Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - November 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble i grunn litt pussig med polarisering midt på himmelen. Pleier egentlig å dekke mere av feltet, men ikke nå. Fikk litt av samme på 50mm ern..

Polafilter + vidvinkel => kun endret blåfarge på deler av himmelen.

Fullstendig klar over det, men jeg har tatt x-antall bilder nå med polafilteret, og pleier å få ganske mye bedre resultat enn på båtbildet her.

 

Anyways. Her er noen flere:

 

Taake (ufattelig vanskelig å få til)

post-43539-1289357548,2132_thumb.jpg

Nikon 50mm f/1.8D|ISO200|1/50sek|f/5.6

 

Helgelandsbrua Re-Visited

post-43539-1289357704,1435_thumb.jpg

AF-S 24mm f/1.4G ED|ISO100|30sek|f/8

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Ble i grunn litt pussig med polarisering midt på himmelen. Pleier egentlig å dekke mere av feltet, men ikke nå. Fikk litt av samme på 50mm ern..

Polafilter + vidvinkel => kun endret blåfarge på deler av himmelen.

Fullstendig klar over det, men jeg har tatt x-antall bilder nå med polafilteret, og pleier å få ganske mye bedre resultat enn på båtbildet her.

 

 

Opplever det samme,tror vinkelen i forhold til solen har betydning på hvordan blåstikket blir med bruk av vidvinkel.

Lenke til kommentar

Ble i grunn litt pussig med polarisering midt på himmelen. Pleier egentlig å dekke mere av feltet, men ikke nå. Fikk litt av samme på 50mm ern..

Polafilter + vidvinkel => kun endret blåfarge på deler av himmelen.

Fullstendig klar over det, men jeg har tatt x-antall bilder nå med polafilteret, og pleier å få ganske mye bedre resultat enn på båtbildet her.

 

 

Opplever det samme,tror vinkelen i forhold til solen har betydning på hvordan blåstikket blir med bruk av vidvinkel.

Ja vinkelen bør vel være 90º for max effekt. Bildet er tatt på ca. 95- 100º vinkel i forhold til sola. Kan være andre atmosfæriske forhold som spiller inn også.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...