Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - November 2010


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

 Hommelvik i Sør Trøndelag i dag

 

 

Fint bilde. Men jeg savner en litt økt eksponeringsverdi (1 el. 2 EV) i bildet for å få snøen helt hvit og fin. Den fremstår hos meg som grå med et lite blåskjær over seg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Hommelvik i Sør Trøndelag i dag

 

 

Fint bilde. Men jeg savner en litt økt eksponeringsverdi (1 el. 2 EV) i bildet for å få snøen helt hvit og fin. Den fremstår hos meg som grå med et lite blåskjær over seg. :)

 

Er enig med deg i at snøen ser litt grå ut, men ville gjerne at bildet skulle være like mørkt som det var i virkeligheten,men jeg  kunne nok sikkert gjort mere i etterbehandlingen da.   :)

Lenke til kommentar

1082825165_jzZPF-XL.jpg

 

Et lite spørsmål til alle dere dyktige portrettfotografer her inne. Som dere ser på bilde så har jeg konkave (nærsynt) briller som igjen gjør at området rundt øyene mine blir litt forvrengte i ytterkanten og øynene mindre.

Ville dette blitt mindre synlig hvis jeg brukte mer tele og gikk litt lengre ifra?

Lenke til kommentar

Ville dette blitt mindre synlig hvis jeg brukte mer tele og gikk litt lengre ifra?

Neppe. Bruk eventuelt assistent og ta bilde med og uten briller, mens du holder hodet stille - og photoshopp så øynene uten briller over brillebildet.

 

Angående avstand og distorsjon - se selv i et speil - gå frem og tilbake mot speilet! ;)

Når du er happy, så sett kameraet på dobbelt avstand av avstanden du hadde til speilet der du var happy - og ta bildet. ;)

Lenke til kommentar

Siden jeg er altfor sløv til å gå utendørs for å ta bilder, blir det litt flere klokkebilder :roll:

Nye reimer må jo prøves ut :D

 

 

Klokkebilder går bra,spesielt når de er såpass smakfulle som dine :)

 

Hvilken objektiv er det du bruker og type lyssetting ?

 

Tusen takk!

Bruker som regel en av to objektiver, enten en gammel Nikon 60mm macro eller så er det en Tamron 17-50 F2.8. Belysningen er enten en gammel Ikea soveromslampe eller en SB-600 blits.

Skulle gjerne hatt noen skikkelige studioblitser, men pengene strekker mystisk nok ikke til :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...