Android) og bruke 10% av batteriet i løpet av 1 time. Så at det for det meste var skjermen som gjorde dette, selv om jeg kun hadde den på 20% styrke ca. Prøvde da å ta full wipe av alt for så å legge inn rom på nytt. Da ble batteriet bedre, men opplevde fortsatt litt lagg. 3-4 restarter av hele telefonen gjorde riktignok at dette har begynt å gå over. Har nå rundt 44-45MFLOPS i Linpack :)

 

 

Batteriet er sammenlignet med original 1.72.[...] rom ganske likt, men litt bedre. Opplever ikke telefonen som verken tregere eller raskere egentlig, men ser i Linpack at den er litt raskere, for med original rom er den vel på noe med 30MFLOPS om jeg ikke husker helt feil? Ikke det at jeg egentlig opplevde noen hakking verken med original eller custom rom, den er veldig rask! :)

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk!

 

Min varierar mellom 35-41MFLOP orginal.

 

Du vil prøve gingerbread RC fordi du brukar Samsung?

korleis ser eg kva slags versjon android kjøyrer?

 

:)

Bare hyggelig ;)

Finnes rom til desire hd som har android 2.3.2, altså gingerbread. Revolution HD har android 2.2.1, eller froyo som den kalles ;) Gingerbread er en del raskere, har litt nyere design, og diverse annet. Har prøvd den før den kom som RC, men da var det fortsatt en del bugs. Likte generelt det nye designet, det at den var mye raskere og hadde litt fiffige effekter. Fikk også ca 54MFLOPS i den versjonen jeg prøvde :)

 

En av flere rom's til Desire HD med Android 2.3(Gingerbread): [ROM] CyanogenMod-7 for Desire HD: V7.0.0-RC1

 

Du ser hvilken versjon du kjører i innstillinger -> om telefonen -> programvareinformasjon.

Til de over: Man kan fint flashe en nyere versjon av samme rom over din nåværende uten at noe blir borte eller endret(utenom det som kom i oppdateringen da ofc.). Med mindre det er skrevet klart at man skal det. Eneste minuset med det er at det ikke er sikkert du får noen forbedring i ytelse/batteritid og kanskje man får noen bugs.

 

 

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Hvis jeg vil flashe fra Revolution HD 2.0.11 til 2.0.12, finnes det en enkelt backup som gjør att jeg slipper å legge inn igjen programmer og hvor ALT blir AKKURAT slik det var? da mener jeg ALT..?

Jeg oppdaterte fra Revolution 2.0.6 - 2.0.11 og flasha bare den over den gamle. Alt er som før.

 

Se der ja. trodde alt forsvant jeg. men da vet jeg det :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Takkar! Køyrer no Revolution HD. Ikkje store forandringene, men kjørte ikkje fullwhipe (er det negativt?)

Alt er slik det var før, med apps, utseende etc.

 

Det er vell ikkje heilt trygt å køyre dei to andre du snakkar om sia dei er så nye? Tenker på stabilitet, bugs etc

Er ikke store forandringene fra original til den nei ;)

 

Hmm, dersom du kom rett fra htc sin originale rom så skal du egentlig ta full wipe før du legger inn ny rom for å være på den sikre sida, hvis ikke kan du fort få en ustabil og buggete mobil. Men du kan jo prøve litt først for å se om du får det eller ikke. Men om du opplever noen bugs, ustabilitet, dårlig batteri, e.l. burde du prøve å ta full wipe for så å legge inn på nytt.

 

De Gingerbread rom'ene er nok enten litt ustabile eller har noen bugs, i tillegg til at du ikke får htc sitt grensesnitt sense der, men de skal være helt trygge å kjøre, og er mest ment for de som liker/tør og utforske litt med mobilen sin for å finne nettopp disse bugsa så utviklerene kan få fikset det ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Den er for htc desire, så den vil nok ikke funke så veldig bra på din mobil :p

 

Desire HD Android Development <-- Der finner man de forskjellige rom'ene for htc desire hd ;)

 

Den mest populære og stabile med Gingerbread er nok den jeg postet lenger opp her, og den mest populære med Froyo er nok Revolution HD ;)

 

EDIT: Og du trenger forresten ikke full wipe om du skal legge inn en Gingerbread ROM, da trenger du bare wipe/factory reset + wipe cache. Dette for å beholde google app, som marked, maps, osv.

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Det er godt mann har eksperter på området :blush:

 

Då beheld eg den eg har no, og innstalerar den pånytt, med whipe, slik at eg er sikker på at det ikkje blir noko tullball.

Forøvrig er farten med Linpack litt dårlegare enn før eg bytta ROM. Sikkert fordi eg ikkje whipa kanskje...

 

Er det noko som veit om HTC Desire kjøyrer Apps2SD som standard i desse dagar?

Lenke til kommentar

Ok ;)

 

Det er forresten anbefalt, nå som du har root, at du laster ned SetCPU også. Der kan du sette at mobilen kan klokke seg opp til ca 1,22GHz og ned til 245MHz ettersom når mobilen trenger kraft. Dette gjør altså at du får litt mer kraft når du trenger det, og at den sparer litt mer på batteriet når du ikke trenger noe kraft ;)

 

SetCPU for Root Users [2.1.0]

 

Alle android mobiler med Froyo eller senere skal vel så vidt jeg vet installere alle apps som er programmert for å kunne lagres på sd-kort automatisk på sd-kortet. Det går ann å manuelt flytte en del av de andre over også, men da er det ikke alltid widgetene(dersom det er det i programmet) vil funke. Det kan hende det er andre programmer som ikke vil funke helt som de skal heller, men tror det kun er widgets de fleste trenger tenke på ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

 

 

Lenke til kommentar

Takkar igjen Olav!

Brukar då SetCPU og har den testa den litt. På 1228MHZ kjøyrer den gjevnt over rundt 45Mlops.

På auto, eller anbefalt kjøyrer den på rundt 36Mlops, så er veldig fornøgd. Greit å kunne stille ned/opp etter behov.

 

Formaterte, og innstalerte ROM'en på nytt, men syns noko var merkleg. Eg merka av for å slette cash etc, men ikkje å ta backup. Alt gjekk automatisk, og fekk ikkje same menyen som seist. Oppstart var som når telefonen var ny, med unntak av oppstartsbildet. Etter kvart blei alle appsa eg hadde før whipen automatisk innstalert, som om den hugsa alt. Same bakgrunn også.

Ingen av widgetene var oppe på skjermene rektig nok.

Dette er normalt eller? Sjekka Programvareinformasjonen, og alt stemmer med at det er Revolution HD eg kjøyrer. Rart. :hmm:

Lenke til kommentar

Du brukte kanskje ROM Manager denne gangen da? Da blir alt gjort automatisk ja. Med wipe av alt så blir telefonen akkurat som ny ja, men det er først når du logger deg på google kontoen din at noen av dine innstillinger og alle dine apps lastet ned via market blir lastet inn på nytt. For alle dine kjøp/nedlastinger blir lagret hos google ;)

 

Dette er vel en funksjon som ble lagt inn i Android 2.2(Froyo), og skulle derfor skjedd da du la inn rom'en forrige gang også, men var kanskje fordi du ikke tok wipe før du la inn den? Denne funksjonen funker riktignok ikke i de Gingerbread rom'ene som ligger ute nå, ikke sist jeg testet hvert fall. Da er det veldig greit å ta backup av apps(med data som innstillinger, osv) med f.eks. Titanium Backup ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...